Uitgerekend op of rond 3 okt?

Hallo allemaal

Het wordt al snel gezellig hier, mooi!

Ingrid:Toch lijkt het me nog lastig; fulltime moeder zijn van 2 en dan je zo voelen. Je kan ook niet zomaar even zeggen Time Out! Ik werk nu nog als wijkverpleegkundige. Deed dit tot nu voor 35-40 uur maar ga volgende week (godzijdank) naar 24 uur. 2wk werken, dan 2,5 wk vakantie en dan 3 wk werken maar dan VERLOF! heerlijk! Kamer schiet bij ons ook erg op! kon niet meer wachten, is te leuk om mee bezig te zijn. Het is nu echt alleen nog de afwerking, dingen ophangen/uitpakken en wassen etc. Ik wil ook zeker BV gaan doen. Hoe houden jullie het stil dan? lijkt me zo moeilijk!! en ook naar je eigen kids toe! Wij weten het niet, wordt verrassing.

Marjanne: Leuk dat je er bent! En natuurlijk gefeliciteerd! Jammer dat deze zwangerschap moeizaam valt. Hoe zijn je vorige verlopen? En dat zorg zwaar is, weet ik alles van. Zit ook af te tellen tot aan mijn verlof. Wat apart trouwens dat ze jullie geen datum willen geven?! ook niet bij de 20wk echo?

Els: Spannend! jij en ik allebei op 7 oktober uitgerekend!! Wordt bijna een wedstrijd wie eerder is, haha. Al hoop ik erop dat het stukje eerder komt omdat mijn man op 7-10 jarig is. En mijn schoonvader op 6-10 en mijn broer op 9-10. Goed gepland he?! (not) maar jij natuurlijk ook gefeliciteerd! Hopelijk zeggen je huidige klachten niks over de aankomende bevalling en gaat die net zo super! Weet jij al wat het wordt en wat zijn je wensen qua bevallen? Thuis/ziekenhuis, fles/borst etc.

Groetjes

RIejan

Hey Riejanneke,

Ja, fulltime moeder heeft dan in zo'n geval zijn voor- ennadelen. Ik was wel blij dat ik niet steeds die druk achter me had dat ik weer moest gaan werken in de periode dat ik zo ziek was. Maar nu met 2 kinderen heb ik alleen tijd voor me zelf als ze op school waren en s avonds, maarja ik red t wel hoor.
Wat leuk dat je ook al zo ver ben met t kamertje, heerlijk hé?! wij moeten inderdaad ook alleen nog wat dingetjes ophangen en ik ben druk bezig met kleertjes wassen (ik heb 3 bakken vol gehad van n vriendin van mij die alles kwijt wilde, heerlijk!) Zo schattig al dat kleine spul!
wij weten dus wat het gaat worden en onze kinderen ook. we hebben met z'n viertjes een geheimpje en dat vinden ze zo stoer en ze doen het perfect!! We doen verder ook niet zo moeilijk hoor, mocht het ergens uitlekken dan is t zo, niet zo'n probleem. dit hadden we met de eerste zwangerschap overigens niet dus misschien word je wel steeds makkelijker in de loop vd volgende zwangerschappen, hihi.
Waar ga jij bevallen? Ik ben twee keer thuis bevallen en dat is me goed bevallen haha. Ik hoop het weer zo mee te maken. Ik heb mooie bevallingen gehad, één van 6 uurtjes en de tweede van 6 1/2 uur. Ik blijf het spannend vind, dat went nooit! Angstig blijf ik toch wel, ik vind zo'n bevallimg maar niks maarja je moet er wat voor over hebben hé. Zie jij er tegenop?
Groetjes Ingrid

Hoi!

Ingrid; Ik zit ook al echt af te tellen. Bij ons is dit ook zeker weten de laatste en had me het ook heel anders voor gesteld. Ben nu al aan het aftellen erg he! We weten trouwens niet wat het wordt, bij de andere 2 wel maar deze keer wilden we het niet weten. Spannend!
Hoe deed je dat met je oudste toen je thuis ging bevallen? Ik hoop deze keer ook thuis te bevallen (vorige zwangerschappen allebei ingeleid ivm hoge bloeddruk) en nu met 2 thuis lijkt me dat best lastig. De oudste wil heel graag helpen als de baby er is met schoonmaken enz.

Riejan; Bij de termijn echo hadden ze 9 okt gezegd, maar omdat dat met nog maar 8 weken was, zeiden ze dat dit niet betrouwbaar is. Maar ik kreeg geen nieuwe echo om dat te contoleren. Bij de andere 2 wel gehad. Volgens mijn cyclus zou ik 4 okt uitgerekend zijn. En dat zat nog net binnen de marge om geen echo te krijgen ofzo.
Bij de 20/weken echo kwam eruit dat het 2 okt moest zijn, beide kinderen zaten altijd onder de curve en de gyn vond het erg onwaarschijnlijk als deze baby daar ineens boven zou zitten, en dan ook ruim een week. Dus die vindt dat het bijgesteld moet worden. Maar het is zo´n welles nietes spelletje geworden dat wij echt zoiets hebben van; we zien het wel. Het komt er wel uit en wanneer blijft toch de vraag.

Els; Lekker vooruitzicht, nog maar 3 weken werken! Jammer dat de zwangerschap jou ook zo zwaar valt. Heb je iets van therapie ofzo voor je bekken en rugpijn? Wel rustig aan blijven doen hoor! Ookal vindt je man het niet zo leuk, jij hebt nu een dubbeltaak, dan zal hij ook wat moeten doen.

Groetjes Marjanne

Hoi Marjanne,

Ja jammer hé dat t genieten nu op zo'n laag pitje staat. Ik heb t precies zo. Ik zit zo vaak te dagdromen over de kraamweek en de tijd die daarop volgt. Ik heb t al helemaal gehad als ik t eerlijk mag zeggen, ik vind t zwaar. Maarja, nog een week of 10 a 12 pfff. Hopelijk krijgen we een niet al té hete zomer! Hoe ik het gedaan heb met onze dochter toen ik ging bevallen; zij was toen net een week 2 jaar en toen ik begon met lichte weeen is zij naar mijn ouders hier in t dorp gegaan. daar kon zij blijven totdat nodig was. Nu zijn ze 8 en 6 jaar en weer gaan ze naar mijn ouders als t hier gaat beginnen. Voor mij een geruststelling, daar voelen ze zich goed thuis en kunnen ze net zo lang blijven als nodig is en dat is toch wel een rustig idee. wel een leuk idee hoor bij jullie dat de oudste wilt helpen! Hoe oud is de oudste? Ik hoop voor je dat je deze keer lekker thuis kan bevallen!

Groetjes Ingrid.

Haha Riejan, racen wie als eerste bevalt! Valt idd niet mee als je een hoop datums hebt waar je rekening mee moet houden. Wat mij betreft beval ik later, dat scheelt me weer vakantiedagen van 2010! (anders zou ik in de kerstvakantie weer moeten gaan werken, niet dat ik dat doe, de ik ga zowiezo vakdgn van 2010 inzetten...)

En betreft mijn klachten heb ik fysio. Hiernaast ben ik begonnen aan de zwangerschapsgym. De informatie is niet nieuw voor mij, maar de oefeningen zijn altijd goed!
Tevens heb ik nu wat aangepast werk. Ik werk gemiddeld 28 uur per week als verpleegkundige. Op zich ben ik werkzaam op een opname afdeling waar de patienten zich zelf moeten kunnen verzorgen, maar vanwege epilepsie of andere lich klachten kan het voorkomen dat er hulp geboden moet worden. Deze hulp hoef ik momenteel niet meer te bieden en voer ik voornamelijk kantoorwerk uit. Heb ik in ieder geval tijd genoeg om alles goed af te werken voor ik met vakantie en verlof ga!

En mijn bevalling...net als de eerste gewoon thuis (ik ben lekker nuchter). En als het weer lukt ga ik weer borstvoeding geven. De eerste keer wilde m'n zoontje de eerste week niet aan de borst drinken. Hij heeft zijn voeding via Fingerfeeding binnengekregen. Maar de aanhouder wint: de huisartshad na 1 week de oplossing: een tepelhoedje. Daar hadden de vk en kraamhulp niet aan gedacht (helaas). En toen ging het fantastisch!

Wel gezellig om zo met iedereen te kletsen!
Tot snel weer eens!
X Els

Hoi Allemaal,

Nou wat een weer gaan we weer krijgen!! Hittegolf hoorde ik gisteren, ik kon wel janken!!! Ik werk nog 12 uur op een orthopedische revalidatie afdeling, de meeste mensen kunnen gelukkig veel zelf, maar je loopt wel je benen uit het lijf.
Hopelijk gaat het allemaal meevallen...

Ik ga morgen ook maar weer eens naar de bekkentherapeut. Heb na de 2e bevalling bijna een jaar last gehad van bi. Tijdens de zwangerschap toen niet, heel raar. Maar ben eigenlijk de oefeningen een beetje vergeten, dus even mijn geheugen op laten frissen en misschien kan ze mijn spieren even lekker kneden.

Mijn ouders en schoonouders wonen allemaal 50 km verderop. Dus we laten ze hier komen. Ze werken allemaal dus er zal iets van een rooster opgesteld moeten worden ofzo. Zo trekken we ook niemand voor haha. Als het aan de oudste lig (en ze is nog maar 3,5) is ze bij de bevalling om mij te helpen zoals ze zelf zegt. We hebben haar de video van de vorige bevalling laten zien, om ervoor te zorgen dat ze op andere gedachten kwam, maar ze was alleen maar meer onder de indruk; Dat heb je goed gedaan mam, maar deze keer zal ik je helpen!
Nou ziet mijn man het helemaal niet zitten om haar erbij te hebben, en ik wil naast mijn kinderen en "medisch personeel" niemand anders aan het bed hebben, dus zal ze moeten wachten tot de baby geboren is.

Ik ga deze keer weer borstvoeding geven. De 1e was door de medicijnen die ik kreeg en de vroeggeboorte vanwege de hypertensie, de eerste week te moe om te drinken uit de borst. In het ziekenhuis moest ze zonder tepelhoedje, anders mocht ik niet naar huis. De nachtzuster heeft me toen stiekem er 1 gegeven en daarmee dronk ze prima. Een week later kon ze het zelf! Haar heb ik 10 maanden gevoed, toen wilde ze niet meer.
De 2e was wat eigenwijzer en heb ik vanaf 4 maanden gekolfd. Tot een maand of 6 toen had ik er wel genoeg van!
We zien wel wat het deze keer brengt, zelf hoop ik dat ik wel een jaar ofzo door kan gaan, we zien wel. Wel weet ik dat ik niet meer luister naar adviezen van kraamhulp, want die hebben me beide keren het wel heel moeilijk gemaakt. Als ik deed wat ik dacht te moeten doen, als ze weg waren, dan ging het uitstekend! Maar met hun erbij....drama

Ik ga het huis maar eens doorvliegen, voordat het te warm is.
Gaan jullie nog op vakantie?
Groetjes Marjanne

Terug
Bovenaan