uit flesje leren drinken

Hoi dames,

Heb een probleempje (nou ja, persoonlijk ben ik wel gevleid...) Volgende week moet ik weer beginnen met werken en mijn zoontje Robert  zit nog op volledige borstvoeding. Kolven gaat uitstekend (ben met de tweede lade in de vriezer begonnen....) maar uit het flesje drinken gaat absoluut nog niet goed.

Op het kdv gaven ze al wel aan dat ik daar ook mocht komen voeden, maar dat zal mijn baas wel niet prettig vinden. (toen ik over kolven begon sprong hij al uit zijn vel) Nu zijn we al ruim een maand terug begonnen met oefenen, maar in  het meest positieve geval  gaat er  niet meer dan 50 ml in, dan is hij het zat en wil niets meer. Hij heeft dan echter nog lang niet genoeg gehad en wil dan alleen nog maar bij mij drinken. Nu hebben we dat al enkele malen geweigerd en hem weggelegd, maar hij raakte toen behoorlijk overstuur en ja dat kan ik dus ook niet verdragen.

Heeft iemand een tip voor mij?

Groetjes,

Roeberta

Het kdv zal toch wel andere manieren hebben dan alleen de fles? Is het niet ook een beetje hun probleem? Laat ze een lepeltje nemen en het met een lepeltje voeden. Duurt misschien wat langer, maar ze krijgen ervoor betaald denk ik dan ;-)

hoi hoi
ja dat is inderdaad ietwat vervelend.
mischien een andere speen uit proberen?
ik heb zelf deDIFRAX KERS model ,dat heeft het meeste weg van de moederborst.
ben er ook mee begonnen toen ik weer ben gaan werken en rianka dronk zo van het ene moment op de andere uit de fles.
heb ook geen andere speen meer uit geprobeerd,
ze is nu 4,5 maand en heb nu de medium.oja had voor het begin tot 3maand de small.
hoop dat je hier wat aan heb.

groetjes renate en rianka

Wat voor merk fles heb je?

Je hebt ook flesjes weet even het merk niet meer die precies op een tepel lijken.
Hier bedoel ik niet de avent fles mee. Het is een heel klein flesje???? Als ik erop kom (of misschien weet iemand anders het) zet ik het wel op de mail.

Je kan je kindje ook laten drinken uit een bekertje? Kost wel iets meer moeite, maar kan ook lukken. Je kan het ook verstevigen met rijstebloem en dan met een lepel geven. Het enige nadeel is wel dat je het niet echt kan mengen. Het hecht niet echt aan elkaar. Ook je geeft het met een pipet (spuitje) dan druppel je het langzaam naar binnen. In ieder geval blijven proberen. 50 cc is altijd al iets. Hij drinkt dus wel.
Je moet echt geduld hebben, maar soms lukt het gewoon niet. Is het wel "lastig" maar bedenk dat hij 's avonds bij jou de schade wel weer inhaalt en misschien de dag erna.

Als het goed is hebben de leidsters op het kdv. hier wel wat ervaring mee en hebben hun nog tips voor je. Ik ben zelf leidster op een kdv. en ik maak het  af en toe  mee.

Succes!

Groetjes mama van Yana en Meike

Sorry hoor mama van Marielle, maar dat vind ik best een botte opmerking "ze worden ervoor betaald" Het is net of de leidsters dan niets anders te doen hebben.
Draai eens een dagje mee op een kdv. Dan weet je dat het zwaarder is als dat het lijkt.
Een dag gaat heel snel voorbij. Vaak sta je met 12 kindjes met 2 leidsters op een groep. Sommige groepen zijn kleiner sommige groter. Maar als er dus 1 juf bezig is met een baby die veel moeite heeft met een fles dan staat de andere juf dus alleen met 11 kids. Dat is soms best zwaar hoor.........

Niet om je aan te vallen, maar ik vind er niet echt over nagedacht!

hai

Wij hebben dat probleem dus ook, en niet om je te ontmoedigen, maar melk die ingevroren is geweest gaat er hier dus helemaal niet in, mijn vriezervoorraad is dus waardeloos.

Maar het gaat hier inmiddels iets beter dankzij:
- De Tommee Tippee (dat is de zgn 'borstfles'   die een mama voor mij bedoelde, weet niet meer wie)
- Ben begonnen met fles 's nachts aan te bieden, te moe voor protest = drinken. Wel door iemand anders dan jij laten doen,anders wil je kind borst, althans de mijne wel. Overdag gaat nog steeds zeer matig hoor (max. 65 ml), maar 's nachts dus meestal goed. Dat lijkt me een goed begin.
- Overdag mijn melk mengen met rijstebloem en voeren met een lepeltje, duurt heel lang, arme leidsters, wel leuk gezicht.

In elk geval, als ze over een maand naar het kdv hoeft zal ze niet verhongeren, dan maar kleinere  porties of een papje  en misschien hebben de leidsters idd wel wat extra werk met haar maar het gaat de goede kant op. Nu zijn we dan ook al twee maanden bezig.

Ik weet niet hoe oud je kindje is maar die van mij bijna zes maanden dus dan krijgen ze ook al weer wat anders, ook wel fijn voor de leiders/sters.

Nou veel succes.

Hoi Sisi of andere irene

Ik las dat jouw ingevroren moedermelk niet geaccepteerd wordt. Hier bij thuiszorg hadden we een cursusavond over afkolven en daar vertelden ze dat ze het nu 1 keer meegemaakt hadden dat een kindje ingevroren melk niet wilde drinken.

Dat is wel balen dat jij dat net hebt dan. Zonde hoor.

groetjes irene

Tommee Tippee die bedoelde ik inderdaad

Ik zelf vind het als leidster niet erg om een kindje dioe extra aandacht te geven, al is het soms best vermoeiend, maar je moet hier geen rotgevoel over krijgen. Je kindje weet precies wat het wil en dat is dus niet echt een flesje.........over 18 jaar drinkt hij/zij maar wat graag uit een flesje misschien, maar dan met een iets anders drankje erin .........hahaha

Terug
Bovenaan