uit logeren? wanneer?

oooh, ik moet er niet aan denken!
Loek slaapt bij ons op de kamer en vaak zelf bij ons in bed. Ik vind op zijn eigen kamer al 'ver weg'!!! Ik denk dat ik een eerste keer ook zelf mee zou blijven logeren, zoals iemand anders al zei. En de vorige keer toen we ergens anders sliepen dan thuis, heeft hij er een week van bij moeten komen... Even wachten hier dus!

Rosanne

Jeetje zeg als ik dit allemaal lees voel ik me opnieuw een ontaarde moeder...
Mijn dochter is nog niet uit logeren geweest maar het lijkt me heerlijk om een keertje te kunnen gaan stappen en niet op de tijd te hoeven letten! Ze krijgt nog borstvoeding en dat wil ik zeker een half jaar volledig blijven geven dus dat maakt het voor mij iets moeilijker allemaal. Morgen komt mijn vader hier thuis oppassen en dan kan ik lekker een avondje uit, ga naar mijn zusje in Amsterdam en verheug me daar al de hele week op!
Misschien scheelt het wel dat ik een alleenstaande moeder ben, dus als ik af en toe iets voor mezelf wil doen dan moet ik wel een oppas regelen... Daardoor word je denk ik automatisch wel iets makkelijk want zoals iemand anders ook al zei, het went wel. De eerste keer dat ik weg ging was ze pas 5 weekjes, maar vrienden van mij uit het buitenland waren speciaal voor mij naar Nederland gekomen. Ik hing om het uur aan de telefoon met mijn moeder die bij mij thuis aan het oppassen was. Maar als alles dan de eerste keer meteen goed gaat dan ga je de volgende keer ook met een geruster gevoel weg. Ik denk dat dat voor logeren net zo goed geldt. En eigenlijk merk ik aan mijn dochter ook totaal geen verschil, ze slaapt bij mijn ouders net zo goed als thuis. Maar opa's en oma's zijn natuurlijk ook meestal het meest veilige logeer adres dat je kunt bedenken.
Veel plezier op je feestje, ik ga morgen ook lekker feesten!

@Bebek. Ik denk dat het alles scheelt dat je alleenstaand moeder bent, dan moet je wel een oppas regelen als je een avondje/dagje uit wilt. Voel je daar absoluut niet schuldig over joh, je laat je kind toch in goede handen!!  Ik ga regelmaitig op stap, waarschijnlijk vaker dan jij!

Wij hebben over 2 weken een  bruiloft  (weten we al meer dan een jaar) en ik riep tijdens de zwangerschap heel stoer dat dat het eerste logeerpartijtje zou worden  van ons kind .
 Nou, echt niet  dus! We gaan hem gewoon voor middernacht ophalen en Yanick slaapt dan verder in zijn eigen bed. Ik  word eigenlijk al onpasselijk van het idee om hem de hele dag bij een ander te laten.

Ik denk dat ik  Yanick pas  uit logeren wil doen als hij lange nachten gaat maken.  Nu wordt hij nog regelmatig om 4 uur wakker voor een voeding en ik vind het een heel naar idee als dat gebeurt en  hij is  bij 'vreemden'.    

Hoi Wilma,

Ik denk dat als Jasmijn naar je schoonmoeder gaat, ze prima al een nachtje uit logeren kan. Ik denk sowieso dat het voor kindjes helemaal niet erg is, alleen voor de mama's! Als Jasmijn oma kent, kan oma ook de avondvoeding geven en dan is er niets aan de hand. Dat lijkt me rustiger voor haar dan 's avonds laat vervoerd worden, zeker omdat Jasmijn toch al makkelijker overprikkeld raakt. Hoe meer ze in haar ritme blijft, hoe beter toch?

Ik denk dat de vraag meer is of je het zelf ziet zitten... Mijn (schoon)ouders zouden het ook heel leuk vinden, maar ik heb gezegd dat we logeren voor de lol na haar eerste verjaardag pas gaan doen.
Over een paar maanden ga ik met een vriend een weekendje weg en blijft Esther bij mijn man. Dan ga ik haar voor het eerst dus ruim 2 dagen missen, dat vind ik al moeilijk genoeg!

Groetjes,

Eveline

ps: Kun je geen betrouwbare tiener strikken die tot laat bij jullie thuis wil zitten? Jasmijn slaapt waarschijnlijk toch. Ik heb zelf opgepast bij een gezin dat in de horeca werkte en daar zat ik altijd tot 3.00 uur 's nachts. Misschien kun jij ook iemand zo gek krijgen?

Terug
Bovenaan