Uitzetlijst

Wat nergens staat en je wel nodig hebt de eerste week, zijn de vitamines (A bij BV en D). Verder vooral niet teveel kopen of pas richting het echte einde van je zwangerschap.
Denk ook praktisch; leuke hoezen voor een aankleedkussen kosten vaak een vermogen, terwijl ze de eerste maanden vaker vies dan schoon zijn. Bij Zeeman zijn ze 3€, dus schaf er lekker 3/4 aan, heb je altijd een schone. 
Kleine baby’s bewegen niet en slapen in hun ‘gewone’ kleertjes, dus pyjama’s zijn onzin, maar koop kleertjes die lekker zitten, ook in bed. Niet teveel, als je een enorme viespeuk hebt, kun je altijd bijkopen wat je dan handig vindt of wat goed zit bij jouw kindje. Van te voren dacht ik hele andere dingen te willen dan ik uiteindelijk echt veel gebruikte.
Schrijf je in voor de babyboxen en je hebt genoeg zalfjes en olies voor de eerste weken/maanden, kun je erna kijken welke je fijn vindt en wat werkt. Zelfde geldt voor speentjes en flesjes (zat avent flesje in, prima om mee te starten). 
Bedenk je wat kinderen aan de andere kant van de wereld hebben als ze geboren worden, dan weet je hoe belangrijk de rest is... 

Veel uitzetlijsten zijn inderdaad veel te uitgebreid, met allemaal dingen die je nooit of nauwelijks gaat gebruiken. 
En de tips van andere moeders zijn dan toch het fijnst, al zul ook jij weer je eigen favorieten gaan hebben. 

De gratis babydozen zijn heel handig om wat verzorgingsproducten te kunnen uitproberen. Verder ben ik groooooot fan van omslagrompers! En comfortabele kleding, geen hoodies of spijkerbroeken (wie dat heeft bedacht...). 

Wat je bijvoorbeeld niet terug vindt op de uitzetlijsten zijn vijltjes. Ik wist vooraf echt niet dat ik bijna dagelijks de nagels van mijn zoon zou vijlen. Ook de wipper en het voedingskussen zijn lifesavers bij ons.

Ik heb al mijn 'wat heb je nodig voor een baby' producten opgeschreven.

Hopelijk heb je straks een voorspoedige bevalling en alvast gefeliciteerd! 

Ultieme uitkomst zijn verschoningsmatjes van de kruidvat, kun je toch je mooie aankleedkussenhoes kopen en zo.n matje is water dicht en per pakket van 10 stuks iets van 1.50, leg je eroverheen en mocht er een ongelukje gebeuren gooi je m weg, topdingen.
Niet teveel speentjes lopen, ik had heel veel leuke van difrax maar ze wilde alleen de saaiste van avent hebben, dus die later bijgekocht
2 kruiken, ik had er 1 maar bij bepaalde onder temperatuur in de eerste week moet je er 2 hebben! Ook leerpunten voor mij haha
Hydrofiele luiers heb je er vaak teveel van inderdaad, maarja die witte saaie kosten ook geen drol, net als spuugdoekjes..! Beter teveel dan elke dag aan het wassen..
Lekkere dekentjes extra hadden wij wel om haar ook in te wikkelen als we haar vast hadden beneden (kan ook in badcape) maar dekentjes kan je later weer gebruiken.. niet teveel wiegdekens kopen, zijn heel duur dus koop dan 2 goeie ledikant dekentjes die kan je dubbel vouwen en dan ook eerst in het wiegje gebruiken..  2 onder en 2 boven lakentjes is ook zat, zijn zo gewassen inderdaad.
Lekkere warme slofjes en in de wintermaanden een lekker jasje/vestje, 
Rompertjes van de Hema!! Kun je als ze onder de poep zitten ook naar beneden uitstrekken zodat je de poepromper niet over het gezichtje hoeft te trekken.. gewoon lekker simpele witte. Ik had de meest mooie en dure maar vaak onhandig en bovendien onder een leuk setje kleren wil ik toch vaak een neutrale en niet dat die roze bloemetjes romper net boven een leuk blauw truitje uitkomt hahadus ook daarin vooral niet teveel investeren
Slaapzakjes en pyjamas komen later.. oh en wat ik echt ga doen de volgende keer is een voetenzak die je in de maxicosie doet, ook voor in de kinderwagen halen, heeeerlijk warm in de winter en geen gekloot met dekentjes in de wagen!
Verder lekker genieten en alles op je af laten komen, de kraamhulp helpt je ook de eerste week dus komt echt goed

Terug
Bovenaan