uitgerekende datum??

Precies wat BCW zegt. Houd je echo aan van rond de 10/12 weken. Op dat moment zijn alle kindjes even groot en kunnen ze het beste een termijndatum aangeven. Daarna groeien alle kindjes in een eigen tempo. Ik heb inmiddels ook verschillende groeiecho's gehad en die zijn (1) niet zo heel nauwkeurig en (2) geven deze meer aan hoe groot het kindje wordt en niet hoe 'rijp' het kindje is of hoe vroeg/laat het komt.
Daarnaast weet ik niet met welke gemiddelde waarden ze in Egypte rekenen en of de kindjes daar gemiddeld kleiner zijn dan Nederlandse (internationaal gezien best wel grote) babies.

Ik zou aanhouden wat je zelf hebt uitgerekend toen je net zwanger was. (Op basis van de laatste menstruatie). Als je naar de datum op de echo's kijkt kan je bij een grote baby wel eens bedrogen uitkomen,.. bij mij scheelde dat bijna een maand!!

Ik zou ook rekenen met de datum van een van de eerste echos, liefst rond 10-12 weken + evt in combinatie met je menstruatie als die regelmatig was voor je zwanger werd. Maar ook Nederlandse babies houden van verrassingen en komen zelden met precies 40 weken. 

Maar als ze daar een ander systeem hanteren voor geboortezorg, misschien kan je dan vragen aan je zorgverlener daar hoe het allemaal geregeld is? Misschien maken zij keuzes rondom de geboorte ook wel op basis van metingen ipv de termijnecho als ze niet aan een echte termijnecho doen. Als je met de zorg van daar te maken krijgt, lijkt het me wel fijn om te weten hoe zij het zien, en wat minder relevant hoe het hier in Nederland eraan toe gaat. 

Gezien je schrijft dat het verschil tussen 2 cycli maar 20 dagen is, zou dat best kunnen verklaren waarom je in het begin telkens voor liep op de metingen. Waarschijnlijk heb je dan eerder dan op dag 14 van je cyclus een eisprong gehad, en dat kan sowieso verklaren waarom je voorloopt. Misschien was jouw eisprong dan wel op dag 7 ofzo, en dan ben je dus eigenlijk al een week langer zwanger dan je op basis van je menstruatie zou verwachten. Als je later nog meer voor bent gaan lopen op die termijn, komt dat waarschijnlijk vooral doordat je een wat groter kindje verwacht. Bij mij loopt de baby nu ook ruim 2 weken voor op de groei ten opzichte van wat op eerdere echo's gemeten was.

Terug
Bovenaan