Uiterlijke veranderingen

Hoi hoi!

Zijn jullie kindjes al veel veranderd? Natuurlijk zijn ze gegroeid, maar hebben ze al een andere kleur ogen gekregen? En een andere kleur haar? En langer haar of is het haar juist uitgevallen?

Bij de geboorte had Senne een getinte huid, donkerblauwe ogen en zwart best wel lang haar. Haar haar is niet uitgevallen, ze heeft alleen een eigenaardige versie van het monnikenkapsel (twee kale plekken achter op het hoofd door het wrijven langs de matras), maar het haar is nog langer geworden en krult. De kleur is ietsje lichter geworden, maar nog altijd donkerbruin. Haar ogen lijken elke dag iets anders te zijn en het ligt eraan in welk licht je haar ziet.

Ik heb gelezen dat de kleur van haar en ogen tot ruim een half jaar kan veranderen. Voor de mama's van meer kinderen: hoe en wanneer veranderde het bij de andere kids?

Groetjes,
Dionne

Onze dochter heeft nu ook zo 'n leuke kale plek...
Maar haar haar is nog niet langer en haar ogen hebben nog dezefde kleur.
Ben dus beniewd naar andere kids
Gr Irene

De ogen van Laura zijn van heel donker blauw nu grijs-blauw geworden en op de kale plek na is het haar ietsje langer geworden. Haar haren waren zwart en zijn nu donkerblond. Eronder zie je puur blonde haartjes, dus ik ben benieuwd. Mattijs is blond en ik heb bruine haren, maar ik was als kind spierwit, dus denken we dat Laura nog wel blond zal worden. Verder is haar koppie zo veel wijzer geworden!

Groetjes Ilona

Hoi. Leuk onderwerp!
Teun had heel veel en heel lang zwart haar.
Na 3 maanden moest ik hem echt knippen. Een tijdje daarna  heeft hij de buikgriep gehad en hij heeft een week geen voeding binnen kunnen houden en is zijn haar ineens uitgevallen.
Echt overal vond ik plukken haar. Nu heeft hij nog een paar sprietjes over en is heel licht blond. Hopelijk komt het snel weer goed want de babygel blijft nu in de kast staan.
Zijn ogen waren in het begin heel donker maar zijn nu fel blauw,vooral met een blauw truitje aan knallen zijn ogen eruit.

Groetjes Mikkie.

Floor had pikzwart haar bij de geboorte, het is nu middenbruin geworden. Tja, en zij heeft ook zo'n grote kale plek, haha. Onder die plek heeft ze lange haren, lijkt idd wel een beetje op een monnik!
Haar ogen zijn nog steeds prachtig baby-blauw, net als die van haar grote broer.
Groetjes van Ruth

hier is alles nog hetzelfde,maar dan groter
boas gaat er steeds wijzer uitzien.het is nu echt een binkie,en bij de geboorte was het niet meer dan een onweerstaanbaar lief klein hummeltje.nu is t echt een mensje.
groetjes kari

Goedemorgen!

Onze oudste dochter Joanne (5) was pikzwart en had veel haar toen ze geboren werd, dat is nooit uitgevallen (inderdaad met 3 mnd bij de kapper). Alleen: ze is nu heel blond, 's zomers zelfs tegen het witte aan... Zij had bij de geboorte al  donkere ogen, dat is inderdaad zo gebleven: donkerbruine grote kijkers.
Onze zoon Remco (3) was rossig bij zijn geboorte: hij is nu simpelweg gezegd oranje rood, maar heeft dezelfde ogen als zijn grote zus (ook al donkere ogen bij zijn geboorte). Mooie combinatie.

Jesse en Lisa (nu 4,5 mnd) hebben allebei blauwe ogen, dat ze andere ogen zouden hebben dan de oudste twee zagen we bij de geboorte al. Jesse  had donker haar  en is nog steeds donker, maar dat zegt niets, want met onze dochter ging het ook pas na de eerste verjaardag veranderen.
Lisa was rood en is nog steeds rood, haar haar groeit nu wel hard. De kale plek op haar achterhoofd wordt hier al aardig bedekt door nieuwe lange haren!

Leuk he, die verschillen.

Groetjes, Esther.

Terug
Bovenaan