twijfels en zwanger

Wij kunnen je helaas niet vertellen of het hormonen zijn of niet. Dat zal alleen de tijd leren. 
Enige advies wat gegeven kan worden is dat het de eerste 15 weken voor veel vrouwen heel wat is dat hun lichaam veranderd. Mijn hormonen gieren ook door mijn lijf en ben kribbig en reageer dat soms op mijn vriend af. 
En dan komt hij weer met ontbijtje op bed en blijft hij lief, zegt dat hij er voor mij is en van mij houdt en dat helpt al zo enorm. 

Ik denk ook dat vrouwen sowieso al (vooral aan het begin van de zwangerschap) alles in twijfel gaan trekken...
Ben ik wel een goede moeder? Kan ik het wel? Zal hij wel een goede vader zijn? Kunnen wij dit samen wel?

Lastige sitiatie maar gooi het voor nu even op de hormonen en neem het niet persoonlijk. Waarschijnlijk twijfelt ze aan haarzelf als moeder en evt in combi met een leuke vrouw blijven voor je man , relatie veranderd door het ouderschap etc. Al dit alles kan door haar hoofd spoken.
Heb geduld tot de eerste echo en geef haar tot die tijd de ruimte en houvast wat zij op dit moment zoek in jou en in zichzelf. 

Strekte! 

dankje allemaal voor de reacties.
we hebben samen al een dochter en ik zou echt niet weten wat ik zonder haar zou moeten beginnen.ze tovert elke dag wel een lach op mijn gezicht.
we hebben de eerste echo al gehad zeg maar omdat het fout leek te gaan(ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen zonder iemand te kwetsen)
we hebben al een miskraam meegemaakt en dat doet nog steeds zeer en beangstigend voor deze keer (voor mij dan).

Ik kan me voorstellen dat zij het nu dan ook allemaal heel beangstigend vindt.. ik zou ook nog niet blij durven te zijn, want stel je voor dat het weer mis gaat.
Door hormonon worden je gevoelens al zo versterkt en als ze zich dan al zorgen maakt om een miskraam dan wordt dat gevoel alleen maar heftiger. En begrijpelijk. 
Het enige wat je kan doen is hier samen over praten met elkaar, dat is toch wel heel belangrijk. Dit is iets waar jullie samen doorheen moeten.. en zeg ook wat je in je vorige bericht hebt gezegd, want ik zou smelten als mn vriend dat tegen mij zegt. 

Terug
Bovenaan