Uitdagend speelgoed??? Liefst zonder batterijen :-)

Hoi meiden,

Daantje haalt tegenwoordig haar speelgoedmandjes alleen nog maar leeg en speelt verder eigenlijk alleen nog echt met de stapelbekertjes en haar boekjes. Al het andere wordt nu meer gebruikt om in en uit te laden, maar niet meer echt om iets mee te doen.

Ik zoek eigenlijk tips voor uitdagend speelgoed en dan het liefste iets wat geen geluid of licht heeft (daar hebben we er al een paar van en dat vind ik eigenlijk wel genoeg....) We houden zelf helemaal niet van v-tech en dat soort spullen. Ben benieuwd of er hier mama's zijn die daar ook niet zo dol op zijn, maar die wel andere leuke tips hebben,
oja Daantje is nu trouwens 15 maanden,

Groetjes Femke

He Femke,

Hier nog zo'n mama  Ik word soms helemaal dol van al dat gepiep en gepraat. Lotje heeft een Nijntje huis en daar komen ook allerlei geluiden uit...

Heeft Daantje al een ( houten ) vormenstoof ? Dat is ook wel leuk op deze leeftijd.
En een xylofoontje ? Dat maakt wel geluid, maar das toch weer anders.
Verder is hier de poppenwagen en de pop favoriet, maar dan moet ze natuurlijk wel kunnen lopen.
Een houten kralenbaan, van de Ikea bv ?

Succes ! Liefs, Sophie

Hoi,
Dat in- en uitladen (OK, iets minder inladen)  van de speelgoedmand herken ik ook, maar dat doet mijn zoon van bijna 3 ook nog steeds... al wordt het wel minder nu ;)
Onze jongste zoon (ook 15 maanden) vindt ook het stapelen erg leuk, maar ook het spelen met pannetjes of bakjes en daar dan weer vanalles indoen e.d. (dat trek ik gewoon uit mijn keukenkastjes).
Verder heb ik ook een houten vormenstoof en ook de houten ringen van Ikea vindt hij erg leuk (dat is zo'n stokje waaraan je houten ringen kunt steken, weet niet hoe zo'n ding heet...).
Echt spelen zoals mijn zoon dat nu doet, doet hij nog niet, maar daar is hij ook nog wat klein voor natuurlijk.
Succes! Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Hoi,

Ook hier een moeder die de geluidenspeelgoed niet leuk vind. Ik vind het fantasieloos, maar dat is mijn mening.
Mijn dochter speelt al echt met poppen en poppenwagen. Flesje gegeven die ze haar pop geeft. Ook heeft ze een houtenballenbaan, waar ze helemaal idolaat van is.
Houten blokken om te stapelen en vooral omgooien als mama een toren heeft gebouwd is leuk. Maar vooral die blokken in tasje stoppen, mee door woonkamer te lopen en dan ergens anders de blokken neer te leggen.
Duplo vind ze leuk en tasjes om alles in te stoppen en verstoppen.
Meer weet ik ook even niet.

Liefs Reneke

Hoi,

Dat in en uit laden is hier ook wel heel favoriet en verder vind hij juist de meest simpele dingen leuk zoals een stoffer en blik, ook buiten spelen is echt favoriet!
Misschien is het leuk om iets van een stoffen tasje bij het speelgoed te leggen, daar wordt hier ook veel mee gespeeld, dat word volgeladen met speelgoed en dan maar rondwandelen!
Ook hebben wij kleine tentjes en een kruiptunnel van de ikea, ze zijn zo gemakkelijk op te zetten en ook klein genoeg voor binnen!

Nou succes Gr MJ

nou, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dat electronisch spul 3x niks vind! Gewoon wat pannen uit de kast pakken, daar had ik echt nog niet aan gedacht, gaan we ook proberen, ze heeft inderdaad ook al een xylofoontje en een vormenstoof. Denk dat we ook maar eens bij ikea gaan kijken, ik vind zelf houten speelgoed wel weer heel leuk. Vanmorgen tijdens onze wandeling door het dorp hebben we al wat gescoord: bij de hema een plastic dienblaadje met speelgoedkopjes en lepeltjes, een voelboek over prinsessen (ze kan dan de jurkjes enzo voelen want die zijn van stof), een pop (ze werd zo enthousiast toen ze die zag dat mama hem niet kon weerstaan) een blokpuzzel van jip en janneke, die snapt ze nog niet maar ze kan wel de blokjes in en uit t houten doosje laden en een bromtol van Nijntje. Gelijk wat van haar oude speelgoed aan de kant gelegd en het nieuwe erbij gelegd, ze zit nu al een hele tijd lekker te spelen dus het gaat goed!

Thanks voor de tips.

Liefs Femke

Je zou ook de ene helft van het speelgoed weg kunnen leggen en dan bijv. 1 keer in de maand omruilen. Dus het opgeborgen speelgoed te voorschijn halen en andersom. Zo ziet ze steeds wat 'nieuws'.

Liefs Trudi

Terug
Bovenaan