up-date Hanna

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. We zijn de eerste 2 weken goed doorgekomen. Hanna is bijna terug op haar geboorte gewicht: vandaag 1338 gr. 't Is een kleine uk en ze is voorlopig afhankelijk van sondevoeding en de couveuse, maar voor haar inmiddels 31 weken doet ze het echt knap. Ademen gaat nog steeds prima en ze heeft zoveel zuigdrang dat ze al bij me aan de borst mag proberen. Mijn borst natuurlijk veel te groot voor dat kleine bekkie, met als resultaat dat ze van twee minuten happen de rest van de dag slaapt!
Zoals elke prematuur vergeet ze af en toe adem te halen, of daalt haar hartslag tot een naar dieptepunt. Maar daarvoor wordt ze in de gaten gehouden. Ze heeft relatief weinig alarmpjes (zoals ze dat noemen), dus volgens de artsen geen rede voor extra zorg.
Hopelijk gaan jullie zwangerschappen voorspoedig!

Liefs!
 
Fijn zeg dat ze het zo goed doet!
Mogen jullie ook met haar knuffelen?
Lijkt me wel gek hoor, zo'n kleine meid.

Bij mij alles redelijk goed. Bij mij is mijn bekkenbodem zo verzakt dat de druk aan de onderkant zo groot is, dat er kans was op een vroeggeboorte. Moest dus zo min mogelijk staan en lopen en erg rustig aan doen. Ben vandaag precies 30 weken zwanger!
Dus begin steeds wat opgeluchter adem te halen, hij mag echt nog blijven zitten hoor, maar de kansen voor als hij nu komt, zijn al beter natuurlijk als een paar weken terug.

Dus wat jou overkomen is, was/is echt mijn schrikbeeld, waar ik nog steeds kans op heb!

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hopelijk gaat het steeds beter en kan ze straks echt uit de borst drinken!

Groetjes,
 
Fijn zeg dat ze het zo goed doet!
Mogen jullie ook met haar knuffelen?
Lijkt me wel gek hoor, zo'n kleine meid.

Bij mij alles redelijk goed. Bij mij is mijn bekkenbodem zo verzakt dat de druk aan de onderkant zo groot is, dat er kans was op een vroeggeboorte. Moest dus zo min mogelijk staan en lopen en erg rustig aan doen. Ben vandaag precies 30 weken zwanger!
Dus begin steeds wat opgeluchter adem te halen, hij mag echt nog blijven zitten hoor, maar de kansen voor als hij nu komt, zijn al beter natuurlijk als een paar weken terug.

Dus wat jou overkomen is, was/is echt mijn schrikbeeld, waar ik nog steeds kans op heb!

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hopelijk gaat het steeds beter en kan ze straks echt uit de borst drinken!

Groetjes,
 
Doe maar lekker rustig aan Sophie, vooral geen risico's lopen, want zoals je zelf al zegt is 30 weken nog steeds veel te vroeg (ookal zit alles erop en eraan). Ik ben zelf overigens ook geen kei in rustig aan doen, maar wilde dat ik dat wel gedaan had. Soms vraag ik me toch stiekem af of dat had gescheeld... maar da's achteraf.

We mogen haar idd ook knuffelen (2x per dag) en da's heerlijk!

Succes met rustig aan doen!
 
Karientje, je moet je absoluut niet schuldig voelen dat als je rustig aan had gedaan, ze wel was blijven zitten. Ik snap je gevoel, mijn Joost is afgelopen maandag geboren door inleiding omdat mijn bloeddruk veel te hoog was. Hij was weliswaar al 37 weken en bijna 3500 gram, maar hij ligt aan de lowflow (denk wel dat jij weet wat dat is) na aan de cpep te hebben gelegen. En ik voel me daar best schuldig over. Als ik niet had ingeleid hoeven worden, was hij misschien nog een paar weekjes blijven zitten en was dit niet gebeurd
Met Joost gaat het steeds beter, en gelukkig met jouw Hanna ook. Wat fijn dat ze al een beetje aan de borst mag, is alweer een hele mijlpaal dan!! Stapje voor stapje gaat het vooruit.
Hoe gaat het buidelen? Dat zijn echt de krenten in de pap vind ik hoor!!
Ik wens je heel veel sterkte met Hanna, met de voedingen (kolven kost veel energie en tijd) en ik kijk uit naar de volgende update van Hanna!

Liefs van Simone (aprilforum)
 
Bedankt voor je berichtje!

Maar ga je inderdaad nu niet schuldig voelen....
waarschijnlijk was het toch zo gelopen, daar kun je vaak niks aan doen.

Even een domme vraag, maar wat is de lowflow? en de cpep?

Groetjes,
 
cpep is een machine die druk op de longen geeft zodat Joost niet zoveel moeite moet doen om adem te halen. Hij kan dus wel zelf ademen, maar het kostte toen teveel kracht, waardoor hij teveel zou uitputten, en dan gaat de ademhaling stokken.

Lowflow is een zuurstofslangetje in de neus waardoor zuurstof geblazen word. Dit heeft Joost na de cpep gekregen, weer een stapje vooruit.
 
Terug
Bovenaan