Twijfels over duur zwangerschap / uitgerekende datum

Het gaat echt om dagen als ik je verhaal zo lees en niet om weken. Het is heel normaal dat een datum een paar keer een paar dagen vooruit of achteruit gezet wordt. Die paar dagen zijn echt onbelangrijk.

Bij mijn 1e kindje kwam ik zelf uit op 12 oktober, volgens de echo op 7 oktober. Scheelde dus 5 dagen.

Bij mijn 2e kindje kwam ik zelf uit op 12 augustus, volgens de echo op 8 augustus. Scheelde dus 4 dagen.

Dat is echt heel normaal en niks geks zolang het niet om weken gaat. Uiteindelijk weet je toch niet of de baby met 37 weken of 41 weken ter wereld komt, dus ach.. die datum is maar ee indicatie. Ik zou me er echt niet te druk om maken. De datum die je krijgt met de 20 weken echo is leidend en daar houd je je aan vast. Uiteindelijk beslist je baby toch zelf of hij een week eerder of later komt.

Ik vraag me ook af wat het doel van dit berichtje is... Het is allemaal een indicatie en kan nooit exact berekend worden. Vaak is het wel rond je datum die jezelf berekend had.. Ik ben bij beide kids 5 dagen terug gezet in datum.. Maar qua groei lopen ze nu verder in de zwangerschap wel die 5 dagen voor.. Dus het is allemaal maar een indicatie rond de echo's. Uiteindelijk beslist inderdaad je kindje zelf wanneer het tijd is om de wereld te verkennen... Dus houd je niet teveel vast aan je uitgerekende datum. Per toeval is mijn dochter wel met week 40 exact geboren. Maar onze zoon nu bijna 37w zwanger denk ik dat ie niet tot week 40 blijft zitten..

Ik begrijp je punt dat je graag wilt dat iemand die ernstig ziek is het nog meemaakt. Maar ook dat geeft je geen garantie.
Bij de eerste had ik geen idee wanneer ik uitgerekend zou zijn. Het kwam met 39 weken. Mijn vader was toen ook heel ernstig ziek en is een dag later overleden. Maar we wisten niet of hij het zou beleven.
Nu ben ik zwanger van ons tweede kindje. Ik ben 2 dagen later uitgerekend dan eerst. Maar het kindje loopt nu flink voor qua groei. Dus we wachten weer rustig af.
Klinkt misschien heel moeilijk, maar ik zou proberen de ziekte van iemand die je lief is en je eigen zwangerschap los te zien. Die persoon wel zoveel mogelijk te betrekken, maar het verder los laten.

Wil hierop geen kritiek gaan geven maar zelfs als iemand ernstig ziek is gaat je kindje echt niet eerder of vroeger komen. Je kindje komt op de datum dat hij of zij dat wil en houdt er geen rekening mee of iemand je kindje nog kan ontmoeten. Mijn oma overleed net het weekend dat wij met ons 1e kindje naar haar toe zouden gaan. Er wordt echt geen rekening mee gehouden.

Het is alleen heel erg te hopen dat je kindje de persoon nog kan ontmoeten en dat hoop ik ook erg voor je. Uitgerekende datum moet je niet teveel aan vastklampen

Dat begrijp ik. Als je mijn eerste bericht goed leest dan is de vraag of er meer vrouwen ervaring hebben dat er met 7 dagen of meer ineens wordt geschoven in de uitgerekende datum.

Terug
Bovenaan