Uitslag fertiliteitsondezoek

Lieve Mamoetje en Rossia,

Ja, gelukkig was bij mijn man alles goed, dat vonden wij idd een hele opluchting!

Vanochtend toen ik naar het toilet ging, had ik bruinige afscheiding met het afvegen. Dat had ik vorige maand ook en toen werd ik een dag later ongi. Dus ik denk dat het helaas deze maand weer niet raak is.  Wel raar, voorheen had nooit van die bruinige afscheiding. Toen was het altijd zo dat ik naar het toilet ging en ik ineens ongi was. Voelde dat niet aankomen van te voren. Helaas heb ik door mijn endometriose ontzettende pijn als ik ongi ben (meestal de 2e en 3e dag). Ik heb al allerhande pijnstillers geslikt, maar niets helpt. Twee maanden terug heb ik van de arts Oxi Contin gekregen, dat is een morfine preparaat! Ook geen pretje, maar daarmee is de pijn in ieder geval te hebben.

Moet ook eerlijk bekennen dat ik het er nu ook heel moeilijk mee heb dat ik ongi ben of ga worden. Dit betekend namelijk dat wij nu nog maar 1 kans hebben en als augustus ons niets moois brengt, dan gaan we dus met IVF beginnen. Daar had ik eerlijk gezegd niet op gerekend, dus dat valt me heel erg zwaar op dit moment.

Op advies van de gyn houdt ik mijn temp bij en gebruik ik ovulatietesten. Dit om mijn cyclus in kaart te kunnen bregen. Maar nu snap ik eigenlijk iets niet. misschien kunnen jullie mij helpen:

Ik lees overal op internet dat je 14-16 dagen na je eisprong ongi wordt. Als ik uitga van de eerste dag dat ik een positieve ovutest had, dan is dat vorige maand 13 dagen. En dan tel ik tot de dag dat ik echt duidelijk bloedverlies had. Want ook vorige maand had ik dus twee dagen van die gekleurde afscheiding voordat ik echt ongi werd, dus misschien moeten we wel 11 dagen aanhouden.
Ik heb elke keer 2 dagen een positieve ovutest, dan een dag flinke buikpijn (denk dat dat mijn eisprong is) en dan de dag daarop stijgt mijn temp. Dus ik ben elke keer uitgegaan van 14 dagen na de dag van die buikpijn om mijn NOD vast te stellen. Maar als ik dat doe, dan heb ik zowel vorige maand als deze maand 10-11 dagen na mijn eisprong al mijn NOD! Is dat normaal, of tel ik er nu gewoon gigantisch langs?
HELP, ik snap er niets meer van!

Mamoetje: Wanneer heb je je eerste afspraak in het ziekenhuis? Weet je met welke onderzoeken ze als eerste gaan beginnen? Sterkte en succes meid!

Liefs Ellen.
(sorry voor het zielige verhaal, maar voel me echt rot en verward op dit moment)

EllenAnn, Mag ik vragen wat precies is? Als je dat niet erg vind..

Even over je eisprong en je NOD,

de gemiddelde vrouw heeft zo  14-16 dgn voor haar NOD haar eisprong. (dit is een gemiddelde, dus kan ook anders zijn bij jou! Hoef je je geen zorgen om te maken)..
Dat beetje bloedverlies wat je de dagen voor je NOD heb hebben wel meer vrouwen.. Ik zal gewoon tellen vanaf je echt NOD// het moment dat het echt doorzet)

Het kan best zijn dat je 2 dgn een pos. ovulatie test heb. pas als die gesprongen is dan raak je het hormoon kwijt waardoor hij positief is. Dat klopt ook met je verhaal van 2 dgn een pos. test en de dag daarna buikpijn.. Dat kan inderdaad je eisprong zijn..

Over dat tempen.. Na je eisprong gaat je temp. gem. ong. 0,3 graden omhoog en dat houdt 3 dgn aan meestal..

Ik heb nog niet gebeld, ga straks als ik thuis ben gelijk even bellen naar het ziekenhuis, hopelijk hebben ze voor me ei nog tijd.. maar denk het neit.. weet ook neit helemaal hoe dat gaat.. Kan ik gewoon naar een ziekehuis bellen voor een afspraak... op mijn verwijzing staat namelijk geen naam van een gyn of wat dan ook.. Omdat wij nog moesten beslissen of wij bij mijn vriend zijn arts gingen of dat ik hier in de buurt een eigen gyn op ging zoeken. Ik ga hier dus in de buurt.. i.v.m. in de gaten houden van het ei. (dichterbij dan rotterdam) Kan ik dan gewoon het ziekenhuis bellen?

Ik was er ook echt kapot van hoor van het weekend.. Ik heb voor het eerst  er een paar keer om moeten huilen dat ik niet zwanger was.. en was echt chagerijnig.. nu gaat het al weer wat beter.. mIsschienn omdat we gezegd hadden dt we na deze ronde de gyn zouden bellen..

xxx mamoetje

Goh meiden, beiden dus ongesteld geworden. Wat een drama's! Ik had dat drama vorige week al, weer ongesteld en zit nu in officiele ronde 8 en onofficieel ronde 9.... Nu merk ik alleen dat ik nu een nabloeding heb van wat oud bloed, daar heb ik dus even niet op gerekent. Heb ik wel vaker. Ben ik een paar dagen ongesteld en dan volgt en na een paar dagen niets, toch ineens nog wat... Altijd handig als je wit ondergoed aan hebt...

EllenAnn, laatste ronde dus voordat de ivf begint. Dat lijkt me ook een echt druk hebben. Hoe ga je daarmee om. Ik weet ook dat je tijd na je eisprong kan varieren. Die van mij varieert van 13 tot 14 dagen, dus het klopt best. Is niet bij iedereen precies gelijk.

Mamoetje, ik dacht altijd dat je temperatuur vlak voor je eisprong omhoog ging, in plaats van erna? Ben nu de eerste maand bezig met tempen en zit er nog niet zo in. Ik moet mezelf er maar eens in verdiepen. Volgens mij kun je gewoon naar het Ziekenhuis bellen. Dan geeft het ziekenhuis je een Gyn, die volgens mij het snelst beschikbaar is. Mocht je een naam weten en daar perse bij willen, dan kun je daarom vragen, maar dat is volgens mij in jouw geval niet aan de orde. Gewoon bellen en dan wijst het zich vanzelf. Succes hoor!

Hoi dames,

Endometriose is dat het slijm wat normaal alleen aan de binnenkant van je baarmoeder zit, ook daarbuiten zit. Bij mij zit heel mijn buikholte vol. Je moet het zien als kleine slijm/bloedpropjes (normaal zo groot als speldenknopjes, bij mij zo groot als erwtjes) aan je darmen en buikwand vastzitten. Als je dan menstrueert, dan trekken deze propjes ook samen wat dus voor ontzettende pijn zorgt. Bovendien heb je grote kans op verklevingen. Dat is bij mij gelukkig niet het geval omdat ik tot nu toe telkens op tijd geopereerd ben. Ook de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is groter dan normaal, vandaar dat ik bij een eventuele zwangerschap bij 6 weken al een echo krijg.
Voor onze kinderwens had ik medicijnen, hormoonspuiten, die ervoor zorgde dat je hele cylcus stil wordt gelegd. Ik had dus ook geen eirijping e.d. Omdat er hierdoor niets in je baarmoeder en zo gebeurd (het baarmoederslijmvlies wordt niet opgebouwd) worden de propjes ook steeds kleiner. Helaas is het een chronische ziekte wat dus betekend dat het altijd terug komt. Vandaar dat ik maar een paar maanden de tijd heb gekregen om zelf aan te tellen en dan aan IVF moet. Want als het namelijk te erg is, moet ik weer geopereerd worden en weer aan de spuiten omdat de kans op verklevingen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dan te groot wordt.

Liefs ellen.

Oke, dat is niet niks... Hoop voor jullie dat het snel gelukt is dan.. En dat je neit meer   geopereerd moet worden,

Ben je nog ongesteld geworden of heeft het nog niet doorgezet?

Hier ben ik alweer op de helft van m'n menstuatie.. nog 2 dagen en ben ik er al weer vanaf.. en dan moet ik weer 32 dgn wachten..

Wanneer is jullie volgende menstuatie.. ?

Rossia: Officieel in ronde 8 en onofficieel in ronde 9.. hihi.. Hoe kan dat? hihi..

Nou ga maar eens aan het werk..

xxx Mamoetje

Jeetje, dat is niet mis zeg! Wat kun je als mens toch rare dingen krijgen? Ik hoop echt dat deze maand voor jullie raak is en dat het ivf traject niet nodig is! Ik duim voor je op een goede uitkomst en leef met je mee. Als je die spuiten allemaal bij Babyboom ziet dan krijg ik echt de kriegels!

Mamoetje, ik ben begin oktober gestopt met de pil, maar van Rossiaman mochten we niet in de vruchtbare periode vrijen om even een maandje te kijken wat de menstruatie zou doen, maar Rossiaman, wist toen nog niet zo goed hoe dat in elkaar zat en we dus stiekem al voor voor een kindje gevreeen. Dus 9 maanden voor mij en 8 voor hem ! Hij weet het wel hoor, dus voor hem is het ook 9 maanden. We hadden dus al een kindje kunnen hebben, maar helaas!

Morgen D-Day! Ik vind het te spannend!

X

ps: Mijn volgende menstruatie zou 6 augustus moeten zijn, maar ik hoop uiteraard dat het wegblijft!
Ik verwacht volgende week woensdag mijn eisprong.

Hee rossia ja inderdaad morgen d-day.. hihi..

1 tip.. denk er niet te hard over na  hoe dat potje is gevuld dan komen de gekste filmpjes in je hoofd op.. hihi.. Weet niet of   je hem gaat helpen net zoals Ellen, hihi.. maar als je dat niet doet niet te hard over nadenken hoe hij het gedaan heeft..

hihi.. ik ga duimen voor jullie allebei.. haha ja dat heeft me vriend bijna 6 ronde's gekost nu weet ie waneer ik niet zwanger ben en wanneer ik vruchtbaar ben.. en nog vraagt ie dingen af en toe.. en als ik dan ietsn uitleg zegt ie dat ie het snapt en achteraf toch niet helemaal merk ik dan... hihi.. Hebben jullie dat ook?

xxxx mamoetje

Terug
Bovenaan