Uitkleden in bed

Mijn dochter van bijna 2 kleed zich elke keer uit in bed tot ze helemaal bloot is. Vandaag heeft ze tot twee keer toe in haar bed geplast. Eerst in haar ledikant en daarna in het campingbedje. Toen ik binnen kwam zat ze op haar hurken te plassen en het zag er verdacht veel uit alsof dit heel bewust deed. Ik heb haar al een rompertje aangedaan in plaats van hemd en onderbroek, maar die krijgt ze gewoon uit. Wie heeft er tips?

 
Hoi illfal

Dat is inderdaad heel erg vervelend.
Heeft ze nog een slaapzak aan, anders zou ik dat ff proberen, wie weet helpt het.
En misschien is ze er wel aan toe om op het potje te plassen (sommige zijn heel snel).
zeker als je zegt dat het erop lijkt of ze het bewust doet. Je kan het allicht proberen, misschien is ze er wel aan toe.
Veel succes

Groetjes Patricia
 
Hoi,

Ons dochtertje deed dit een paar maanden geleden ook (uitkleden in bed, plassen gelukkig niet ;-) Wat bij ons nog steeds werkt, is de rits van haar slaapzak naar binnen stoppen zodat ze de rits niet zelf kan openmaken. Dus het lipje waarmee je de rits open trekt, door het gaatje onderaan de rits in de slaapzak stoppen....

Succes!
 
Bedankt voor jullie tips. Ze slaapt helaas niet meer in een slaapzak, want dat vond ze helemaal niets. Ze is pas goed gaan slapen toen we haar onder een laken en dekentje hebben gelegd. Plassen op het potje doet ze inderdaad al en soms zelfs poepen (ik moet er toch niet aan denken dat ze dat in bed gaat doen.), maar nog niet zoveel dat ze ook al de hele dag zonder luier kan en zeker niet 's nachts. Ze heeft nu al twee dagen overdag niet geslapen en toen was ze 's avonds zo moe dat ze geen fut meer had om zichzelf uit te kleden. Tja, als ze het vol houdt tot 's avonds zonder in te storten dan moet ze maar wakker blijven. En anders ga ik toch maar de slaapzak weer proberen. Dat zal wel onder luid protest gaan, maar dat moet dan maar.

Groetjes Monique
 
Hoi
Mijn dochtertje slaapt nog wel met een slaapzak, en een tijdje terug had ze die zelf uitgedaan. Ik ben toen heel boos geworden, en maak nu de rits vast met een veiligheidsspeld.   Bij mijn moeder slaapt ze ook in een slaapzak, maar zonder speld, en als mijn moeder haar in bed doet zegt ze zelf: niet uitdoen, oma boos.
Ook al zijn ze nog klein, ze snappen het echt wel.
Je zou bijv. ook de slaapzak kunnen klaarleggen en tegen haar zeggen dat die aanmoet als ze zich weer uitkleed en in bed plast.
groetjes Melanie
 
koop een slaapzak met de ristsluiting die als ie dicht is bovenaan eindigt, doe hem dan achterstevoren aan (met de rits op de rug) en ze zal vast erg veel moeite hebben om zich zelf uit te kleden.
Het is misschien wel zo dat ze bezig is met haar zindelijkheid, alleen weet ze nog niet dat ze dat op de wc of het potje moet doen, misschien kun je haar dat aanbieden (spelender wijs) wie weet is ze daar erg vroeg mee.
groetjes Martine
 
Hoi allemaal,

De slaapzak is weer aan. De eerste twee dagen vond ze het erg interessant, maar vanavond ging het  onder luid protest. Maar goed, het belangrijkste is dat ze hem niet uit kan krijgen dus we zetten nog even door.
 
Hoi, wij hebben het ook gehad en ik zal je vast waarschuwen, de slaapzak krijgt ze vanzelf ook uit en dan moet je hem andersom aan doen. Dat hebben wij gedaan en sindsdien helemaal geen problemen meer... Maar misschien is het niet nodig en blijft het zo ook goed gaan...
 
Terug
Bovenaan