uit bed

Ha Meiden

Mijn zoontje is nu ruim 2 en heeft sinds een paar maanden een "groot" bed. Over een paar maanden krijgt hij er een broertje of zusje bij en die gaat straks in het ledikantje. Om alvast te wennen ligt hij in het grote bed. Tot een paar weken geleden ging het echt super goed, maar nu komt hij iedere keer in de middag zijn bed uit. Het duurt soms wel een uur voordat hij uiteindelijk slaapt. In de tussentijd haalt hij alles uit zijn kasten. Het is dan echt een bende. Nu het langer licht is doet hij dit sinds 3 dagen ook 's avonds. Heeft iemand een goede tip om hem in bed te houden?

Manon

wij hebben nathalia ook een groot bed gegeven, ook met de achterliggende reden om haar alvast te laten wennen aan een groot bed voordat haar zusje geboren wordt.
maar nathalia was het er helemaal niet mee eens.
ze vind het bed super, maar erin slapen ho maar!
ook continu eruit springen, spelen en als mama dan kwam, heel snel stiekem terug in bed liggen.
snachts was gewoon een drama. kei en kei hard gillen, als ze naar bed moest.
we hadden ook het ledikantje nog staan, dus ze mocht kiezen. maar geen van beide was goed. ze was gewoon bang van dat bed geloof ik want toen we het grote bed weer uit elkaar hadden gehaald, was er niks meer aan de hand.

hier blijft nathalia voorlopig dus nog in haar ledikantje slapen.
voor de baby hebben we eerst een wiegje, daarna een nieuw ledikantje ( niet helemaal nieuw, want hij komt van marktplaats af)

als de baby geboren is, gaan we het nog een keer proberen met nathalia.
nu ben je grote zus, en grote zussen slapen in een groot bed.
lukt dit niet, ook geen probleem, dan toveren we gewoon weer het ledikantje tevoorschijn en daar kan ze in slapen tot ze 3 a 3,5 jaar is.

tja... wat ik eigenlijk zou adviseren is:
zet sloten op de kasten, zodat hij die inieder geval niet meer kan plunderen.

qua bed betreft:
kijk goed naar je eigen kind.
hier was het dus geen succes, maar denk dat er veel meer meiden hier met je mee kunnen praten, waarvan de kids ook uit bed gaan.
wordt het echt een drama, zoals hier, zet je gewoon het ledikantje terug. weet niet of het een optie is, maar kan je ze allebij neerzetten?? of is de kamer daar te klein voor?? zo kan hij kiezen welk bed hij wilt.

succes ermee!

liefs, do

wij hebben nathalia ook een groot bed gegeven, ook met de achterliggende reden om haar alvast te laten wennen aan een groot bed voordat haar zusje geboren wordt.
maar nathalia was het er helemaal niet mee eens.
ze vind het bed super, maar erin slapen ho maar!
ook continu eruit springen, spelen en als mama dan kwam, heel snel stiekem terug in bed liggen.
snachts was gewoon een drama. kei en kei hard gillen, als ze naar bed moest.
we hadden ook het ledikantje nog staan, dus ze mocht kiezen. maar geen van beide was goed. ze was gewoon bang van dat bed geloof ik want toen we het grote bed weer uit elkaar hadden gehaald, was er niks meer aan de hand.

hier blijft nathalia voorlopig dus nog in haar ledikantje slapen.
voor de baby hebben we eerst een wiegje, daarna een nieuw ledikantje ( niet helemaal nieuw, want hij komt van marktplaats af)

als de baby geboren is, gaan we het nog een keer proberen met nathalia.
nu ben je grote zus, en grote zussen slapen in een groot bed.
lukt dit niet, ook geen probleem, dan toveren we gewoon weer het ledikantje tevoorschijn en daar kan ze in slapen tot ze 3 a 3,5 jaar is.

tja... wat ik eigenlijk zou adviseren is:
zet sloten op de kasten, zodat hij die inieder geval niet meer kan plunderen.

qua bed betreft:
kijk goed naar je eigen kind.
hier was het dus geen succes, maar denk dat er veel meer meiden hier met je mee kunnen praten, waarvan de kids ook uit bed gaan.
wordt het echt een drama, zoals hier, zet je gewoon het ledikantje terug. weet niet of het een optie is, maar kan je ze allebij neerzetten?? of is de kamer daar te klein voor?? zo kan hij kiezen welk bed hij wilt.

succes ermee!

liefs, do

hahahahaha het kasten plunderen en een grote zooi maken herken ik heel goed
hier ging het precies hetzelfde toen mijn dochtertje in het grote bed ging
heb wel 1000x de kledingkast opnieuw ingeruimt
er is een deel van t behang eraf getrokken door mevrouw en ze ging continu haar bed uit
het is gelukkig vanzelf overgegaan topen de nieuwigheid ervanaf was
nu gaat ze gewoon lief naar bed en gaat meteen slapen
alleen snachts wilt ze nog weleens bij ons komen liggen maar dat vinden wij geen punt ( tot op eeen bepaalde hoogte )

mijn advies: laat hem ff gaan en dan gaat het vanzelf over

groetjes maurilla

hahahahaha het kasten plunderen en een grote zooi maken herken ik heel goed
hier ging het precies hetzelfde toen mijn dochtertje in het grote bed ging
heb wel 1000x de kledingkast opnieuw ingeruimt
er is een deel van t behang eraf getrokken door mevrouw en ze ging continu haar bed uit
het is gelukkig vanzelf overgegaan topen de nieuwigheid ervanaf was
nu gaat ze gewoon lief naar bed en gaat meteen slapen
alleen snachts wilt ze nog weleens bij ons komen liggen maar dat vinden wij geen punt ( tot op eeen bepaalde hoogte )

mijn advies: laat hem ff gaan en dan gaat het vanzelf over

groetjes maurilla

Renske klom vorige week ineens uit haar ledikant. Als ze eruit willen lukt het dus toch wel, ook uit het ledikant. We zijn gestopt met haar 's middags op bed te leggen. En toen was 's avonds het probleem ook over. Ik denk dat ze door 's middags te slapen niet moe genoeg meer was en daarom ging klieren.
Geen middagslaapje meer is even wennen, voor ons allebei, maar het is heerlijk dat ze 's avonds weer gewoon gaat slapen.

Renske klom vorige week ineens uit haar ledikant. Als ze eruit willen lukt het dus toch wel, ook uit het ledikant. We zijn gestopt met haar 's middags op bed te leggen. En toen was 's avonds het probleem ook over. Ik denk dat ze door 's middags te slapen niet moe genoeg meer was en daarom ging klieren.
Geen middagslaapje meer is even wennen, voor ons allebei, maar het is heerlijk dat ze 's avonds weer gewoon gaat slapen.

Terug
Bovenaan