Uitkoken

<p>Tot wanneer moet je dagelijks de flesjes uitkoken? Mijn dochter is nu 4 maanden maar doe het nog dagelijks en mag het ook gewoon mee in vaatwasser? </p>

Hoeft echt niet dagelijks hoor. Vaatwasser of sopje is voldoende. De speentjes gooi ik soms even in de waterkoker, zo klaar. Doe ik obgeveer 1x per maand (zoontje is 11mnd).

Oke! Dankjewel en ik bewaar ze in de koelkast maar meer omdat de kraamverzorgster het deed moet dat eigenlijk nog? 

Dat hebben wij nog nooit gedaan.. Volgens onze kraamverzorgster was alles dagelijks uitkoken achterhaald. De boel in een sopje en afspoelen was voldoende. Voor eerste gebruik en als je vindt dat het nodig is uitkoken. En dus de tip om speentjes in de waterkoker te doen met de deksel open. Kookt snel & makkelijk. 

Ik doe het wel dagelijks uitkoken maar dat is omdat ze spruw heeft. Ze is nu 11wkn. Nadat haar spruw weg is, doe ik de flesjes afwassen met een sopje en 1x in de week uitkoken. 
De flesjes hoe ik op een plankje in de keuken. Kraamverzorgster zei daar nooit wat over.

Oke thanks meiden! Dan bewaar ik ze ook zo want dacht vanochtend opeens hoelang zouden we dit moeten doen?. Maar dan doe ik dat inderdaad met de waterkoker en als ik denk dat het nodig is.

Terug
Bovenaan