Uitslag nekplooimeting?

Hoi allemaal,
Wij hebben net de nekplooimeting laten doen en kregen de uitslag 1 op 218.
Ik ben helemaal niet gerust nu. Omdat je bij 1 op 200 een verhoogd risico hebt.
De mevrouw van het echobureau deed heel makkelijk erover en zei gewoon dat we niet in het risicogebied zaten.
Nou, ik vind het toch behoorlijk dichtbij, en ben dus toch nog ongerust.
Bij onze eerste zwangerscahp hadden we 1 op 3000 ofzo, dus echt een groot verschil.
Weet niet wat ik ervan moet denken. We hebben woensdag een afspraak bij de verloskundige, dus zullen we daar maar eens vragen hoe dat zit.
Hebben anderen al een uitslag binnen?
groetjes
Mama van Benjamin

ik ga geen nekplooimeting laten doen deze keer.
Bij de eerste wel gedaan trouwens maar we denken er inmiddels
anders over.
Sterkte ermee enne.. het blijft een kansberekening he!
Het kan nog 217x niks aan de hand zijn!!!!!!

Hoi mama van Ben

Je kunt de eerste en tweede keer eigenlijk nooit vergelijken. De eerste keer was ik 35 en mijn kans was extreem laag 1:63000 nu ben ik 38 en heb ik 1:1300.Ik dacht eerst ook van oeps wat een verschil maar ik vind de uitslag binnen een acceptabele marge vallen. Dat is eigenlijk de vraag wat is voor jou acceptabel? Hoe kom je de zwangerschap met een goed gevoel door. Ik zelf had steeds voor ogen zodra het onder de 1 op 400 wil ik het toch zeker weten en zodra het erboven is niet dan neem ik het zoals het is. 1 op 218 blijft  een hele kleine kans zeker als je het percentueel neemt. Bij mij is het meer waarmee kun je zelf de zwangerschap goed doorkomen en overleg het met je verloskundige goed. Een punctie levert de kans op een miskraam van 1 op 300 dus je gaat dan kansen tegen elkaar afwegen. Belangrijk voor mij was ook de dikte van de nekplooi. Ik snap zelf heel goed dat je dit een teleurstellende uitslag vindt en hoop dat je voor jezelf met een goed gevoel eruit komt wat je beste kunt doen.

Sterkte
Lies

hoi mama van Ben,
als je dat wil kan je een vruchtwaterpunctie laten doen, moet je dan wel zelf betalen (ongeveer €1000,00) de kans op een miskraam door de punctie is 0,3% dus 1 op 333.
wij laten ook een punctie doen.
bedenk je wel eerst wat je met een foute uitslag wil, als je het kindje dan wil houden heeft het geen zin om het extra risico te lopen op een miskraam.
bespreek het ook met je VK, zij/hij weet ook in welke ziekenhuizen je het kunt laten doen.
BEDENK JE OOK HOE GROOT JE KANS IS OP EEN GEZOND KINDJE !
groetjes suzan

Hoi,

Ik begrijp je onzekerheid erg goed maar het blijft altijd wel  een kansberekening dus zekerheid heb je natuurlijk nooit. De keuze voor een vruchtwaterpunctie is natuurlijk niet snel gemaakt aangezien de kans op een miskraam wel groot is maar dat is het enige wat zekerheid biedt. Heel veel sterkte met je beslissing maar hou wel in je achterhoofd dat het nog steeds gaat om 217 gezonde baby's en dat zijn er een hoop hoor.

Ik had vandaag de nekplooimeting en heb gelijk de uitslagen gekregen. 1:21000 dat de baby down heeft. Maar goed zoals ik al eerder zei het blijft een kansberekening maar heeft mij wel een goed gevoel. De baby maakt  het goed. Alles zit op de juiste plek dus kan niet wachten tot de 20weken echo om hem/haar weer te zien. Ik heb trouwens  dan hetzelfde echoscopiste als vandaag en ze was erg vriendelijk dus een gerustelling voor mij.

Laat ons weten wat je besluit.

Veel liefs Jacy

hoi hoi,
wij hadden vandaag afspraak bij de verloskundige, en die vertelde ons dat wij geen punctie konden doen. Ook niet zelf betalen ook al zouden we dat willen (we weten niet of we het zouden willen doen). Maar alleen mensen die in het risicogebied vallen 1:200 die kunnen dit.
Dus we hebben volgens haar geen keuze meer. ik vind het toch wel raar dat 1:218 ook wel heel laag is en toch wel bijna in het risicogebied valt dus zou eignelijk willen dat we zelf de keuze mochten maken, nu wordt hij al voor ons gemaakt.
we moeten gewoon positief denken en geloven dat alles goed is!
alvast bedankt voor al jullie reacties.
mama van Benjamin

hoi moeder van Ben,
vol verbazing lees ik dat je van je VK geen punctie mag laten doen?????????
wij laten een punctie doen op eigen initiatief.
het kan alleen bij academische ziekenhuizen, in Amsterdam bij het VU en het AMC en vanaf 16w zwangerschap
je kan ook zelf bellen voor een afspraak.
ik zou anders 'ns bij een andere VK informeren, dat je geen punctie KAN laten doen klopt niet.

veel sterkte Suzan

hoi suzan,
bedankt voor je informatie. ik ga nog eens onze verloskundige bellen.
en met mijn man overleggen wat we willen doen natuurlijk.
vind het zo moeilijk. Aan de ene kant voelt het alsof alles goed is en ik me niet zo zorgen moet maken, maar aan de andere kant wil ik graag zekerheid.
Ik ben zo veel meer bezorgd bij deze zwangerschap dan bij de eerste, vind het zo raar. Dacht dat ik bij de 2de veel rustiger zou zijn omdat ik het allemaal al een keer heb meegemaakt. Maar het is bij mij juist helemaal andersom.
Hoop dat het snel over gaat.
in ieder geval bedankt voor je reactie!
groetjes
Mama van Ben

Terug
Bovenaan