uitgerekend in juni... wat voor kleertjes???

hey meiden.

ik heb een dochtertje van feb, 08.
een winter kindje dus.
ben nu in verwachting van wondertje 2.
ben begin juni uitgerekend.

wat voor kleertjes moet ik kopen???
mn dochtertje droeg korte broekjes, jurkjes, rokjes, t-shirtjes.
maar was toen "al" 4 maanden.
draagt een pasgeborne het zelfde???
zie een pasgeborne eigenlijk niet echt in een kort broekje liggen, of ligt dat aan mij??
heb je ook dunne boxpakjes?
en moeten onder die kleertjes ook nog een rompertje?? wordt dat niet te warm dan??
en moet je voor een (bijna) zomer kindje een kruik kopen?

ja, misschien dat sommige denken:
wat een domme vragen, maar ik weet t echt niet hahaha. vind het heel moeilijk.

liefs, do

Hey Do,

Ik zou gewoon een aantal rompertjes met lange mouw aanschaffen, altijd leuk met t-shirtjes en dat kan ze dan ook nog wat langer aan als het onverwacht warm wordt. Verder zou ik gewoon die tricot lange broekjes nemen met truitjes met lange mouwen. Is niet te warm en niet te koud en die kleintjes moet je toch ook goed tegen zon beschermen...als het 30º wordt is een romper voldoende maar dat zie ik in juni nog niet zo gauw gebeuren!

succes!

Groetjes Sas

Hoi,

Onze oudste is half julie geboren. Het was toen 30graden. Toch had hij een kruik in zijn bedje 's nachts. Hij was wat aan de kleine kant en had moeite zich op temperatuur te houden. Verder heeft hij de eerste weken lange mouwen gedragen. Er was in die tijd (bijna) niet aan kleertjes te komen met lange mouwen en pijpen. We wisten niet was we zouden krijgen (jongen of meisje) dus ik kon van te voren geen heleboel kleertjes aanschaffen. Toen heb ik er een rompertje met lange mouwen onder gedaan en (tja klinkt misschien gek voor een jongen) onder een korte broek een maillootje. Dus ik zou toch kiezen voor kleertjes met lange mouwen en lange broekspijpen.

Groetjes Corina

Onze dochter is begin aug geboren, toen was het ook rond de 30 graden. Zij was echter groter dan gemiddeld en kon zich goed warmhouden. Zij heeft toen vaak in jurkjes zonder maillot gelegen of in dunne (soms korte) broekjes. Een kruik heb ik nooit hoeven gebruiken bij haar. Maar ligt inderdaad wel een beetje aan het weer in juni en of je kindje zichzelf goed op temperatuur kan houden. Een aantal rompers met lange mouw komt altijd van pas!

onze oudste meiden zijn beide begin juli geboren, en zij lagen wel in jurkjes en korte dingen! het was echt heel warm!
maar ik had geen korte dingen gekocht!
die heb ik gekocht na de geboorte, ik had niet echt dikke pakjes, lekkere losse kleertjes en dunne kleertjes, ik kreeg wel veel zomerkleren na de geboorte!! ideaal!!

liefs

Hoi,

Mijn meisje is van eind mei. De eerste tijd had ze meestal een korte romper, maar wel met een lang broekje en shirtje erover. Niet al te dik, maar zeker in de eerste tijd koelen ze anders makkelijk af. De kruik hebben we ook wel gebruikt, maar niet vaak. Als je kindje te koel wordt, is het wel prettig om zo'n ding in huis te hebben.

Ik ga deze keer voor een echt zomerkindje, begin augustus....

Groetjes,
Falcon

hoi hoi
ik ben ook uitgerekend begin juni, zat van de week met dezelfde vraag. Ik wou toch een paar setjes hebben. ik heb voor juni maat 50-56 gerekend en voor juli/aug maat 62 en vanaf september maat 68. ik heb zomerse tshirts en jurkjes gehaald maar ook shirt met lange mouw, of een dun vestje, kan je altijd nog met laagjes werken afhankelijk van het weer. voor juli/aug hetzelfde. leuke zomerse meidenkleding. ik haal maar 2/3 setjes in elke maat hoor, hier klinkt het nu als veel meer hihihi. ik heb 2 setjes in maat 68 omdat die in de aanbieding waren en zo gaaf, dat zijn wel lange broekjes en lange mouwen. en de rest, ach ja visite komt ook nog met kadootjes en kleertjes. en je kunt later altijd bijhalen, als je de eerste weken maar wat hebt toch?
ik ga na deze winter uit van een mooie zomer, 20-25 graden, niet te warm en lekker zonnig :)

Terug
Bovenaan