Uit elkaar gaan tijdens de zwangerschap, geen andere optie?

Je kind heeft je nodig. 
Een verslaafde kan alleen stoppen als hij of zij er zelf achter staat. Je kan iemand steunen, de ogen proberen te openen, maar als hij niet zelf besluit te stoppen gebeurt het niet.
Wat als hij stoned is wanneer de weeën beginnen? Of op een ander moment dat jij support nodig hebt? Ouderschap op zich is zwaar genoeg zonder verslaving.
Sterkte.

Ik zit in een soortgelijke situatie maar ik heb de relatie al verbroken. Mijn ex blowt elke dag en wilde er geen hulp voor zoeken. Ik zie het niet voor me, een kind en een verslaafde in een huis. Sinds ik zwanger ben heb ik een soort moeder gevoel en die zegt dat ik het kindje moet beschermen. Maar het is wel heel erg moeilijk om die stap te nemen. Je houd wel van die persoon en weet ook dat hij goeie eigenschappen heeft. Ook het plaatje dat je in je hoofd hebt van het gezinnetje dat je zo graag wilt, dat moet je dan loslaten. Heel veel sterkte met je beslissing!

Nee, geen andere optie. Het was idd naïef om te denken dat hij er op eigen kracht wel mee zou stoppen zodra een zwanger zich aandiende. Een verslaving aan harddrugs is niet zomaar iets. Daar heeft hij veel(!) hulp bij nodig. En ook: de wil om te stoppen, voor zichzelf. Uit zijn reactie nu, blijkt dat hij die wil niet heeft. Ik zou de relatie verbreken, met de boodschap: als je beter wilt worden en in ons leven wilt zijn, dan zoek je hulp. Zo niet, dan houdt het op. Hoe een kindje krijgen je leven verandert is echt onvoorstelbaar van tevoren, het is supermooi en tegelijk ontzettend uitdagend, en dat is zónder dat een van beide ouders verslaafd is. Hij is niet te vertrouwen, hoe hard het ook klinkt maar dat is zo. Afbreken dus, zou mijn advies zijn, en ik denk eigenlijk dat je dat zelf ook ergens wel aanvoelt. :) Het zal lastig zijn alleen, maar je komt er vast wel!!

Hoi, 
ik zit in de zelfde situatie.
bij mij neemt hij het krijgen van een kind gelukkig wel serkeus, maar ook dat moet ik nog maar meemaken. Je kan niks doen. Hij is de enige die kan stoppen en dat kan alleen als HIJ dat wil. Kies in dit geval voor je zelf wellicht ziet hij dan een keer het licht

1 advies:wegwezen daar! Harddrugs? Cocaïne? Never ending story. Alsjeblieft, denk aan jezelf en je baby en ga voor jullie!
Wellicht hard en cru gezegd, maar dit is de enige oplossing. 

Terug
Bovenaan