uit eten met baby

A

Anoniem

Guest
hoi,

Over 2 weken willen mijn schoonouders uit eten met alle kinderen en inmiddels 3 kleinkinderen. Ze zin dan 35 jaar getrouwd. Op zich gaan ze best vaak uit eten met z'n allen maar toevallig is het er na de geboorte van Jasmijn maar 2 keer van gekomen en dat was 1x in een echt restaurant en 1x pannekoeken.
Ik heb er helemaal geen zin in!!!
Althans niet met baby van  7 maanden! Niet mee gaan is geen optie, mijn schoonouders zijn erg dwingend als het om familie aangelegengheden gaat en ze zullen niet snappen hoe hoe ik er in godsnaam gen zin in kan hebben, Ik heb ook geen zin om er een heisa van te maken dus gaan zal ik, maar ik wil toch hier even mijn gal spuwen!
We zijn net verhuisd dus we hebben geen oppas in de buurt.
Ik vind een restaurant en een wat grotere baby geen leuke combinatie.
Ik denk dat er gerookt mag worden en meestal is er veel lawaai. Jasmijn slaapt dan niet zo maar meer in de maxi-cosi die leeftijd is ze voorbij.
Afgezien van het feit dat ze het zelf waarschijnlijk niet leuk meer vindt en gaat huilen, zit ik niet ontspannen omdat ik bang ben dat ze een scene gaat schoppen of gewoon verdrietig is.
Afijn ik heb er geeeeeen zin in!!!!!!
Kmt nog bij dat als ik vraag of we dan vroeg kunnen eten dat oke is, maar puntje bij paaltje komt toch iedereen pas om 8 uur aankakken...grrrrrrr
nou wordt vervolgd
groeten Elke

hoi hoi,

ik snap je heel goed hoor. 8uur is ook een rottijd. tenminste Sven slaapt dan altijd.. als t nou een uur of 6 is, kan ik t mij nog voorstellen dat het wel te doen is.. maar 8uur?
ik zou t ook echt niet leuk vinden en ik zou hoe dan ook niet gaan. maar dat is mijn mening.
een baby van 7maanden kan gewoon niet zo lang stil zitten. ik neem Sven vaak op schoot, maar het eet niet echt relaxt en al helemaal niet als t in een andere omgeving is. dan worden ze afgeleid.. als ik jou zou zijn geweest had ik gezegd sorry ik ga echt niet mee, dit is niet te doen met een baby. als ze zich inleven zullen ze dit toch wel begrijpen?

dan ga je toch een keer mee als je een oppas hebt?

hopelijk komen jullie er samen uit, zonder al te veel problemen. heel veel succes ermee!

liefs cis

Ik leef helemaal met je mee! Zat zelf een paar weken geleden in precies dezelfde situatie. Niet meegaan was ook geen optie.
Dochterlief was dood- en doodop van alle aandacht die ze kreeg van schoonfamilie en begon te huilen tijdens het etentje. Alsof dat niet  naar genoeg was  kregen we de grote 'ik krijg haar wel stil - wedstrijd'.   Uiteindelijk heb ik haar, compleet over d'r toeren, uit de handen van mijn schoonzus moeten grissen en ben ergens buiten in een stil hoekje gaan zitten met mijn meissie om d'r te kalmeren. Echt, wat een leuk en relaxt etentje was dat...

Ik weet wel dat ik de volgende keer wel wat beter mijn (of liever gezegd haar) grenzen aan ga geven.  Ik weet niet hoe Jasmijn is, maar Heather is een heel relaxte, makkelijke baby, als we d'r gewoon in de kinderwagen hadden gelaten was er waarschijnlijk niet zoveel aan de hand geweest. Maar je weet hoe dat gaat als ze wakker is en je bent bij (schoon)familie.

Uhmmm, tja, een echte oppepper dus. Sorry. Ik hoop echt voor jou (en voor je dochtertje helemaal) dat het allemaal reuze meevalt!

Groetjes, KT

Hoi,
Tja ik denk dat ik niet zou gaan... Isabel ligt rond die tijd al lang en breed in bed, je bent vast niet voor tienen thuis. Zit je daar straks met een huilende Jasmijn, daar word je helemaal niet vrolijk van. Hadden ze maar iets anders moeten bedenken. Je kan toch thuisblijven bij Jasmijn, dat moeten ze toch snappen. Gaat manlief maar alleen.
Het valt niet mee, schoonfamilie...

Liefs Sharon

Hoi, ja....wat een gedoe zeg. Jammer hoor, dat je schoonfamilie niet begrijpt dat het soms niet kan. Worden ze echt boos, wanneer jullie niet meegaan? Misschien iets verzinnen.....niet nu al zeggen dat je geen zin hebt, maar op de dag zelf zeggen dat jij niet lekker bent, of dat je kindje een beetje ziek is. Oooh...beetje fout, maar soms kan het wel toch?? (ik doe het namelijk wel eens)
succes!

Inderdaad erg jammer dat ze het niet begrijpen als je niet mee kunt gaan met een baby!
Rond 17.00/18.00 uur zou ik persoonlijk wel nog meegaan (alhoewel ik daar ook wel een beetje tegenop zou zien hoor..) maar om 20.00 uur echt niet!!
Dan liggen baby's nou eenmaal te slapen!! Dat mensen daar geen begrip voor hebben he... snap ik echt niet!
Ik zou gewoon  lekker aan je kind (en jezelf!) denken en gewoon lekker thuis blijven!
Of je zegt het gewoon eerlijk, en als  dit echt niet kan/je niet durft dan inderdaad maar op de dag zelf een smoesje verzinnen...

Ojee, schoonfamilie..... hou maar op! Wij zouden met de hele mikmak van de zomer naar Italie voor de 60e verjaardag van mijn schoonvader- zag ik al helemaal niet zitten met een baby van 7 maand. Had ik ook gezegd toen ze het zeiden: ik was toen net zwanger nl. Maar het  ging natuurlijk  gewoon door - goddank heeft mijn vriend een andere baan nu en kan hij geen vrij meer krijgen voor die periode. Maar je wilt niet wéten wat voor gezeur dat nu ook weer oplevert! Of we dan niet even dat lange weekend dat hij wél vrij is, met het viegtuig op en neer kunnen ofzo ?!?!
Want tja, als de hele familie niet bij elkaar is....... ROT OP!!!!!!
Niet doen als je je er niet goed bij voelt hoor! De bom barst dan tóch wel een keer en dan maar beter direct duidelijk zijn! Succes meid!

Groetjes Edith

Hallo,

Ik zou dus ook echt niet meegaan!
Ten eerste omdat er gerookt gaat worden en daar ben ik echt op tegen.
En ten tweede omdat het bedtijd is! Als het nu aan het einde van de middag zou zijn, dan misschien wel  (mist in een rookvrije omgeving). Maar mijn meisje is bijna 7 maanden en ze slaapt om acht uur en dan is het gewoon zielig om een kind op sleeptouw mee te nemen, ze heeft rust nodig.
Mijn familie begrijpt dat wel. Als ze echt willen dat je meegaat met je kind, dan hadden ze het gewoon anders moeten plannen.
Ik zou maar lekker thuisblijven of een oppas zoeken.
gr
Sabine

Terug
Bovenaan