U2 was gaaf en morgen 5e IUI

Hoi,
Nou, het was helemaal geweldig gisteravond bij U2. De muziek, de sfeer, alles! Tussen 22.00 en 23.00 moest ik de Pregnyl prik zetten dus daar zat ik dan op de wc met Sunday Bloody Sunday op de achtergrond.... Ik had 'm thuis al klaargemaakt en de spuit in een brillenkoker meegenomen dus dat was lekker makkelijk.
Morgen om 14.00 uur wordt ik geinsemineerd. De laatste keer voor de zomerstop. Lijkt me heerlijk, even geen gedoe meer. Het zou wel weer leuk zijn als er hier weer eens iemand zwanger raakt!
Marielle: hoe vond jou man het gisteren? Waar zat hij? Waarom ging jij niet mee?
groetjes Noor

HI,

Hoe is de inseminiatie gegaan? Veel bewegende zaadjes dit x?   Het zou toch een mooi verhaal zijn aan je kind later dat je de eisprong moest opwekken tijdens het concert van U2!!
Mijn man zat links achterin op de tribune. Hij vond het concert super!! Ik wou niet mee omdat ik geen superfan ben van U2 al had ik het misschien wel heel gaaf gevonden. Ze hebben natuurlijk heel veel gave nummers gemaakt.

Vandaag een erg verhaal gehoord van mijn man. Zijn vrouwelijke collega moest gister bevallen en de baby is gestorven tijdens de bevalling. Het kindje zat klem. Vreselijk he. ik heb echt zitten huilen, wat een verdriet moeten ze nu hebben. Het kindje was helemaal gezond.

Donderdag is onze intakegesprek voor ivf, dan weten we eindelijk wanneer we kunnen beginnen.

gr
M

Hoi!
Wat een vreselijk verhaal zeg! Wat een verdriet zullen die mensen hebben.
Het is echt allemaal niet zo vanzelfsprekend als de meeste mensen denken.
Gisteren ging het goed, wat denk je: 4 miljoen zaadcellen geinsemineerd! Ik weet niet waar hij ze vandaan heeft gehaald maar ze zeiden het toch echt. Deze keer was ik alleen gegaan omdat mijn vriend het heel druk heeft op zijn werk. Ik vond het niet erg omdat het spannende er nu toch wel vanaf is na 5x. Hij had deze keer zijn potje ook in het ziekenhuis gevuld in plaats van thuis. Ik moest wel om hem lachen, met een penthouse op de wc in het ziekenhuis...... Maar het heeft dus wel resultaat gehad!
Volgens mij is dit zijn record! Misschien dat het toch helpt als het sneller ingeleverd wordt. Zou dat kunnen? Anders zit er toch ongeveer een klein half uurtje tussen, tussen vullen en inleveren. Geeft dus toch wel weer een beetje moed omdat ik er ook deze keer niet veel van had verwacht.
Spannend voor jullie donderdag, ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Hou me op de hoogte hoor! Ik denk wel dat je U2 heel gaaf had gevonden, ook al ben je geen superfan, ben ik ook niet. Maar de sfeer enzo is gewoon gaaf. Volgende keer gaan hoor! Werk ze vandaag, groetjes Noor

Hee meiden,

Wat een afschuwelijk verhaal zeg dat doodgeboren kindje. Zwanger worden is stap 1 maar een gezond en levend kind op de wereld zetten is nog veel belangrijker. Wat een afschuwelijk iets om mee te maken.

Goed om te horen dat de IUI zo goed is gegaan. GOEDE SCORE!!
Het scheelt wel degelijk dat  hij het potje  in het ziekenhuis  vult. Mensen met slecht zaad moeten dat in ons ziekenhuis standaard omdat er onderweg van huis naar het ziekenhuis best veel verloren gaat (en wij moeten maar 10 minuten rijden).
Uit de testen van mijn man bleek dat hij er voor bewerking 12,5 miljoen heeft dus hij moet altijd in het ziekenhuis 'produceren' (zo noemen ze dat)
Je meent toch niet echt dat hij het op het toilet moest doen he?!?! Daar zijn speciale hokjes met voorzieningen voor! Ik ben benieuwd in welk ziekenhuis jij loopt als dit geen grapje is. (dat van die wc en de penthouse)

Nou ik ga voor je duimen dat het raak is deze keer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lfs inge

Hoi,
Dat van dat zaad wist ik echt niet. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze er geen speciale ruimte voor, en dat is echt geen grapje! Het is echt de bedoeling dat hij thuis het potje vult. Het is ongeveer een kwartier rijden maar met parkeren enzo ben je toch 20 minuten onderweg.  De reden dat mijn vriend het nu op de plee in het ziekenhuis deed is dat hij dicht bij het ziekenhui werkt en dat hij dan niet heen en weer naar huis hoefde te rijden.
Dat betekent dus dat hij het alle keren beter in het ziekenhuis had moeten doen. Jee zeg, dat we daar na 5x achter komen. Nu ik ga nadenken klopt deze theorie wel want het potje wat hij bij de vu inleverde was daar ook gevuld en dat was toen ook een redelijk goed potje en kwamen we in aanmerking voor iui. Vinden jullie het niet raar, dit moet het ziekenhuis toch ook weten?!!!

Hoi Noortje,

Dit ziekenhuis is gewoon niet zo goed ingesteld op fertilliteitsbehandelingen lijkt het. Ik wil je niet bang maken of demotiveren maar misschien moet je eens IUI proberen in het VU voordat je je IVF laat aanpraten want de academische ziekenhuizen hebben nu eenmaal meer kennis en middelen in huis.
In de streekziekehuizen hebben ze gewoon minder te besteden en dus minder facilliteiten. Voor ons is dit de reden geweest om over te stappen. Wij waren bij het diakonessen en die gokten maar wat en ik kreeg volledig onnodige hormonen voor geschreven omdat dit hen weer geld scheelde.

Wij zijn nu bij het UMC Utrecht en daar komen zelfs mensen vanuit Duitsland naar toe en dat is natuurlijk niet voor niets. 50% is binnen 5 pogingen zwanger en ze schrijven niet zomaar hormonen voor omdat dat beter uitkomt met hun planning. Ze staan als 1 van de 3 beste van Nederland aangeschreven. Bij mij prikken ze bv elke dag bloed vanaf dag 10 van de cyclus net zo lang totdat mijn komende eisprong (24 tot 32 uur)  te zien is en dan wordt ik de ochtend erna geinsemineerd. Heel secuur dus.

Echt meissie, het is jouw lichaam dus zorg dat je de beste behandeling krijgt!!!! Je hebt ten alle tijde het recht om voor een ander ziekenhuis te kiezen!!

Ik hoop dat je je nu door mijn bericht niet al te ongerust maakt en dat e er iets aan hebt.

Lfs inge

Terug
Bovenaan