uitgaanstips met je baby

Wij gaan regelmatig naar de speeltuin met onze dochter van 15 maanden. En dat doen we ook al sinds de zomer.
De speeltuin hier is erg geschikt voor kleine kinderen.
De zandbak was vooral in het begin favoriet, nu wil ze meer lopen natuurlijk.
 
Voor kinderen vanaf 1 jaar, die kunnen lopen, zijn al zoveel meer dingen leuk. Dat is een groot verschil met een kindje van 9 maanden.
Toen onze oudste dochter 1 werd en al kon lopen zijn we naar Madurodam geweest. Ze vond al die kleine huisjes en treintjes en poppetjes erg leuk om te zien.
Voor een specifieke plaats om naar het bos te gaan zijn de Loonse en Drunense Duinen erg leuk voor een jong kind. Lekker wandelen of fietsen en een emmertje en schepje mee voor die enorme zandvlakte. En na afloop iets drinken op een terras en spelen in de speeltuin. En dan is het terras en speeltuin bij camping De Roestelberg (heeft geloof ik de naam verandert in camping Het genieten) het allerleukste (vinden wij). Daar kan je ook als niet campinggast iets drinken en spelen in de speeltuin (dit was tenminste altijd).
Als eerste 'pretpark' is Plaswijckpark in Rotterdam erg leuk voor de kleintjes. Er is een dierenpark, een speeltuin met draaimolen, er rijdt een treintje, er is een rondvaartboot.
 
en voorleesmiddagen in de bieb. zelfs onze druktemaker heeft een minuut of tien stil op schoot zitten kijken en luisteren! Verder is hier (al vanaf een maand of zes) de Efteling favoriet. Zn grote zus gaat overal in, maar Sam vind het geweldig om alleen maar overal naar te kijken. Hier trouwens ook een mannetje dat gek is op zand, dus ieder strand of recreatieplas is zomers goed. Verder inderdaad de indoorspeelboerderijen/speeltuinen.
 
Dank voor jullie goede tips!
Muziek op schoot is leuk ja, dat hebben wij ook met onze oudste gedaan, een groot succes!
Ik had nog niet aan Madurodam gedacht, de Efteling hebben we al wel bij de ideeen staan; het Plaswijckpark kende ik niet maar ziet er interessant uit.
Ik zit erover te denken om een hoofdstukje op te nemen over (voor)leesboekjes, want er zijn zo veel leuke boeken voor baby's en er worden vaak boeken gekocht die niet leuk zijn voor baby's. Slecht geschreven, niet mooie illustraties enz.
Nog even en ik heb te veel tips voor het boekje. Ik ga maar alvast onderhandelen over een deel 2 :)
 
Hoi Jan,
Nog even een tipje voor de Achterhoek; weet niet of het ook hier in de omgeving uitgebracht wordt?
Maar in Doetinchem zit "het land van Jan Klaassen" is zeker leuk van 1-5 jaar! Allemaal speeltoestellen, in groepjes ingedeeld. Grote zitzakken onder bomen, driewielerpark, zandbakken glijbanen, springkussen, een trein etc.etc. Binnen is er ook nog het een en ander te beleven en daar wordt ook een aantal keren een poppenkast voorstelling van Jan Klaassen gehouden. Echt een aanrader!

 
Terug
Bovenaan