Hoi irene,
Isabelle heeft ook al sinds de geboorte een droge huid en in de winter flink last van eczeem.
Ik ben vorig jaar bij de astmaverpleegkundige geweest en die schreef cetomacrogolzalf voor voor 2x daags en de cetomacrogolcreme voor tussendoor.
Ook kreeg Isabelle een hormoonzalf (triamcinolon) om in schema te gebruiken.
Ik smeer nu nog zelden met de hormoonzalf en smeer haar na het badderen/douchen van top tot tenen in en na de wasbeurt 's morgens alleen de plekken waar het nodig is.
Zodra ik de plekjes zie uitbreiden of rood zie worden begin ik meteen met de hormoonzalf en meestal is het na 2 dagen alweer stukken beter.
Isabelle wordt gewassen en gaat in bad met alleen water, slechts 1-2x per maand doe ik een klein beetje zwitsal neutral wasgel in.
Aangezien het nu al een tijdje "goed" gaat met haar huid, ga ik binnenkort wel weer proberen om de gewone zwitsal te gebruiken, om te kijkne hoe ze hierop reageert.
Jeuk is echt verschrikkelijk voor die kleintjes, die snappen niet dat je er niet aan moet zitten omdat het erger wordt.
In ieder geval moeten jullie haar niet te warm wassen/douchen/badderen.
Evt. een washandje met tarwe- of haverzemelen.
(maar ja, niet iedereen heeft dat in huis, alleen als je zelf brood bakt)
Zo, het is weer een heel verhaal geworden,m nu hopen dat de computer het plaatst ;-)
Liefs en dikke kussen aan je arme meisie en laat je morgen even weten hoe het bij de huisarts was?
Liefs Monica