Uitslag/droge huid

Myrthe heeft sinds de sneeuw het land binnen gestroomd is (december) een erge droge huid.
Nou gaat ze al sinds baby maar eens in de 2a3 dagen in bad, en nu alleen nog in oliebadjes.

Ik smeer me helemaal suf met olie, zwitsal droge huid, vaseline, maar het word alsmaar erger.
Inmiddels heeft ze op dr buikje rode puist-achtige plekjes erbij gekregen en is het onder de okseltje zo droog en vuurrood dat het open lijkt te gaan.
Gister aan tafel, zat ze aan dr kleertjes te trekken en "Mama, zeer" te roepen.

Ik huisarts gebeld, kan ik donderdag terrecht. Ik nog maar eens gebeld, nou mag ik morgen om 16.20u komen (lekker handig, want ik werk, heb geen auto, durf niet te fietsen aangezien hier nog overal ijs ligt ipv sneeuw en met bus doe ik er uur over)
Maar goed, ergens auto regelen en we gaan wel. Ik vind het zo zielig, wil zo snel mogelijk daar langs gaan.
Heeft iemand nog een tip tot die tijd?

Liefs Irene

Als je twijfelt, zou ik vanavond naar de huisartsenpost bellen. ( hebben ze dat bij jullie?)
Dan kan je altijd terecht, zeker als ze er echt last van heeft. Dan kan je partner vast mee en heb je een auto. hahah Succes ermee

zou ook idd even naar de post gaan. dan kan je vanavond al terecht, en kan je man mee misschien???
heel zielig idd, zoals jij t omschrijft :(
zou ook niet meer weten wat je er aan kan doen.
maar aangezien jij schrijft dat het erger is geworden, sinds je aan t smeren ben....
misschien kan ze niet tegen 1 van de stoffen in 1 van die middelen?

weet wel dat mijn zusje (ook altijd zo'n droge huis, en veel irritaties) een speciale zalf van de huisarts toen heb gekregen, wat heel goed werkt.

heel veel succes ermee en hopelijk gaat t snel over bij je kleine meid :(

liefs, do

Emma heeft flink eczeem gehad, hele droge huid met rode, dikke vlekken. Wat het beste hielp was vaseline lanette creme van de apotheek. (of hormoonzalf, als het heel erg is kan je dat best een paar dagen gebruiken) Via de huisarts krijg je vaseline lanette vergoed, maar je kunt het ook zelf kopen. Ongeveer 5 euro per tube. Daar zit geen parfum of zoiets aan toegevoegd. En dat dan 4 tot 5 keer per dag smeren.
En liever kort douchen dan in bad.

Hoi,
Je kunt idd het best zsm naar de ha, jeuk is zo erg!
Onze oudste heeft al vanaf baby, allergieen, eczeem en droge huid huid, voor de eczeem smeren wij wateremulgerende zalf, hij heeft speciale douchecreme en vaseline lanette, alles via de ha, ik zou nu liever niks gebruiken tot je bij de ha geweest bent, want idd kan er juist een stof inzitten (jou creme's) die de jeuk verergeren, evt koelen met een nat washandje waar het het ergst is!
Nou heel veel succes en hopen dat je meisje snel van de jeuk af is!!

Gr MJ

@reisa, dat 4-5x per dag vaseline lanette?? weet je dat zeker? ik gebruik het voor de oudste nu ruim 8jr en hij heeft het heel erg gehad met tijden maar heb nooit vaker dan 1-2x p/d mogen smeren, misschien ff navragen/kijken!

ik heb die vaseline ook op recept gehad van de ha.
voor mezelf (voor mn wintertenen) en ik mag het bij mezelf ook maar 1 tot 2 keer per dag smeren staat er.

Ja zo vaak mogelijk smeren en dat was 4 tot 5 keer per dag op haar eczeem plekken en dan werd haar huid snel weer soepel.

Terug
Bovenaan