uitzet

Ik heb hier in mijn omgeving met wat moeders over gepraat en er waren erbij die het allemaal grote onzin vonden om zoveel te kopen.
Het is dus ook persoonlijk. Heb je geen bezwaar tegen wat vaker wassen, dan kun je met weinig kleertjes toe. Ook is het zomer en hoeven de baby's minder aan dan 's winters.
Ik zelf ga liever aan de veilige kant zitten en heb ook min. 12 hydrofielluiers en ook een paar flanel (waarvoor weet ik nog niet precies)
Inmiddels zijn we ook bedolven met kleertjes van vrienden. Wel heb ik zelf voor de eerste dagen iets gekocht. Ik weet niet wat het wordt, heb voor een jongen en een meisje iets gekocht (mooie rompertjes, overige kleding is neutraal).
Ik merk dat ik het prettig vind om op zeker te spelen, dus liever te veel dan te weinig!
Verder heb ik al mijn laden met kleertjes een stukje zwitsalzeep gelegd, dat ruikt al baby-achtig en niet zo'n muffe houtgeur van de la zelf.
Leuk hè, dat gefriemel met de kleertjes!
 
Wanneer zijn jullie dat allemaal gaan kopen? Ik ben pas 17 weken en vind het eigenlijk nog te vroeg om dingen te kopen. Heb al wel het een en ander gekregen (inderdaad het tweedehands-circuit). Ik zou eigenlijk niet eens weten wat hydrofiel luiers zijn en waar ze voor dienen.......oeps.......
 
hoi laatste anoniem!

ik ben rond koninginnedag serieus gaan zoeken naar schone en mooie tweedehandsdingen omdat dat de tijd is waarop je echt een goede slag kunt slaan zeg maar. Maar voor de rest heb ik gewacht tot een week of 25. Niet veel later gelukkig, want nu met 33 weken heb ik veel minder energie en kan ik veel minder lang lopen shoppen.

die hydrofiel luiers dacht ik eerst ook: man, ik doe gewoon pampers! maar het zijn hele dunne lappen die veel water op kunnen nemen en die je in het begin heel veel gebruikt. De huid van een babytje is nog heel teer en zo'n doek is dan bijvoorbeeld voor afdrogen beter dan een badstofhanddoek (qua textuur). en in het wiegje onder het hoofdje, om spuug op te vangen. Hoef je niet elke keer het hele bedje in de was te doen (hoewel ik me afvraag hoeveel spuug/melk er in de praktijk NIET door zo;n doek heengaat). Verder liggen ze vaak op een aankleedkussen, kun je na het verschonen nog even met een puntje tussen de plooitjes alles goed droogmaken (voorkomt uitslag).

Bij de Hema verkopen ze ze, daar kun je dus stiekem even gaan kijken om uit te vinden wat t zijn ;)

Ilse
 
Terug
Bovenaan