Uitgerekend februari 2024

Gefeliciteerd iedereen!
Ik ben 29 jaar en dit mijn ‘ben de tel kwijt’ zoveelste zwangerschap. Ik heb er gelukkig twee kinderen aan over gehouden. Nu ik zwanger ben, merk ik door alle miskramen dat ik nog niet heel erg blij durf te zijn. Deze zwangerschap was niet gepland, maar niet minder welkom ❤️. Over twee weken zal ik mijn eerste echo krijgen en ben ik, vermoedelijk, 7 weken. Als mijn zwangerschap goed blijft gaan zal ik alles goed moeten organiseren aangezien ik nog bij de uni studeer… ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen.

Ik sluit mij hier graag aan ( als het goed blijft gaan- fingers crossed ).

Mijn verhaal: sinds 13/10 vorig jaar spiraal laten verwijderen omdat we als nieuw samengesteld gezin graag een wondertje van ons samen willen.
Ik was er redelijk obsessief met bezig! Ovutesten, 6 dagen voor NOD elke dag beginnen testen.
In Maart had ik een grijze streep op dag 5. Deze werd op dag 4 lichter en vanaf dag 3 niets meer te zien.
Vanaf dan heb ik besloten het te laten rusten.
Geen ovutesten meer, geen testen meer voor NOD.
Tot ik het weekend van 09-10-11/06 hevige onderbuik kramen kreeg. Dinsdag 13/06 toch getest, terug een lichte grijze streep. Woensdag 14/06 opnieuw, test werd bovenaan en onderaan al wat blauw aan de teststreep.
Zaterdag 17/06 opnieuw getest, nu was het al mooi duidelijk positief. Ook een CB digital gedaan + 1-2.
Vandaag opnieuw CB digital + 2-3.

Dinsdag bloed laten trekken, HCG was 111, vandaag doorgekregen. Vandaag zou ik 4 weken zwanger zijn ( afgaande van laatste menstruatie 25/05 )

Hi allemaal,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!
Als het goed is ben ik nu 6+5 volgens mijn zwangerschaps app. Dit betekend dat als alles goed mag gaan, ik rond 12 februari uitgerekend ben. Dit is mijn 2e zwangerschap van mijn 1e kindje. Helaas is de 1e zwangerschap geëindigd in een miskraam afgelopen maart. Hierdoor merk ik dat ik deze zwangerschap extreem angstig ben. Herkennen degene met een eerdere miskraam dit? Anderhalve week geleden had ik ook een kleine bloeding waarvan ik dacht dat ik al direct in een miskraam zat. Gelukkig heeft dit niet doorgezet en is dit waarschijnlijk een innestelingsbloeding of een geknapt vaatje geweest. Wel merk ik dat ik daardoor nu nog angstiger ben dat deze zwangerschap ook weer verkeerd zal eindigen. Bij elk steekje in mijn buik schrik ik enorm en voel ik mij bang en elk wc bezoekje vind ik dood eng, omdat ik bang ben dat ik bloed zie. Ik heb precies over een week mijn eerste echo en ik tel echt de dagen af! Succes met jullie zwangerschap allemaal.

Liefs

Gefeliciteerd allemaal! Ik sluit me ook graag aan. Ik ben nu 7 weken zwanger en dit is mijn eerste zwangerschap. Spannend allemaal en ook nog steeds wel een beetje onwerkelijk vind ik!

Hebben jullie veel last van zwangerschapskwaaltjes? Bij mij valt het tot nu toe gelukkig mee, ik voel me vaak een beetje futloos en licht misselijk maar hoef niet te spugen.

Al even geen reacties op dit bericht maar ik sluit mij ook nog even aan :) Karin, 29 jaar. Mijn man en ik verwachten in februari 2024 ons 1e kindje (20-2-2024)

Klachten; ik ben echt super moe. En ik ben als persoon erg slecht in rustig aan doen dus dat is wel een uitdaging voor me.. en voel me dan ook weer vaak schuldig. Of richting mijn man/omgeving/werk dat ik niet zoveel doe of richting de baby/mijn lijf als ik teveel doe.... herkennen jullie dit?
Verder alleen paar keer misselijk en natuurlijk last van de borsten... maat gelukkig valt het verder mee.

Ja mijn hormonen beginnen opeens op te spelen al 2x in huilen uitgebarsten om niks (stokbrood met kruidenboter die ze vergeten waren in een restaurant... om maar iets te noemen )

Morgen weer een afspraak bij de verloskundige. Hopelijk dan weer de bevestiging dat het goed gaat... leef wat dat betreft wel echt naar die afspraken toe.

Terug
Bovenaan