<p>Dag dames. </p><p>Ik heb net mijn hele verhaal geprobeerd te typen maar uiteindelijk durfde ik het toch niet om het zo openbaar te zetten. </p><p> </p><p>Toch zit ik met 1 ding. Waar ik me ontzettend om schaam. Maar wie weet helpt het af schrijven al een hoop. </p><p>Inmiddels ben ik 5 maanden gestopt met roken. En zijn we nu 17 weken zwanger. </p><p>Helaas heeft de stress mij flink te pakken. Waaronder een leuke depressie. </p><p>Ik ben altijd sterk geweest en doe alles voor ons wondertje. </p><p>In die 5 maanden heb ik nog nooit de verlangen gehad in een sigaret het stoppen heeft me nooit moeite gekost. </p><p>Maar de laaste 14 dagen hou ik het niet meer vol. </p><p>Ik sta er mee op en ga er mee naar bed. De stress de gevoelens en emoties. </p><p>De sigaret was mijn ontspanning ( ik was gelukkig niet verslaafd meer een mee/pret/ontspannings roker pakje per 2 weken?) </p><p>Ik verschuil me niet achter de stress echt niet dat hebben we allemaal. Maar het is inmiddels niet meer gezond. Al bijna 7 kilo afgevallen in een zeer korte tijd. </p><p>Gelukkig is de baby gezond en groeit toch al meer dan het gemiddelde. Het is goed op schema. De verloskundige maakt zich geen zorgen om de gezonheid van de baby. Laten we dat voorop stellen. </p><p>Maar ik ga er aan onderdoor dat durf ik gerust te zeggen. </p><p>Ik hou het op nare gedachtes. Want fijn en gezond zijn ze niet. </p><p>Nu verlang ik zo naar 1 sigaret. Ja echt maar 1. </p><p>Ik weet namelijk dat ik echt kan stoppen. En ik niet verslaafd was. </p><p>Maar ik weet ook dat ik na 1 sigaret echt ontspannen ben. Sorry mensen sommige zullen dit nooit snappen. Ik ben er ook geen voorstander van. Maar zo ben ik anti alcohol en lust ik dit totaal niet. </p><p> </p><p>Ik heb deze verlangens al een tijdje en het lukt me steeds om dit te verbloemen. En me eigen te overtuigen met alle gevolgen die er zijn voor de baby. Ik kan ze inmiddels dromen. Ja het is slecht voor de baby.</p><p>Alleen zijn de laatste dagen ondraaglijk geworden.</p><p>Maar 1 sigaret wetend dat ik dan na al die slapenloze nachten even van mijn stress verlost bent. </p><p>Ik weet dat ik niet meer ga roken of dat ik mij eigen overgeef aan de gevoelens.</p><p>Maar soms is iets slechts soms goed om even tot rust te komen. </p><p>Misschien helpt het al om het van me af te schrijven. </p><p>Of zijn er andere die zich zo voelen. </p><p>Ik heb tot nu toe geen sigaret aangeraakt. Maar het einde is vrees ik in zicht. </p><p> </p><p>Kan 1 sigaret over een hele zwangerschap kwaad? </p><p>Vergelijken met al die spanningen stress en depressie? </p><p>Ja ik beloof en weet dat het bij 1 sigaret blijft. Zie het even als een opkikker.</p><p> </p><p> </p>