Uitgerekend in december 2009

Zo hey....
Ben weer terug.

Ten eerste was ik gewoon energieloos, misselijk en  moe en dacht ik dat ik in een diepe gat viel, dus had ik geen behoefte aan internet of forums...
Dat is nu zo ongeveer gelukkig over, alhoewel ik moet oppassen dat ik niet in een negatief cirkel blijf ronddwalen en wel weer mijn best moet doen om energiek en positief te zijn.
Ik had echt zoiets van, zwanger, één keer, maar nooit weer!

Ten tweede lag ons internet al anderhalf week plat, maar het doet het gelukkig weer.

Vorige week dinsdag de echo gehad, alles was goed. Wauw wat is dat machtig super om te zien, ik was in één klap verliefd!!
Mijn partner zat ook helemaal te glunderen!!
Baby was wakker, de beentjes waren aant bewegen en we zagen en hoorden het hartje.

Dinsdag naar verloskundige geweest, gewoon ff informatie en vragen beantwoorden.

Nou dames, ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat?!
Ik zal alle berichtjes wel even weer terug lezen zodat ik weer op de hoogte ben!!

Liefs mij.

quote: moeke77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-06-2009 18:59:45'));

hoi susanne

heel appart ik had pcies hetzelfde als jij, ik heb ook een voorliggende placenta en bij mij hoorde ze en wij   dus ook geen hartslag. Wij waren echt wel even in   spanning. het leek echt een eeuwigheid te duren....
Wij hebben ook gelijk een echo gehad en idd die was helemaal goed!!!
het enige verschil is dat wij het dinsdag hadden hihi.

hier ook al iets fitter, gelukkig maar want werd al helemaal naar van mezelf ....
de buik is hier al flink aan het groeien, gaat echt super snel, dit is mijn tweede goede zwangerschap. morgen 14 weken...schiet al op.....
Kan niet wachten tot ik het kan voelen...

groetjes moeke

He moeke,

Wat toevallig zeg! Fijn dat ook jullie gelijk een echo hebben gehad; dat geeft dan daarna gelijk wel meer rust. Bij mijn 1e had ik ook de placenta aan de voorkant liggen, maar ik weet niet meer in welke week we voor het eerst het hartje hebben gehoord. Zal het eens terugzoeken... Wat grappig dat jou buik al zo aan het groeien is. Ik had dit dus ook al verwacht, aangezien het ook mijn 2e is. Ik had gister voor het eerst dat ik m'n knoop van m'n spijkerbroek open heb gehouden aangezien het aan het knellen was.
Ik ga er maar vanuit dat het nog wel even kan duren voordat ik het weer ga voelen. Bij de 1e was dit ergens rond 22/23 wkn? Wel een uniek gevoel; nog even geduld dus. Gaan jullie nog een pretecho doen en/of de 20 wkn echo? Ik zou graag een pretecho doen; hebben we bij de 1e ook gedaan. Voor manlief hoeft het niet. De 20 wkn echo doen we wel. Mochten er dingen zijn, dan kunnen we ons daarop al een beetje voorbereiden.

Hoor het wel weer.

Groetjes, Susanne

He moeke,

Wat toevallig zeg! Fijn dat ook jullie gelijk een echo hebben gehad; dat geeft dan daarna gelijk wel meer rust. Bij mijn 1e had ik ook de placenta aan de voorkant liggen, maar ik weet niet meer in welke week we voor het eerst het hartje hebben gehoord. Zal het eens terugzoeken... Wat grappig dat jou buik al zo aan het groeien is. Ik had dit dus ook al verwacht, aangezien het ook mijn 2e is. Ik had gister voor het eerst dat ik m'n knoop van m'n spijkerbroek open heb gehouden aangezien het aan het knellen was.
Ik ga er maar vanuit dat het nog wel even kan duren voordat ik het weer ga voelen. Bij de 1e was dit ergens rond 22/23 wkn? Wel een uniek gevoel; nog even geduld dus. Gaan jullie nog een pretecho doen en/of de 20 wkn echo? Ik zou graag een pretecho doen; hebben we bij de 1e ook gedaan. Voor manlief hoeft het niet. De 20 wkn echo doen we wel. Mochten er dingen zijn, dan kunnen we ons daarop al een beetje voorbereiden.

Hoor het wel weer.

Groetjes, Susanne

hot susanne

22/23 weken!!! poeh dan moet ik zeker wel even nog geduld hebben haha
Wij gaan met 20 weken de medische echo laten doen,, gewoon omdat ik graag wil weten of het hartje enzo allemaal goed in elkaar zit....
Wij hebben bij de eerste een pretecho laten maken, mijn eerste is al 8 dus toen had je alleen 2d echo's.
Nu gaan we voor de 4d echo, ben heel benieuwd wat het verschil nou is.
Ik hoop dat je man straks toch wel heel graag een pretecho wil, dat is zo bijzonder, als jullie het doen, laat je het dan ook op   dvd zetten??? Ik wel en dan mag iedereen film komen kijken haha.
Ik denk dat we de pretecho rond de 27e week doen.

de nekplooimeting hebben we trouwens niet laten doen, jij dan?

groetjes moeke

Hey allemaal,

wij kregen afgelopen zondag een telefoontje van de verloskundige dat de 20 weken echo in het academisch ziekenhuis moet. Dat is prima natuurlijk hadden we wel verwacht doordat ik zelf een aantal aangeboren afwijkingen heb.
Echter was ook het advies om een afspraak met de klinisch geneticus te maken omdat er bij mij mogelijk (kleine kans) sprake was van een syndroom en dit zou voor een meisje resulteren in dezelfde aandoeningen als bij mij maar bij een jongetje tot een miskraam leiden. Nou, op dat nieuws zaten we natuurlijk niet te wachten. De afwijkingen die ik heb zijn zo niet ernstig dat het echt goedkomt als ons kindje dat heeft, maar ik had nooit verwacht dat het voor een jongetje ernstiger zou zijn.
De onderzoeken duren erg lang dus hebben voor deze zwangerschap geen waarde meer.
Ik wilde die maandag wel meteen een echo om te zien of alles goed was, dat was gelukkig zo de baby was erg druk aan het heen en weer springen en zwaaien met zijn of haar armen echt heel schattig.
Volgende week hebben we nog een echo met 12 weken en ik ben verder positief ingesteld en ga ervan uit dat alles goed komt.

Zo dat was een heel verhaal,

Liefs Jessy.

Naam  
Leeftijd  
Kindje  
Uitgerekend op:  
Verloskundige?  
Hoeveel weken dan zwanger?  

Moeke
 31
2e  
 04-12-2009

2ex verlosk. 02-06
 13.4 weken

Arianne        
28
2e
04-12-2009
intake 21-4
/- 7,5 week

marieke
39
2e
08-12-2009
intake 28-04
8 weken

Emmy        
27
2e
16-12-2009
echo en intake
14 mei
9  weken en 1 dag

Estelle
 34
3e  
 10-12-2009
 28 mei nekplooimeting
23 juli 20 weken echo
12 weken
20 weken

Maatje
24
1e
10-12-2009
2 juni
12 weken

Susanne
26
2e
06-12-2009
14  juli
17 juli 20 weken echo
19 weken en 2 dagen
19 weken en  5 dagen

Luxx
27
1e
05-12-2009
7 mei intake
10  weken

Tamar

33

3e

15-12-2009

intake 4-5 en echo 12-5

8 en 9 weken

Janske
28
2e
10-12-2009
30 juni
16 weken en
  5 dagen

Denise
21
1e
15-12-2009

/- 6 weken

Bianca
25
2e
31-12-2009
16 juni 2e  echo
 2   juni  2e x vk
12  weken
10   weken

Channiël        
31
1e
24-12-2009
2 juni: intake
week ervoor: echo
8 of 9  weken

Jessy1981
27
1e
29-12-2009
17 juni vk 2e x
12  weken  

Naam:

Wil je het geslacht weten?  
Mogen wij het weten?  
Het wordt een  

Moeke

Nee
Nee  
Baby  

Emmy

Ja                
Nee
?

Estelle

Weet nog niet
Nee
Baby

Maatje

Weten we nog niet
Als wij het weten wel

Susanne

Ja
Ja
?

Luxx

Nee
kan dan niet
?

Bianca

Ja
Ja
Ik denk zelf een
Jongen!!!

Janske

Nee        
nvt
baby

Arianne        

nee
nvt
?

Denise

Ja
Ja
?

marieke

nee
nee
baby

Tamar

JA

Ja

nog even wachten

Channiël      

uit nieuwschierigheid wel, maar tis leuker dat het een verrassing blijft.
nvt
baby!

Jessy1981

Ja
Ja
?    

quote: moeke77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-06-2009 11:00:52'));

He moeke,

Hoor het wel weer.

Groetjes, Susanne

hot susanne

22/23 weken!!! poeh dan moet ik zeker wel even nog geduld hebben haha
Wij gaan met 20 weken de medische echo laten doen,, gewoon omdat ik graag wil weten of het hartje enzo allemaal goed in elkaar zit....
Wij hebben bij de eerste een pretecho laten maken, mijn eerste is al 8 dus toen had je alleen 2d echo's.
Nu gaan we voor de 4d echo, ben heel benieuwd wat het verschil nou is.
Ik hoop dat je man straks toch wel heel graag een pretecho wil, dat is zo bijzonder, als jullie het doen, laat je het dan ook op   dvd zetten??? Ik wel en dan mag iedereen film komen kijken haha.
Ik denk dat we de pretecho rond de 27e week doen.

de nekplooimeting hebben we trouwens niet laten doen, jij dan?

groetjes moeke

He Moeke,

Was ik weer. Wel weer even geleden, maar ik ben momenteel erg druk op m'n werk (afsluiting groep 8 met kamp, musical en afscheidsavond...). Vanmorgen weer bij de vk geweest en nu heb ik gelukkig wel het hartje gehoord!!! Dat was wel een hele opluchting.
Ik heb er nog eens met m'n man over gesproken, maar hij blijft het geldverspilling vinden. Ja en we zijn toch met z'n 2en he. Helaas. Weet jij al wanneer bij jou die 20 weken echo is? Bij 4d kan ik me ook geen voorstelling van maken. Ben benieuwd hoe het is! Ik heb de 20 weken echo 17 juli; de 18e gaan we dan op vakantie. Wij  hebben ook geen nekplooimeting gedaan. Ben je trouwens al wezen shoppen? Ik vind het allemaal veel sneller gaan dan bij de 1e. Ik ga straks eerst maar eens op vakantie en dan een plan maken voor zijn nieuwe kamer enz...

Ik spreek je wel weer.

Groetjes, Susanne

quote: SBloemendal reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-06-2009 10:41:07'));

Hallo allemaal,

Ik wil mij graag aan het lijstje toevoegen. Ik ben Leonie, zwanger van mijn derde kindje, uitgerekend op 2 december. Ik lees al een tijdje mee, maar durfde nog niet zo goed te reageren omdat ik mijn vorige zwangerschap heb moeten afbreken met 23 weken omdat het kindje een ernstige afwijking had en niet buiten de baarmoeder had kunnen leven. Maar deze zwangerschap heb ik al een aantal echo's gehad en alles ziet er ( vooralsnog ) goed uit, dus ik durf nu wat meer te genieten.

Wij willen wel het geslacht van het kindje weten, maar het kindje had de vorige echo de beentjes bij elkaar, dus we hebben het nog niet kunnen zien.

Ik hoop verder dat het met iedereen goed gaat en dat jullie niet te veel last hebben van kwaaltjes. Zelf ben ik erg misselijk geweest, maar dat is nu weer over.

Naam  
Leeftijd  
Kindje  
Uitgerekend op:  
Verloskundige?  
Hoeveel weken dan zwanger?  

Leonie
29
3e
02-12-2009
echo gynaecoloog 01-07
18 weken

Moeke
 31
2e  
 04-12-2009

2ex verlosk. 02-06
 13.4 weken

Arianne        
28
2e
04-12-2009
intake 21-4
/- 7,5 week

marieke
39
2e
08-12-2009
intake 28-04
8 weken

Emmy        
27
2e
16-12-2009
echo en intake
14 mei
9  weken en 1 dag

Estelle
 34
3e  
 10-12-2009
 28 mei nekplooimeting
23 juli 20 weken echo
12 weken
20 weken

Maatje
24
1e
10-12-2009
2 juni
12 weken

Susanne
26
2e
06-12-2009
14  juli
17 juli 20 weken echo
19 weken en 2 dagen
19 weken en  5 dagen

Luxx
27
1e
05-12-2009
7 mei intake
10  weken

Tamar

33

3e

15-12-2009

intake 4-5 en echo 12-5

8 en 9 weken

Janske
28
2e
10-12-2009
30 juni
16 weken en
  5 dagen

Denise
21
1e
15-12-2009

/- 6 weken

Bianca
25
2e
31-12-2009
16 juni 2e  echo
 2   juni  2e x vk
12  weken
10   weken

Channiël        
31
1e
24-12-2009
2 juni: intake
week ervoor: echo
8 of 9  weken

Jessy1981
27
1e
29-12-2009
17 juni vk 2e x
12  weken  

Naam:

Wil je het geslacht weten?  
Mogen wij het weten?  
Het wordt een  

Leonie

Ja
Ja
weet nog niet

Moeke

Nee
Nee  
Baby  

Emmy

Ja                
Nee
?

Estelle

Weet nog niet
Nee
Baby

Maatje

Weten we nog niet
Als wij het weten wel

Susanne

Ja
Ja
?

Luxx

Nee
kan dan niet
?

Bianca

Ja
Ja
Ik denk zelf een
Jongen!!!

Janske

Nee        
nvt
baby

Arianne        

nee
nvt
?

Denise

Ja
Ja
?

marieke

nee
nee
baby

Tamar

JA

Ja

nog even wachten

Channiël      

uit nieuwschierigheid wel, maar tis leuker dat het een verrassing blijft.
nvt
baby!

Jessy1981

Ja
Ja
?    

@leonie, van harte gefeliciteerd, wel vervelend hoor dat je zo lang in spanning zit. Gelukkig is er nog wel genoeg tijd over om nog te genieten!!!!

@susanne, ik weet nog niet wanneer ik de 20 weken echo heb, ik moet  de verloskundige maandag even bellen want ik zou hem ook over 4 weken al moeten hebben??? Lijkt me dat ik dan al wel een afspraak moet maken?
En jaaaaaaaaaa hier al lekker aan het shoppen hoor. De babykamer die wij wilden hebben was in   de aanbieding, wat een mazzel, dus die hebben we al besteld en werd een week later ook al bezorgt dus die staat nu al een week. Wel vroeg maar ja scheelde wel veel geld.
Ik heb 2 pakjes gekocht, zooooooooo lief, de rest moet nog hoor. hihi moet wel wat bewaren nog voor de resterende 5 maanden he. Straks ga ik me nog vervelen...

Op mijn werk even rustig, Ik werk dus in de gehandicaptenzorg en ik moest naar een vervangende groep wegens agressie, maar ja elke groep heeft wel iets waardoor ik er niet kan werken....dus nu maandag naar de arbo, ik ben bang dat ze me in de ziektewet willen hebben i.v.m. bekkenklachten puur en alleen omdat ze niks voor me hebben. Ik hoor het maandag wel.

nou dit is weer even genoeg informatie....

groetjes moeke

Terug
Bovenaan