<p>Hallo mama’s en mama’s-to-be, </p><p>Ik zit met een gigantisch dilemma en weet niet meer wat ik moet. Ik ben inmiddels 17 weken zwanger, en zie even geen licht aan het eind van de tunnel wat betreft mijn relatie. <br /><br />Mijn vriend gebruikt regelmatig hard-drugs. Voor we zwanger werden gaf hij aan dat hij drugs en ouderschap niet vond samen gaan, wat mij betreft logisch en w hebben ervoor gekozen voor een kindje te gaan. Toen we eenmaal zwanger werden heb ik aangegeven dat ik nu echt geen drugs meer accepteer, en de eerste 10 weken was ik ook in de veronderstelling dat dit niet meer gebeurde. Inmiddels ben ik erachter dat mijn vriend wekelijk cocaïne gebruikt, en daarover kei hard tegen me liegt. Zelfs als ik het hem op de man af vraag. We hebben hier ruzie over gemaakt, ik heb hem eens voor een paar dagen gevraagd weg te gaan om wat afstand te nemen ik heb hem uitgelegd waarom ik hier zoveel moeite mee heb. En gisteren gebeurde het weer.</p><p> </p><p>Ik zie mezelf geen kind opvoeden met een man die dit als normaal ziet, die ik niet kan vertrouwen en die hier zijn verantwoordelijkheden niet in kan pakken. Hij roept mu “dat hij wel stopt als de baby er is”, maar ik vind dit aannemen net zo naïef als geloven dat hij gestopt was toen we zwanger werden. <br /><br /></p><p>ik merk dat het me emotioneel helemaal uitput, ik geniet al vanaf ik hem betrapt heb niet meer can m’n zwangerschap en ben alleen maar bezig al het gezeik hierom heen. Ik ben enorm achterdochtig geworden en continu opzoek naar “bewijs” dat hij tegen me liegt. En zodra ik die gevonden heb stort mijn wereld weer helemaal in. Ik krijg er hyperventilatie van en huil soms hele dagen. Om stress te verlagen heb ik hem gevraagd nu gewoon voor een tijdje in ieder geval even weg te gaan, dit breekt mijn hart maar continu die stress is gewoon ongezond voor het kindje en mezelf. </p><p>De keerzijde is dat ik weet wat voor fantastisch vriend ik heb en wat een geweldig persoon hij kan zijn. En ik niets liever wil dat een gezinnetje zijn samen en alle plannen die we gemaakt hebben voor de toekomst samen laten uitkomen. <br /><br /></p><p>ik heb geprobeerd via zijn ouders en vrienden hem te bereiken maar tevergeefs. Ik weet niet meer wat ik nu moet doen. </p>