uitgaanstips met je baby

Hallo, ik ben weliswaar geen mama maar een papa van drie wat oudere dochters.
Nu ben ik bezig om een boek samen te stellen met tips van dingen leuk zijn om te doen met je baby, bijvoorbeeld zwemmen, massage enz. Wie heeft er leuke tips in de aanbieding?

Alvast bedankt, Jan
 
Uitgaanstips met een baby? Met een baby kun je nog niet zo heel veel en je kunt je afvragen of het wel verstandig is om je kindje al aan zoveel prikkels bloot te stellen. Ons kindje was en is daar niet gebaad bij. Je merkt dan aan haar gedrag dat ze moeite heeft met het verwerken en teveel moet verwerken in 1x. Het is zelfs bewezen dat licht in een supermarkt erg belastend is voor een baby.

Ik ging wandelen, eens een supermarkt in maar heel gedoseerd. Naar de kinderboerderij, na 6 maanden eens op bezoek dus echte uitjes ... volgens mij is dat nog veeeeeel te veel. Het is vaak het egoisme van de ouders die van alles willen en hun kind daar in mee slepen. Dus los van of dit uberhaupt wel zo verstandig is.

 
Hallo Jan,

Leuk idee hoor!

Ik denk dat je als ouder zelf wel weet wat je kind aan kan. Ik verveel me af en toe best wel en ik weet dat mijn zoon dat ook doet. Ik denk zelfs dat hij het op het kinderdagverblijf leuker vindt dan thuis omdat er daar meer uitdagingen zijn voor hem.

Dus gewoon doen dat boek!
Ouders die het niks vinden kopen het dan toch gewoon niet.......

Gr. Eveline
 
Baby moet je ruim zien, tot circa anderhalf jaar. We hebben al allerlei tips bedacht, zoals babymassage, zwemmen, fietsen, baby-yoga, muziek op schoot. Maar voor het boekje hebben we maar liefst 20 verschillende ideeen nodig en dat valt dan weer niet mee. Iemand?
 
Hoi Jan,

Voor ons is dit het leukste wat er is met de baby:

De dierentuin, die kleine van mij vind vooral het aquarium prachtig, met een maand of 5/6 konden we hem al voor het glas laten zitten en dan kon hij tijden ooooh'en en aaaaah'en en wijzen naar alles wat voorbij kwam.
Alle beestjes vinden ze prachtig! We hebben zelf een artis jaarkaart en proberen zoiezo 1 keer in de maand (in de zomer vaker) te gaan.
Hij is net 1 nu en loopt nu weer op hele andere dingen af dan die hij eerst zag, en ontdekt nu alles wat op ooghoogte is. Zo is iedere keer in de dierentuin weer anders.
Zelf kan je er ook rustig een kopje koffie drinken en even zitten. Ik vind het echt super.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Jenneke
 
Gewoon lekker het bos in!
Kap van de kinderwagen naar half of helemaal naar beneden en lekker naar het licht door de blaadjes laten kijken! Ons ventje vond het geweldig, nu nog (bijna 23 maand) maar nu loopt hij lekker zelf met stokken te slepen en kastanjes te zoeken!

Of naar zo'n indoor speelhuis; wij hebben hier Binnenpret in de buurt. Daar hebben ze voor de kleine kruipers/ net lopers een dikke mat met zachte figuren waar ze op kunnen klimmen. Zo kunnen ze van alles uitproberen zonder zich echt te kunnen bezeren, doen wij vaak als uitje met de zwangerschapsgymgroep!

De kinderboerderij is ook al heel vroeg heel leuk trouwens.

Ook 's winters in het donker wandelen werd hier als leuk ervaren; al die lampjes je kijkt je ogen uit!
(kwamen we toevallig achter haha toen we van een visite terugkwamen)

Wat ook gewoon leuk is maar dat hangt enorm van de groep af, is contact houden met de groep van bv zwangerschapsgym/yoga etc. meestal heb je kindjes in dezelfde leeftijd en kunnen ze leuk met elkaar spelen op den duur. Wij hebben met bijna de hele groep ook babymassage gedaan en daardoor helemaal een leuke band opgebouwd. Nu 2 jaar later spreken we nog geregeld af en gaan we hier en daar alweer kraamschudden voor nr 2 of 3!

Veel succes met je boek en als ik nog wat weet zal ik het hier neerzetten!

Groetjes Saskia
 
Wat een goed idee zo'n boek!!! Laat me weten wanneer je boek uitkomt. Ik koop hem zeker!!! Ik hoop ook dat en dingen in staan wat voor grote en kleine kinderen is. En dat je het ook kan combineren met elkaar. Onze kinderen hebben een leeftijdsverschiel van 8 jaar!

Groetjes,

Miriam

Ow ja een tip. Lekker naar een binnen speeltuin.
 
dit geeft wel weer wat ideeen, bedankt hiervoor. Het is lastig om sommige activiteiten - zoals naar het bos gaan - te vangen in een boekje waar je eigenlijk een specifieke locatie wilt vermelden. Contact houden met de zwangerschapsgroep is een hele goeie (mijn vrouw is er bijna zeventien jaar mee bezig!) maar niet geschikt voor het boekje. Wij liepen zelf trouwens ook vaak het bos in of "naar de hertjes" dus dat spreekt meer baby's aan.
Het boekje komt op zijn vroegst halverwege volgend jaar uit, dus we hebben nog even. Zoals gezegd richten we ons op baby's, maar vaak kunnen activiteiten ook met oudere kinderen. Zwemmen en de dierentuin blijft natuurlijk leuk.

Groeten,

Jan
 
Terug
Bovenaan