Uitslag nekplooimeting?

hoi mama van Ben,
ik herken het wel, nu onzekerder zijn dan bij de eerste. je hebt nu ook een grotere verantwoordelijkheid! het kind wat je nu krijgt zal ook Benjamins leven veranderen, niet alleen jullie leven.
dat was voor mij ook de reden om een punctie te laten doen, m'n kleine man doet het zo goed en dat wil ik zo houden. tuurlijk kan je zeggen doe de combi test, maar bij vrouwen van mijn leeftijd (32) vinden ze maar 70% van de kinderen met down. we hebben die test dus helemaal niet gedaan
26 mei hebben we de afspraak in het AMC, 3 weken later heb ik de 100% zekere uitslag.

denk er goed over na, neem er ook de tijd voor het kan tot week 20 en zoals ik al zei;" laat je kindje geen risico lopen als je hem/haar wil houden als de uitslag niet gunstig is!"

veel sterkte met dubben, ook voor je man, suzan

hoi suzan,
ik ben ook 32 en heb net weer hele internet af gezocht naar informatie.
lees nu in veel artikelen van 2006 en 2007 dat daarin staat dat er een verhoogd risico is bij 1:250.
waar ik dus in val.
Hebben ze dat risico kleiner gemaakt dit jaar ofzo? of is dit door de verzerkingen gedaan? ik ga zeker morgen de VK bellen. Snap er echt niks van. Kan toch niet dat ik vorig jaar wel in de verhoogde groep zou vallen en nu niet!
echt zo vreemd!

Hoi mamavanben!

Wij hebben vorige week een nekplooimeting laten doen en hadden zowieso een andersoortige uitslag dan 1:zoveel
Ze zij dat de dekplooi 1,1 was en dat alles onder de drie een erg gunstige uitslag is.
Ik weet niet hoe ze dat dan omrekenen naar verhoudingen?
Van de week keijgen we ook nog de uitslag van de combitest. Dat samen+je leeftijd  bepaalt de kans.
Heel veel sterkte met t nemen van jullie beslissing!

Mamavanelin

Hoi mama van Ben,
Dat is inderdaad heel raar, volgeng mij was het al 1:200 toen ik zwanger was van Jurgen. Ik weet wel dat ze in het buitenland eerder een punctie doen.
Ik ga ook 'ns op internet kijken,....
Groetjes suzan

wilde nog even laten weten dat wij niet verder gaan met verdere testen.
door de uitslag 1:218 zouden wij zelf wel een vruchtwaterpunctie kunnen laten doen voor onze eigen kosten (ongeveer 1000 euro). we hebben er veel over nagedacht en hebben toch besloten dit niet te doen. En hopen dat alles goed zal gaan en we een gezond kindje krijgen.
Ik blijf wel ongerust, maar dit was ik al voor ik dit bericht gehoord had. Ben denk ik gewoon veel bezorgder dan met onze eerste zwangerschap toen we echt op een "roze" wolk leefden.
Jullie allemaal dank je wel voor je reacties!
liefs
Mama van Ben

Terug
Bovenaan