Uitgerekend juni 2026

Wat spannend en bijzonder zo’n BAM project. Welkom!

Eerder gaf ik aan dat de baby niet zichtbaar was op een echo, nu gelukkig goed nieuws; de baby is goed in beeld gebracht en alles is ok. Ik hoor ergens over 2 weken pas de uitgerekende datum, voor nu is die 29-06-2026 (ik zit dus op het randje van de Juni en Juli groep).
Yes!! Wat fijn om te lezen.
Stoere BAMs en anderen ook gefeliciteerd. ^^

Wij hadden 14 november (8+1 weken - 25 juni uitgerekend) de eerste (goede) echo!
Ik vond het zó leuk en de verloskundige was héél positief, maar ik merk dat ik een slag om de arm houd, want "je weet het nooit".

De verloskundige dacht ook dat ik me niet meer slechter zou gaan voelen, maar na die echo ben ik eigenlijk alleen maar misselijker/weeïger geworden :') maar ik reken me rijk dat ik niet continu kotsmisselijk ben zoals sommigen.

Woensdag 3 december volgende echo, veel zin in. :)

We zijn het langzaamaan wel aan mensen aan het vertellen: de ouders weten het, één zus/schoonbroer en een paar vrienden.

Qua onzekerheid is het denk ik gewoon accepteren dat de onzekerheid er is, maar proberen realistisch te blijven denken. In het begin merkte ik amper iets qua symptomen, maar als je betrouwbare informatie online goed leest dan staat daar bv. óók gewoon bij dat dat ook prima 'normaal' is. Dus niet alleen maar dingen registreren die je angst aanjagen, maar ook open staan voor geruststellende informatie. :)

Wij hebben gelukkig weer een goede echo gehad op 10.5 week. Uitgerekende datum is nu 15 juni. Onze 13 weken en 20 weken echo krijgen we in het kinderhartcentrum van het umc vanwege de hartafwijking (avsd) van onze eerste dochter (die het nu mry haar 4 jaar fantastisch doet). Waarschijnlijk geen erfelijke variant maar toch voor de zekerheid in het ziekenhuis. Even spannend dus. Iedereen in mijn omgeving weet het al want ik kan het gewoon niet voor me houden

Sophia mag dan bij de volgende gewone echo mee om een keer te kijken want het idee van een broertje of zusje is nog wat abstract

Yes!! Wat fijn om te lezen.
Stoere BAMs en anderen ook gefeliciteerd. ^^

Wij hadden 14 november (8+1 weken - 25 juni uitgerekend) de eerste (goede) echo!
Ik vond het zó leuk en de verloskundige was héél positief, maar ik merk dat ik een slag om de arm houd, want "je weet het nooit".

De verloskundige dacht ook dat ik me niet meer slechter zou gaan voelen, maar na die echo ben ik eigenlijk alleen maar misselijker/weeïger geworden :') maar ik reken me rijk dat ik niet continu kotsmisselijk ben zoals sommigen.

Woensdag 3 december volgende echo, veel zin in. :)

We zijn het langzaamaan wel aan mensen aan het vertellen: de ouders weten het, één zus/schoonbroer en een paar vrienden.

Qua onzekerheid is het denk ik gewoon accepteren dat de onzekerheid er is, maar proberen realistisch te blijven denken. In het begin merkte ik amper iets qua symptomen, maar als je betrouwbare informatie online goed leest dan staat daar bv. óók gewoon bij dat dat ook prima 'normaal' is. Dus niet alleen maar dingen registreren die je angst aanjagen, maar ook open staan voor geruststellende informatie. :)

Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Op naar de volgende :)

Zeker waar! Moet ook vooral focussen op de goede dingen en vertrouwen houden in mijn eigen lijf!
Onzekerheid komt misschien er ook vandaan, dat wij niet een kindje, maar 2 kindjes verwachten. Bij de eerste echo zagen we 2 kloppende hartjes! een eeneiige tweeling, waardoor de risico’s natuurlijk ook wat groter worden.

Wij hebben 25 nov de intake bij de gynaecoloog en hopen dat op 28 november weer een mooie echo te hebben.

Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Op naar de volgende :)

Zeker waar! Moet ook vooral focussen op de goede dingen en vertrouwen houden in mijn eigen lijf!
Onzekerheid komt misschien er ook vandaan, dat wij niet een kindje, maar 2 kindjes verwachten. Bij de eerste echo zagen we 2 kloppende hartjes! een eeneiige tweeling, waardoor de risico’s natuurlijk ook wat groter worden.

Wij hebben 25 nov de intake bij de gynaecoloog en hopen dat op 28 november weer een mooie echo te hebben.
Woooow wat spannend joh een tweeling, wat een avontuur.
Heel veel succes en plezier bij de afspraken. :)

(Het is ook altijd makkelijk zeggen tegen anderen dat "heb vertrouwen", maar ik heb gister nog een onzeker traantje gelaten over wat op z'n ergst "milde buikpijn" genoemd kan worden.. ;p dus ik mag eigenlijk niemand advies geven)

Hoi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee! Ik ben nu 12 weken zwanger van ons eerste kindje. De uitgerekende datum is ook 6-6-2026!

Ik heb vanaf ongeveer 6 weken meegelezen, maar durfde voordat ik een goede echo had gehad nog niet mee te schrijven. Heel leuk om jullie ervaringen ook te lezen en nu zelf ook wat te delen!
Ik ben zelf niet zo van een appgroep, omdat het topic dan misschien erg rustig wordt haha.

Ik heb eigenlijk vanaf het begin geen kwaaltjes gehad, enkel vermoeidheid, dus alles gaat erg soepeltjes!

Gefeliciteerd Marivi!

Wij hadden vandaag de tweede goede echo, we dachten (o.b.v. wat we zelf 'berekend' hadden & de eerste echo) dat we op 10+6 zaten, maar de meting vandaag zei ineens 11+2? Geloof daar dan eigenlijk niks van, maar goed. Heeft iemand een idee hoe dat verschil zo kan? Hoe dan ook superfijn om zo'n goede echo te hebben - 23 december de 13-weken echo, hopelijk (fingers crossed) een cadeautje voor kerstavond.

Ik stuur jullie allemaal veel liefs!
Of je nou moe & miserabel bent, je zorgen maakt, of gewoon lekker aan het chillen bent en blij aan het zijn.

Terug
Bovenaan