Uitgerekend in juli 2017

Wauw wat een bijzondere week, afgelopen woensdag toch maar besloten om een test te doen na het uitblijven van mijn menstruatie, en ja hoor op beide testen kwam gelijk de twee strepen.

Via een website ingevuld laatste menstruatie eerste dag en nu ben ik 7 weken zwanger.

Heel bijzonder en onverwacht maar wel gehoopt. Bij eerste zwangerschap een jaar moeten wachten en is er pcos vastgesteld. Ik ben nu in september gestopt met de pil en 1 keer ongesteld geweest en nu zwanger.

Het is nog pril en we wachten af maar stiekem al erg bezig om te bedenken hoe we het gaan vertellen. Hebben jullie het al verteld?? En hoe??
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

ik ben 8 weken zwanger nu afgelopen maandag 1ste echo gehad en 8 december 2de echo :)

zo bijzonder het kloppende hartje van ons kleintje

ik wou cadeautjes kopen kleine potjes met opa en oma gevuld met lekkers en dit geven.

Helaas had ik me bij mijn schoonmama versproken en vervolgens maar snel alle opa's en oma's to be verteld haha

mijn zus had ik gelijk gebeld na de test :)

vrienden vertel ik het na de 2 de echo maar wel persoonlijk niet via app of Facebook daar hou ik niet van

op het werk wil ik cup cakes maken met roze en blauwe muisjes en uitdelen of chocolade met muisjes :)

Geniet van je zwangerschap! Niet te druk maken om hoe vertellen de mensen om je heen zullen het sowieso geweldig vinden :)
 
Hoi hoi Johanna,

jij ook gefeliciteerd!!

Is er een reden dat je al een eerste echo hebt gehad??

ik moet komende week naar de verloskundige voor de eerste keer. En pas 17 dec termijnecho dus duurt nog even.

Is dit jouw eerste kindje?

Bij ons weet nog niemand het. Naja weten het zelf nog maar net en vonden het wel leuk idee om dan alsnog te wachten tot na de eerste echo. Vorige keer wel met 8 weken verteld doordat ik toen al een echo had gehad omdat ik bij fertiliteitsarts in behandeling was.

heb je ook last van kwaaltjes??
 
He :)

ja dit is eerste kindje voor ons erg spannend allemaal.

helaas ben ik een speciaal gevalletje waardoor extra controles noodzakelijk zijn en dus ook sneller

bij ons was de planning met 12 weken vertellen maar dat is niet gelukt

heb best veel last van misselijkheid maar al tips gekregen crackers eten tussendoor en af en toe slokje cola (wat ik niet lekker vind)

ben heel veel moe maar dat hoort erbij haha ze zeggen dat met 16 weken die moeheid minder wordt

ook ben ik wel onzeker of alles wel goed groeit enzo

jij ook al last van kwaaltjes?
 
Hoi allemaal gefeliciteerd.

Morgen 6 weken zwanger!

13dec eerste echo. Wat duurt dat lang. Dagen lijken niet om te vliegen nu.

We willen het daarna aan iedereen vertellen.

Ik ben overdag wat misselijk en savonds gaat dat erger worden. Buik rommelt aan alle kanten.

Ik heb het gevoel dat het op me voorhoofd geschreven staat. Dat iedereen het ziet. Maar dat zal ik me wel inbeelden.

Ik voel me zo schuldig dat ik het nog moet verzwijgen tot de 13e. Iemand hier ervaring mee??

 
haha herken het wel Maria, heb ook het idee dat iedereen naar mij kijkt en naar mijn buik. 

Wij willen het niet eerder vertellen dan na de eerste echo, dat zal met 10 weken zijn. Dit is niet met 12 weken maar de termijnecho zegt ook al veel, daar zit een marge in van wanneer deze echo. En dan moet je weer wachten tot 20 weken echo, tenminste ik wel. Bij mijn verloskundige praktijk maken ze zelf geen echo's helaas.

ik kan niet wachten om het te vertellen en zo benieuwd naar de reacties:)

Ik heb nu meer last van kwaaltjes dan bij mijn zoontje. Gevoelige borsten, misselijk, enorm sterk geurvermogen, af en toe wat pijnlijke onderrug, maar verder goed.

Wachten is niet mijn sterkste punt en al helemaal niet dingen voor me houden. Ik zie mijn ouders toevallig deze week vrijdag zaterdag en zondag, hoezo vaak
 
@gebruiker383610 erg he... Wij wisten het vanaf zaterdag, en heb me schoonouders+ouders zondag, maandag, dinsdag, woensdag en donderdag gezien. Nu eindelijk 3 dagen rust!! En mijn schoonmoeder begint elke keer over iets met kinderen. Ik krijg er elke keer een kleur van. Me vriend kan het goed wegpraten. ZE MOEST EENS WETEN!!!! hahahahaha

Ik heb de cadeautjes wel al klaar liggen, ik kon niet wachten met bestellen.

Is het gek om eerder een echo aan te vragen??? Ik kan het gewoon niet meer voor me houden! Zouden ze dat doen? Met 6 weken..
 
De termijn echo is niet eerder dan met 8 weken. Volgens mij wanneer er geen aanleiding is om een echo te nemen eerder wordt het niet gedaan. Ik had vorige week even mis gerekend en dus eerst afspraak staan voor echo 2dec maar was dan 7+6 en zelfs toen wouden ze liever wat later echo laten maken.

tijdens mijn eerste zwangerschap met 6 weken een echo gehad, toen zag je alleen het hartje flikkeren. Dit was dan een goed teken maar het blijft pril.

Ik ga volgende week eens kaartjes scoren, leuke Friese kaartjes met de tekst ik word grote broer. En dan ga ik kerstpakketjes maken voor de opa's en oma's als dank voor het oppassen met het kaartje erin.

Morgen weer een verjaardag dus mag de familie weer onder ogen komen
 
Terug
Bovenaan