Twijfels voetenzak/deken

<p>Hi,   Wij mogen in oktober onze eerste kindje verwachten. Nu heb ik voor de maxi cosi voetenzak en voor de reiswieg een wiegdeken van koeka Oslo (teddy gevoerd). Ik vraag me nu ineens af is het misschien te dik voor eind september begin oktober… en kan ik beter iets anders doen zoja wat dan. </p>
 
Mijn kindje is van eind september en ik vond een voetenzak (koeka) ideaal voor in de maxi cosi. In de kinderwagenbak had ik een dekentje. Je maakt de kinderwagen eigenlijk net zo op als het bedje: hoeslakentje, lakentje en dekentje. 
 
Ik verwacht half oktober mijn kindje en zat met dezelfde twijfel. Ik heb een teddy voetenzak voor de maxi cosi (omdat vrij snel na de geboorte toch de winter begint en die dus sowieso nodig is). Verder heb ik een klein minder warm dekentje mee eventueel voor in de maxi cosi mocht het de eerste weken nog warm weer zijn.

Voor in het ledikantje/wieg heb ik een 4 seizoenen slaapzak. Ik leen een dekentje (geen teddy) mocht mijn kindje nog te klein zijn voor de slaapzak de eerste weken.

Ik wilde heel graag de Teddy Vik lijn van Koeka maar kijkend naar de bijbehorende waarden heb ik toch besloten het niet te doen ivm dat het waarschijnlijk te warm gaat zijn voor de maand oktober.
 
Mijn kindje is van mei vorig jaar, en ik weet nog dat het in september in de vroege ochtenden al wat fris begon te worden, en in oktober overdag ook. Maar het was toen geen teddy gevoerde zakken weer. Maar dan heb je er later in de winter  nog wat aan toch? Als het nog te warm is dan trek je gewoon een vestje en een mutsje aan en leg je een dekentje over de maxicosi. In de wandelwagen kun je gewoon wiegbeddengoed gebruiken, dus lakentje en dekentje. Newborns bewegen nog zo weinig dat een dekentje nog wel kan.

Overigens heb je ook omslagdoeken met een soort van pijpen, waardoor je ze in de maxicosi kunt gebruiken. Ik had er een van Snoozebaby en vond die heel fijn voor het tussenseizoen. Die deed ik ook in de wagen om als we gingen wandelen tijdens een slaapje in het oktoberzonnetje. 
 
https://www.bol.com/nl/nl/p/snoozebaby-wikkeldeken-dusty-rose/9200000093421785/ deze had ik
 
Terug
Bovenaan