uit een beker/glas drinken?

.......zucht............. Jasmijn is zo'n lui dametje.
Uit een tuitbeker krijgt ze totaal niks!! Ze snapt niet wat ze moet doen.
Ik geef haar dus alles nog uit de fles.......... met de nadruk op:  IK geef!!!! want ons dametje weigert zelf te drinken. Ze kan hem wel vast houden (als je het in haar handen geeft), dan gaat ze er uit "drinken" alleen komt er niks uit want ze  snapt niet dat ze hem omhoog moet houden. Als ik de fles voor haar neus zet gebeurd er dit:

Is dat niet het toppunt van luiheid!!!
Ik heb echt alles geprobeerd!!!! Ik heb zelfs 4 verschillende soorten tuitbekers!

Je zult begrijpen dat het drinken uit een gewone beker dus nog laaaaaaaaaang niet in zicht is hier!!!
Als we haar tanden poetsen geven we haar daarna wel altijd (heeeel voorzichtig) een slokje water uit een gewone beker. Alleen gaat (ook al houden wij de beker vast) dan nog meer dan de helft er naast.

Zal het ooit goed komen???

Liefs Trudi

Oh ja, een rietje? Ook al geprobeerd........... snapt ze ook niet.

Onze dochter is nu 13 mnd en drinkt zelf uit een beker. Tussen de middag krijgt ze een bekertje melk, en dat drinkt ze helemaal zelf. Ik doe het bekertje wel maar half vol, en ze is ook best wel eens wat te enthoudiast, maar gemiddeld genomen kunnen we daarna gewoon het dorp in, haha.

's morgens krijgt ze nog een fles melk, want daar gaan haar medicijnen door, en die moet dus echt op. Zodra we van de medicijnen af zijn, gaat die fles er ook uit! De rest van de dag krijgt ze limonade uit een tuitbeker zonder antilek. Ook dat gaat eigenlijk prima. Maar als we onderweg zijn, dan heb ik altijd pakjes bij me. Appelsap, wicky met minder suiker, maar ook (houdbare)melk en pakjes water gaan er hier in.

Gr Liesje

Hallo,

Ook voor mij is dit verhaal wel een beetje herkenbaar. Onze meid is nu 14 maanden en kan ook nog niet uit een   bekertje drinken. Ze bijt er nog steeds in en als de melk dan in haar mond zit gaat ze daar ook op bijten. Vraag me niet waarom want ik snap er niks van. We blijven wel trouw iedere keer proberen. Maar ze vindt het gewoon ook lekker om aan de fles te zuigen. Ze krijgt nog drie flesjes op een dag en daar mag ze er 2 van opdrinken uit de fles en een die proberen we steeds uit het bekertje. Je moet toch wat.
 Een rietje snapt ze helemaal niet, want dat heb ik ook al geprobeerd. Ze bijt het hele rietje plat en ja dan komt er niks meer uit.
Ik heb nu bij de prenatal tuitbekers gekocht en daar drinkt ze gelukkig wel uit. Ze zijn antilek, maar je kunt het binnenstuk er ook uithalen. Als ze dan de tuit in haar mond doet en de beker een beetje schuin houdt. Komt er vanzelf iets uit. Dit vond ze geweldig om uit te drinken en na 2 dagen oefenen op deze manier drinkt ze nu gewoon antilek. Geen probleem meer mee. Tuitbeker met een zachte tuit werden hier helemaal vacuum gezogen
De rest komt ook wel hoor daar maak ik me niet zo druk om. Met een lepeltje eten wil ze ook niet, het liefst met haar handen of met een vorkje erbij. Ze haalt het eten met haar hand van het bordje af, duwt het dan op het vorkje om het er vervolgens weer vanaf te halen en in haar mond te stoppen. Hoezo bezigheidstherapie.

Dus we blijven gewoon oefenen.
Groetjes anne

hoi hoi

tessa drinkt wel uit een beker
maar moet het wel rustig geven want anders wordt het ook een kliederboel

@apfelstrudi  is het misschien iets om jasmijn eerst op haar rug te leggen dan de fles te geven ??
dt heb ik in het begin wel gedaan bij tessa

want die wou ook anders niet drinken
misschien een tip voor je

liefs manuela
mama van tessa 01-03-2008

Haha, die foto van Jasmijn had een foto van Norah kunnen zijn! Ook zo'n luie donder... Ze vindt het heerlijk om als een baby in onze armen te liggen als ze de fles krijgt. Soms zegt ze dan ook 'baby', da's dan wel weer schattig. Vind het zelf eigenlijk ook niet erg, ze is verder al zo groot!

Norah drinkt gemiddeld iets meer dan de helft van de melk uit een beker. Die geven wij wel, want dat doet ze natuurlijk ook niet zelf ;-). Dat is  bij het ontbijt en bij de lunch. Als ze niet mer wil, dus als ze de beker blijft wegduwen, dan krijgt ze de rest dus in de fles. Maar pas als we helemaal klaar zijn met eten. Het komt nu wel steeds vaker voor, dat ze dan nog maar zo weinig melk over heeft, dat we geen fles meer geven. Voor minder dan 30 cc geef ik geen fles meer. Alles wat ze tussendoor drinkt, gaat ook met een beker.

Maar zoals met alles, alle kindjes ontwikkelen zich in hun eigen tempo. Dus ook met drinken uit een beker. Het komt vanzelf wel. Norah doet dit toevallig goed, maar ze kruipt weer niet. Zo heeft elk kind wel iets waarmee hij of zij snel is of juist langzaam!

Groetjes,
Jamie

wat heb ik dan weer een makkelijke meid.
nathalia drinkt al vanaf 10 maanden uit een tuitbeker,pakje,beker met rietje, beker zonder rietje. het maakt haar echt niks uit, zolang ze maar vocht binnen krijgt.
ze drinkt heel goed (en veel)

eten gaat bij nathalia ook heel god.
boterham krijgt ze nu maar in 2 stukken ipv allmaal kleine stukjes.
lekker zelf eten :D ze wrdt gewoon boos als ik haar kleine stukjes geef.

van de week krotensalade gegeten. ook dat wilde ze perse zelf doen.
nou ja, prima toch?? (eerst kleding uit gedaan hahahaha)  haalt die muts alleen het vlees en de spekjes eruit, en de kroten/aardappellen laat ze staan hahahahaha

ach, komt vanzelf hoor, als je kleine t nog niet snapt. gewoon blijven proberen.

liefs,do

ook ik heb een hele makkelijke griet zo te lezen
ook hier word voornamelijk uit een beker gedronken en helemaal zelfstandig
drinken met een rietje gaat ook prima en als we in de auto zitten drinkt karlijn net zo gemakkelijk uit een tuitbeker of een flesje
alleen s'morgens krijgt ze een fles pap lekker bij ons in bed
verder lekker alles zelf eten ook avondeten met dr vorkje
als vorkje leeg is geeft ze dr vorkje aan 1 van ons en doen wij weer wat eraan
en als t iets steviger is ( vlees of gebakken aardappel) doet ze zelf prikken en opeten

groetjes maurilla

Hallo

Ik heb gisteren een oefenbeker van Difrax gekocht met een uitsparing voor het neusje zodat het hoofdje niet achterover hoeft. Ik heb hem nog niet geprobeerd maar zodra ik dat heb gedaan hoor je het. Tuitbeker heeft hier trouwens ook wel lang geduurd maar gaat nu perfect. Ieder kind is natuurlijk weer anders en ik doe niet zo heel moeilijk, het komt allemaal vanzelf!!

Liefs Frida

Terug
Bovenaan