Uitslag HSG

Hallo meiden,

Nou, gelukkig is dat HSG-onderzoek achter de rug. Het was een pijnlijke ervaring.

Met zo'n eendebek werd mijn vagina gespreid. Dat vind ik al niet zo erg meer. Daarna werd mijn baarmoedermond beetgepakt, waarna er (ik moest gelijkertijd kuchen) een slangetje in mijn baarmoeder werd ingebracht. Dat was erg pijnlijk. Vervolgens werd er een ballonnetje opgeblazen. Dat deed echt veel pijn. Ik kon mijn pijn niet meer onderdrukken en heb het dan ook uitgeschreeuwd. Gelukkig stond mijn man vlak naast me en heb ik in zijn hand kunnen knijpen als tegenreactie.
Ook de gyn. probeerde me op mijn gemak te stellen door steeds maar weer te reageren op mijn pijn en me te waarschuwen wanneer er weer iets gedaan werd wat erg vervelend is.
Na dit alles kon ik mijn benen weer languit neerleggen en werd de contrastvloeistof naar binnen gespoten. Ook dit was erg pijnlijk. De foto werd gemaakt en alles werd verwijderd. Hier voelde ik gelukkig niets meer van.
Het enige wat ik na afloop van het onderzoek nog voelde was een zeurderig gevoel in mijn buik. Het is te vergelijken met een zeurderig gevoel wanneer ik ongesteld ben.

De foto hebben we samen bekeken. De gyn. legde uit wat we zagen en alles was goed. Gelukkig maar.

Nu moeten we 25 mei weer terug komen. er wordt dan besproken hoe we verder gaan.
Ik bezie het nu maar positief: nu is alles open, volgende week heb ik mijn eisprong, dus moeten mijn man en ik weer gaan klussen. Hopelijk is het meteen raak.

Ik wil niemand bang maken voor een HSG onderzoek, maar het is echt heel vervelend. Ik heb wel geprobeerd me voor te bereiden, maar dit had ik niet verwacht. Het viel me erg tegen.
De gyn. vroeg na afloop of ik erg zenuwachtig was, omdat ik zo'n rode kleur had en erg warm was. Voordat wij naar het ziekenhuis gingen voelde ik me ook koortsig en had een droge mond.

Mijn man en ik hebben samen nog gelunchd, waarna hij weer naar zijn werk gegaan is. Ik was blij dat hij mee was om mij te steunen. Hij heeft nu zelf kunnen zien dat het een pijnlijk onderzoek was. Hij was na afloop heel lief en bezorgd. De schat.

Snoopy, je vroeg waarom ik antibiotica moest slikken. Nu dat is voor als er eventuele virussen, of ziekteverwekkers in of nabij de baarmoeder zouden zitten. Door de vloeistof zouden deze omhooggespoten worden wat een reactie kan opleveren. Om te voorkomen dat ik eventueel ziek zou worden moest ik van te voren antibiotica innemen.

Groeten,
Bianca

Hoi Bianca,

Wat een verhaal om te lezen. Heel duidelijk voor degene die nog moeten. Wat moeten we allemaal doorstaan voor onze kinderwens he? Maar gelukkig is dit het straks allemaal dubbel en dwars waard!!!! En nu duim ik voor je dat je deze ronde zwanger wordt!!

Ik hoop dat het nu wat minder pijn doet en dat je straks geen infecties eraan over houdt en dat de antibiotica geholpen heeft. (ik werk zelf op een microbiologisch lab dus weet ik dat er veel fout kan gaan als je niet goed "voorbehandeld" wordt.

Ik wens je veel geluk en klus plezier!!!!!

Liefs Claudy

Hoi Bianca,

Pff, dat was een heftig gebeuren zeg ! Gelukkig was je man bij je om je te steunen. Ik hoop heel erg dat de boel van binnen nu mooi schoon is gemaakt en dat het daarbinnen klaar is voor ontvangst. Ik hoop dat het snel raak voor jullie mag zijn !

Knuffel,
Luna

Hoi Bianca, nou, wat een verhaal zeg! Ik ben blij dat je het hebt opgeschreven en zal er zeker aan terugdenken als ik ooit voor de keuze kom te staan. Heel erg bedankt dat je dit met ons wilde delen!

Ik hoop dat het je goed gaat en dan vooral de komende weken. Ik heb hier op het forum wel vaker vernomen dat na zo'n behandeling de weg inderdaad vrij gemaakt is voor het nageslacht!

Liefs, el.

Oeps nu ben ik stiekum toch een beetje bang! Ik ben op 1 juni aan de beurt voor een HSG. Had jij van tevoren een pijnstillertje genomen? Ik ben van plan om dit te doen misschien helpt het.
Liefs Inge

Ik lees je berichtje nu pas (had er een achtergelaten bij je vorige bericht), heb echt een brilletje nodig of gewoon brain surgerey...

Nou, nou, wat een toestanden allemaal, maarrrrr een goede uitslag, dat is altijd een pleister op de wond. Gefeliciteerd!

Lara

Hoi Bianca,

Jeetje, dat is toch ook wel wat he?? wat je er allemaal niet voor over moet hebben!! Maar als je straks zwanger bent is het je dubbel en dwars waard!!!

Ben blij voor jullie dat het positief was en ik hoop dat je nu snel zwanger bent!!

Liefs moi xxx

Vreselijk he zo,n onderzoek ik heb m ook gehad , doet echt pijn!
Gelukkig zijn onze mannen er dan om ons te steunen, ik had m ook hard nodig.
Maar gelukkig was de uitslag positief, fijn hoor voor jullie en nu hopen dat je snel zwanger wordt, ik zal voor je duimen.
groetjes pluk

Terug
Bovenaan