uitzet

Goede morgen allemaal,
Ik ben nu alweer bijna 30 weken zwanger, gaat de tijd bij jullie ook zo hard??
Nu ben ik bezig met de laatste dingen aan te schaffen en vroeg me af hoeveel hydrofiele luiers en washandjes je voor het wassen/afdrogen nodig hebt ook ben ik benieuwd hoeveel paar sokjes, broekjes, truitjes jullie in huis hebben.. je krijgt natuurlijk ook nog wel wat maar daar kan je natuurlijk niet van uit gaan.
Verder dat het bij jullie de zwangerschap goed verloopt, zijn jullie ook zo weinig aangekomen?

groetjes simone ,bijna 30 weken
 
12 hydrofiele luiers. Je gebruikt ze ook in het bedje.
6 hydrofiele washandjes
3 broekjes mt 50/56
3 truitjes mt 50/56
3 broekjes mt 62
3 truitejs mt 62
3 overslaghemdjes/rompertjes mt 50/56
3 overslaghemdjes/rompertjes mt 62
3 paar sokjes


Meer mag altijd maar neem zo weinig moegelijk in mt 50 want de kleine is daar heel snel uit. Je kunt inplaats van een broekje met truitje ook een pakje doen maar het nadeel daarvan is dat het rompje vaak te kort is of juist te lang.
 
hoi simone!

ik dacht ook: nou... dat gaan we es leuk kopen. Inmiddels zes of zeven paar sokjes maat nul gekregen en tienmiljoen rompertjes e.d. uit het tweedehandscircuit
ik ben er erg blij mee (wil je n paar paar sokjes ;) ) Ik heb alleen mijn hydrofielen nieuw gekocht (12 stuks inderdaad, leken me handige alles-lappen).

zo tegen de tijd dat ik echt op knappen sta komen er steeds meer mensen vragen of ik nog wat nodig heb (en ik zeg altijd maar JA want wat ik overhou gaat weer naar de volgende en dat zijn er hier in de buurt nogal wat).

Ik vind t wel grappig zo, die rompertjes vande HEMA lachen me nog steeds toe maar ik wacht tot het kraambezoek weer is vertrokken voordat ik nieuwe dingen ga kopen. Als kind vond ik altijd die grote zakken tweedehandskleren al leuker dan naar de winkel moeten en dat is nog steeds zo blijkbaar.

nou ja dit is helemaal niet ehct waar je om vroeg qua reactie maar ik vond t leuk om te vertellen. ben happy vandaag.

Lies
 
oo, wat een handige reactie van anoniem! Had geen flauw idee dat je zoveel van die luiers en doekjes nodig hebt. Wel dat je niet te veel maat 50 moet kopen, want als je een beetje een grote baby hebt, past die daar zelfs vanaf het begin al niet in misschien!
Zelf heb ik ook niet zo veel klachten en ik was 3 weken geleden nog maar 2 kilo aangekomen (ben nu 23 weken en woog toen 66 kilo, normaal 24). Hopelijk houden we het zo en ontploffen we straks niet alsnog!

groetjes, Maria2
 
Ik vind het allemaal veel te weinig wat er op staat. Ik wordt voor de tweede keer moeder (huh klinkt raar).

12 hydrofiele is iets te weinig.
Je gebruikt ze voor in het bedje, in de box in je kinderwagen en om af te drogen, dus heb je er zo'n 6 per dag nodig. En elke dag wassen heb je met een baby geen tijd voor. Ik zou dit ietsjes ruimer nemen.

En 3 broekjes en 3 truitjes ook veels te weinig, een pasgeboren baby, spuugt soms 4 keer pas dag soms wel meer, ik laat mijn kind niet in de viezigheid liggen dus hup omkleden. Dus ook dit zou ik ietsjes ruimer nemen. En mijn dochtertje heeft 3 maanden met maat 50 gedaan, had zelf maatje 44 en ze was bijna 6 pond. Dus 3 maanden met 3 broekjes ja moet ieder voor zich weten ook hier zou ik iets meer van kopen.

Veel succes met kopen, en als het op het moment te weinig is kan je altijd nog bij shoppen.
 
Volgens een kennis van mij die kraamhulp is kan je met 12 hydrofiele luiers inderdaad al een heel eind komen. Maar als je ze inderdaad ook in de box en de kinderwagen gaat gebruiken, dan loopt het inderdaad snel op. Zal er toch eens over denken nog wat bij te halen. Overigens haal ik ze bij de Hema, is een stuk voordelinger dan bij de baby-speciaal-zaken. En om even op de laatste anoniem te reageren. Hydrofiele luiers zijn geen spuuglapjes. Maar je hebt wel spuuglapjes die van hetzelfde materiaal gemaakt zijn. Ik zelf heb vooral spuugdoekjes van badstof.
Groetjes
Audrey
 
Terug
Bovenaan