ook ik heb heel sterke twijfels over de psz.
toevallig komt er morgen iemand langs van de wijkfelicitatie dienst omdat nathalia 2 jaar is geworden. ze komt praten over psz en basisschool maar ook over t wijkcentrum. ik hoop dat ze in t wijkcentrum gewoon peuterochtenden hebben, waar ik met nathalia heen kan.
zo kan ik haar toch in de gaten houden, en zij lekker met kids spelen.
ik zie het gewoon nog niet zitten, om mn kind uit handen te geven.
ze kan al wel goed praten, maar nog niet zoiets als:
mama, dat kindje heeft me pijn gedaan, of mama, de juf is helemaal niet lief voor me.
ja, klinkt misschien weer doendenkerig, maar je weet maar nooit.
ik heb gekozen om alles uit te stellen, totdat ze een jaar of 3 is. dan kan ze als ze 3 is, 2 ochtendjes naar de psz en aansluitend naar de basisschool.
ik vind het de grootste onzin als mensen zeggen:
tis beter voor je kind om haar naar de psz te brengen, beter voor de ontwikkeling enz. dit is ieder zn eigen mening, maar nathalia zal er echt niet slechter op worden, en qua ontwikkeling denk ik ook wel dat het reuze mee valt. ze heeft hier oo kvriendjes om mee te spelen en straks ook haar zusje. en nathalia kan even veel liedjes/dansjes/ knutselen enz als een kindje wat op het kdv of psz zit. achter lopen op de ontwikkeling zal ze echt niet.
maar nogmaals, dit is ieder zn mening, ieder zn eigen (moeder) gevoel en iedereen moet doen waar zij zich het beste bij voelt.
de een kan niet wachten tot der kind naar de psz gaat, de ander heeft het gewoon liever niet.
in beide gevallen zal het kind niks te kort of te veel komen/krijgen!
liefs, do