uitslag nekplooimeting

Hoi dames,

Vandaag de uitslag gekregen, 1:200. Zit dus precies op de grens. Wat moeten we hiermee? Verder onderzoek? En wat dan? En wat als het door een ander onderzoek misgaat?
Moeilijk hoor.
Vanavond komt de verloskundige ons wat meer informeren over alles.
Iemand ervaringen hiermee?

Groetjes opaal

Hi Opaal,

Wat een moeilijke keuze. Daarom hebben wij die nekplooimeting niet laten doen. Als we hadden willen laten onderzoeken, dan hadden we gelijk een vruchtwaterpunctie laten doen (ik krijg deze standaard aangeboden vanwege mijn leeftijd, 37).

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor geen testen. Omdat we niet weten of we het kindje weg laten halen als het niet goed zou zijn. Omdat er een kans is dat het mis gaat met zo'n test. Omdat lang niet alle ziektes uitgesloten kunnen worden (denk bijv. aan een doof-blind kindje of een kindje wat al geboren wordt met kanker, etc.).

Maar het blijft een moeilijke keuze. Ik kan je niet vertellen hoe het verder gaat. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen met jullie keuzes!

Gr. Tamara.

Kwam even loeren op de februari-club, maar hoor officieel thuis op de maart afdeling : )

Wij hebben juist ook gekozen om dit onderzoek niet te doen, eigenlijk om alle redenen die Tamara hier boven noemt.

Ik werd letterlijk ziek van het nadenken en stress wat ik moest doen.
Testen, en wat als het dan wellicht niet goed is. dan een punctie. maar je zal daarna maar een miskraam krijgen, en later uit de test blijkt dat er niks mis was met dit kindje.

Dus gezegd, als we er aan beginnen dan moeten we ook doorzetten als uit de eerste test blijkt dat je kans hebt op.....
Of het gewoon niet doen.

Dat besloten ging het met mij direct een stuk beter. Rust gevonden, en ga gewoon voor ons kindje. Met of zonder down syndroom.

Heel veel succes!
Ennuh succes februari mama's!

Wij hebben ook niks laten testen, omdat wij het toch niet laten weghalen, ook als de kindje niet gezond is. Bovendien is er ruimte voor zo'n kindje, omdat we al 2 gezonde kids hebben

Ook wij hebben juist daarom niet voor de testen gekozen. Ook omdat we het kindje toch niet weg zouden laten halen.

Maar moeilijk he, de beslissing nemen wel of niet verder onderzoeken.
Je bent er nu toch wel veel mee bezig natuurlijk!
Maar goed als je zekerheid wilt, dan zou ik verder gaan als ik jullie was. De risico's dat het misgaat zijn er wel, maar zijn wel heel erg klein.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Succes met het nemen jullie beslissing!

Groetjes Suzan

Hoi Opaal.
Ik kan me voorstllen dat is heel erg moeilijk voor je
maar je weet maar nooit somege testen zijn niet echt betrouwbaar heb ik gelezen .
we hebben ook niet de test te doen .
heel veel sterkte en ik hoop dat je een gezond kindje krijgt .
groetjes
Huda

Hoi allemaal,

Gisteren alles besproken en alles bekeken. Toch maar geen verdere testen. De uitslag is normaal voor mijn leeftijd (36) en de kans is maar 0.5%. De kans op een miskraam bij verdere testen is 0.5% (vwp). Verloskundige ons nog uitvoerig gisteren gesproken over de telefoon over alles. Nekplooi vandaag doorgekregen, was onder 2mm, dus prima. En het is een statistische test en een hoge leeftijd weegt enorm mee.
Wel krijgen we een uitgebreide 20 wkn echo omdat we net op de rand van een verhoogd risico zitten (zit je al snel bij hoge leeftijd). Dat vind ik wel fijn.
Verder heb ik ook een goed gevoel over de kleine en denk wel dat alles prima is.

Groetjes en bedankt voor de reacties

Gelukkig heb je er zelf wel een goed gevoel over.
En idd 0,5% is natuurlijk niet veel he!
Een uitgebreide structuurecho lijkt mij ook veel zinvoller. Dan kunnen ze al zoveel zien.
Ook al is dat nog steeds geen garantie. Het kan je wel erg geruststellen.

Hoever ben je nu?

Terug
Bovenaan