<p>Hi allemaal, </p><p>Ik zit er al een tijdje mee dat ik bang ben dat de schrijfwijze van de naam van mijn dochtertje niet klopt met de gewenste uitspraak … Haar naam is namelijk Chloé en wij spreken dit uit als Klo-ie , maar nu hoor ik toch vaak mensen Klo-ee zeggen. </p><p>Toen wij kozen voor deze naam ben ik natuurlijk gaan kijken hoe deze schrijfwijze uitgesproken moet worden, ik heb toen de reclames van het mode merk Chloé bekeken en daar werd het duidelijk uitgesproken als Klo-ie , ook Khloé Kardasian wordt Klo-ie genoemd en zo had ik nog wel een paar dingen waar uit kwam dat Chloé met de uitspraak Klo-ie prima kan. Nu weet ik inmiddels dat de Nederlandse uitspraak echt Klo-ee hoort te zijn, maar het is een Franse schrijfwijze en ik zou het ook normaal vinden om het dus ook op z’n Frans uit te spreken, maar op internet lees ik verschillen dingen over de Franse uitspraak, de één zegt Klo-ie en de ander Klo-ee. </p><p>Ik zit er echt heel erg mee en ik kan het niet los laten, omdat ik niet wil dat haar naam de rest van haar leven verkeerd uitgesproken wordt, ze is nu nog niet zo oud en luistert nog niet naar haar naam dus de uitspraak of de schrijfwijze zou nog veranderd kunnen worden. </p><p>Ik ben heel benieuwd hoe jullie deze naam zouden uitspreken of jullie misschien iemand kennen die Chloé …</p><p>liefs, Mama van Chloé </p>