Uitkoken/steriliseren tot wanneer en hoe vaak???

a ja joh.die kindjes kunnen wel wat hebben hoor.de eerste week oke...maar dan....
met afwassen is t toch schoon?en als je ziet wat die koters allemaal in hun mondje stoppen.en dan zou een ongesteriliseerde fles/speen ongezond zijn??nee hoor.

Bij flessen roept iedereen dat het heel belangrijk is dat je ze steriliseert, maar over  speelgoed dat op de grond ligt, waar vanmorgen al eens op gesabbeld is en vanavond weer terug het mondje in gaat  hoor je nooit iets.  

Ach, ze moeten ook wat weerstand opbouwen denk ik altijd maar. Ik steriliseer minimaal 1 keer per week, soms vaker en soms even mee in de vaatwasser. Speelgoed was ik trouwens ook als het erg vies is (Senne spuugt nog altijd best veel, vandaar).

Hoi hoi,

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is, het hoe vaak uitkoken van spenen en flessen. Onze uk heeft behoorlijk last gehad van spruw, dan wil je wel heel graag elke dag de spenen uitkoken. Maar ook zijn knuffels waar hij op sabbelde gingen gelijk in de was. Iemand schreef dat we wel spenen uitkoken maar niet het speelgoed... Uitkoken van speelgoed is voor ons nog niet van toepassing, onze Cas heeft nog zachte knuffels. Hij is nu 3 en halve maand en ik durf het bijna niet te zeggen, maar voor het eerst is hij nu al bijna 2 weken zonder spruw... zou de huisarts dan toch gelijk hebben en groeien kindjes er over heen? Laten we hopen.

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Ik bedoelde niet het uitkoken/steriliseren van speelgoed hoor, maar gewoon het schoonmaken ervan. Dus stoffen knuffels wassen en plastic speelgoed even schoonmaken. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand speelgoed had uitgekookt. Moet dit dan? En kan het eigenlijk wel?

Groetjes,
Dionne

Heb het een keer gedaan met van die plastic sleutels, gekregen van een vriendin en zagen er niet zo schoon uit, haar dochtertje had er veel mee gespeeld, die heb ik wel even in het kokend water gehad, ging goed....verder doe ik het nooit. Flessen doe ik iedere dag even in de sterilisator....zit in het dagelijks ritme zeg maar.

Groetjes Monique

Terug
Bovenaan