Uitkering

je moet hem alsnog gewoon aanvragen en gewoon solliciteren op functies waar van je weet dat ze je niet aannemen,te hoog gegrepen zeg maar...buiten dat is het niet zo makkelijk werk te vinden deze tijd en zeker met een kindje vinden een hoop werkgevers het riskant want wat als je kind ziek is??? het is jammer dat het zo moet maar wel het meest makelijke helaas....
 
Heb net gebeld en ze willen geen ww geven als je dan gelijk in de ziektewet terechtkomt en omdat ik te vergevorderd ben in de zwangerschap. Ga dus of een ziektewetuitkering aanvragen of gewoon de ww (en niet vertellen van de klachten) en dan maar solliciteren op banen die toch niet lukken. Erg makkelijk, maar dan heb je wel je geld. Inderdaad helaas
 
Volgens mij mag de duur van je zwangerschap geen rol spelen in het wel of niet krijgen van een WW-uitkering. Ik heb in elk geval me ook aangemeld bij 30 weken zwangerschap en dat was geen probleem.

Ik schrijf in elke sollicitatiebrief en/of in mijn curriculum dat ik binnenkort met zwangerschapsverlof ga, en als ik al op een gesprek mag komen dan geef ik aan dat de laatste periode voor mijn ontslag het niet zo lekker ging ivm klachten door de zwangerschap.
Overigens ben ik wel degelijk op zoek naar werk, maar dan om te starten na mijn verlof.

Werkgevers staan nu niet in de rij om je aan te nemen, want dan moeten ze ook je verlof gaan vergoeden. Als je nog geen werk hebt, ga je volgens mij vanuit de WW in het verlof. Maar daar kunnen ze je bij het CWI hopelijk meer over vertellen.

Jammer overigens dat je de uitkering niet eerder aangevraagd hebt, het kan namelijk nog wel een week of 6 duren voordat je je eerste geld krijgt.

 
Hoi Eva,

En nog iets: het is heel naar, maar vaak krijg je van het CWI en UWV heel tegenstrijdige berichten. Je moet je nu wenden tot het CWI om je dara in te schrijven, maar voor vragen over je rechten met betrekking tot je uitkering, kun je veel beter bij het UWV terecht.
En wees nooit te beroerd om een bezwaarschrift te schrijven als je het ergens niet mee eens bent.

Succes,
Michelle.
 
Anoniem schrijft: Werkgevers staan nu niet in de rij om je aan te nemen, want dan moeten ze ook je verlof gaan vergoeden.

Maar dat is niet waar! Je krijgt tijdens je verlof nog wel via je werkgever betaalt, maar je werkgever ontvangt daarvoor een uitkering die gelijk staat aan jouw salaris.
 
hoi, wat n gedoe allemaal, ik zit in t zelfde schuitje, mijn contract wordt per 31/7 niet verlengd en zou 1/2 of eind aug met verlof gaan. maar nu zit ik met bekkenklachten deels thuis, dus voor mij waren bovenstaande tips ook heel handig om te lezen!
wat mij opvalt is dat zoveel in deze situ zitten, dus even over de opmerking van sam: je hebt gelijk, maar in de praktijk blijkt t toch niet zo te werken.
Vind t toch raar dat zoveel dames zo zitten! mijn vk zei ook dat t heel veel voorkomt!
succes allemaal gr fie
 
Terug
Bovenaan