uit een beker/glas drinken?

Dag lieve mama's,

Ik vroeg me af op jullie kleintjes al goed uit een beker kunnen drinken.
Mijn dochter Lisa is nu 15 maanden, en uit een beker drinken gaat nog dramatisch.
Ik hou er altijd een dik opgevouwen theedoek onder als ze drinkt... anders kan ik al haar kleertjes (inclusief rompertje) verschonen.

Ze drinkt vaak uit een rietje..en een tuitbeker wilt ze helemaal niet... ze vindt dat ding maar eng..

groetjes

Jess

Hee hoi,

Nou het drinken uit een beker/glas is hier ook een drama, zo af en toe probeer ik het maar het wil nog niet echt lukken. Dus wij doen het gewoon met de anti lek bekers van difrac en een ander merk, beide met een silliconen rietje.
Ons zoontje is nu bijna 15 maanden, ik kan me er niet zo druk om maken. Hij wil wel, maar het lukt gewoon nog niet. De ontwikkeling gaat nu met zulke sprongen, dat dit vanzelf ook komt, denk ik dan.

Groetjes Lientje

Wij zijn begonnen met dik drinken uit een beker drinken en uit een doorzichtige beker zodat zowel wij als Daniël het goed kan zien.
Met het dikke drinken deden wij bijv yoghurt verdunt met karnemelk, maar dat het wel dikkig bleef... dit omdat Daniël veel bleef spugen bij dun drinken zoals diksap, thee, etc.
Wij zijn toen steeds dunner gegaan met drinken.
Ik denk zelf dat hij hierdoor de techniek van drinken uit een beker goed heeft aangeleerd.
Bij 9 maanden kregen wij van het cb al advies om te gaan oefenen met een beker, en zijn toen ook begonnen.

Daniël is nu 14 maanden en drinkt goed uit een beker, wij houden zelf de beker wel vast, want Daniël is te gulzig, hihi, die kiept hem gelijk achterover, waardoor idd wel alles er onderzit.
Het drinken uit een doorzichtige beker gaat hier wel veel beter als een ondoorzichtige beker.
Je kunt nu ook weer overal van die melamine bekers halen die doorzichtig zijn, die liggen nu in de winkels (bijv hema, xenos) voor camping gebruik.

Ik zou zeggen, heel veel succes, en oefen een beetje maar verplicht je kindje niets, het komt allemaal van zelf wel.

liefs marina

hoi,

kelwin drinkt ook uit een beker met rietje. tuitbeker lukt wel maar daar moet ik hem bij helpen omdat hij hem niet omhoog krijgt om dan het drinken eruit te zuigen.

ik geef hem weleens wat uit mijn glas. maar meestal is dit smeren en helemaal   nat zijn dan.
ik wil wel proberen om het met een plastic beker te doen zodat hij er aan went.
zelf vasthouden lukt al wel, maar hij drinkt net zoals bij de fles.. met zijn tandjes tikkend tegen het glas aan.. hihi best grappig geluid.. ach het komt vanzelf wel een keer.

Groetjes, Christien

Hoi Jessica,

Nou hier gaat het elke dag beter gelukkig! Zoe drinkt meestal ook met een rietje maar elke dag laat ik haar ook even drinken uit een plastic beker en elke dag knoeit ze minder lijkt wel. Ik had dure tuit bekers gekocht maar daar wil ze ook niks van weten...

Ik ben zowiezo blij dat ze drinkt want dat was in het begin nogal een probleem en het cb zegt dat uit een rietje drinken beter is dat uit een tuitbeker, dus helemaal top toch!

Succes allemaal! Groetjes Kim

Jeetje, wat doen jullie kindjes dat al goed!!!! Hier is drinken nog een dik drama, en zeker uit een tuitbeker o.i.d. Leah drinkt erg slecht, dus ik ben al blij met elk slokje dat er in gaat..... Maar goed: ze drinkt alleen nog maar wat diksap/water uit een flesje. Dus zelfs die tuitbeker is nog een stapje te ver. Is er ook iemand die dit herkent?
Leah is overigens nogal "sloom" zal ik maar zeggen met alle eten-en-drinken dingetjes. Sinds kort drinkt ze dus wat diksap (uit het flesje), ze eet nog maar sinds kort warm eten met (kleine) stukjes en nog maar heel kort eet ze wat brood....... Ook houdt ze nog niet eens haar flesje zelf vast met drinken, maar ons prinsesje laat het graag door mama doen....... Eens komt haar tijd wel, maar voorlopig vindt ze het prima zo. Herkenbaar voor andere mama's??????

Hoi,

Nou wat dat betreft is Yordi vrij makkelijk op dat gebied.
Yordi is al heeel lang van de flessen af, want die ging hij gewoon weigeren.
Yordi maakt het eigenlijk weinig uit waaruit hij drinkt.
Uit een gewone beker of glas( met wat hulp van ons) een rietjes beker, gewoon een pakje drinken met een rietje, tuitbeker met silliconen tuit erop, tuitbeker met een harde tuit erop. Lekker makkelijk dus.
Ach, ik denk altijd maar het komt vanzelf wel. De 1 vind het flesje gewoon nog lekker en de ander wil uit een beker. ieder in z'n eigen tempo.

liefs marielle

dag mama's,

dank voor jullie vele reacties! Ik probeer als ik thuis ben af en toe wel water uit een beker aan te bieden aan mn dochter.

Ik maak me niet echt zorgen...

Verder eet ze haar brood in stukjes wel zelf... ze pakt het zelf van het bordje en doet het in haar mond.. Als ze kipfilet als  beleg krijgt... haalt ze eerst het stukje kipfilet van het brood af en eett die als eerst... daarna pas het brood... grappig om te zien.
Met het avondeten prak ik nog regelmatig voor haar.. Ze krijgt een klein bordje met wat grove stukken (bv stronkje broccoli of halve sperzieboon) en die pakt ze dan zelf en eet ze het wel op.

groetjes

Jess

Terug
Bovenaan