updat over mijn schoonouders 3 (ofzo.... lees maar niet als je er geen zin in hebt hoor!)

A

Anoniem

Guest
Nou, we zijn weer een week verder hoor! vorige week enorme ruzie gehad met mijn man. Zijn ouders wilden niet per brief op mijn brief reageren (wat ik al wel verwachtte) en mijn man vond dat ik een gesprek aan MOEST gaan. We hebben een paar dagen amper tegen elkaar gepraat, alleen het hoognodige. Supergezellig begrijp je wel! Afgelopen zaterdag vierden we de verjaardag van onze oudste en ze zijn niet geweest. Mijn man is met de kinderen even bij hun langsgegaan.
Gisteravond ben ik er zelf maar weer over begonnen. We hebben weer een goed, fatsoenlijk gesprek gehad. Uiteindelijk zal het op een gesprek aan gaan komen, maar ik heb tegen mijn man gezegd dat ik wel een tijd af wil spreken. Bijvoorbeeld een half uur, en dan moeten ze maar weer gaan. Ik zie het echt niet zitten om zo'n gesprek aan te gaan en dan eindeloos alles maar aan te horen, een half uur vind ik lang genoeg.
Ik heb mijn man duidelijk gemaakt dat ik het voor hem en de kinderen doe en dat zijn ouders voor mij verder lucht zijn. Dat kan ie gelukkig wel begrijpen.
Wanneer gaat dat gesprek plaatsvinden? Na kerst in ieder geval! Nu me voorbereiden op het gesprek, alles goed op papier zetten voor mezelf. Maar ik blijf erbij; naar mijn idee maakt zo'n gesprek alles alleen maar erger!

x een hopeloze miranda

tjonge jonge, waarom kunnen ze niet aan jou aanpassen... Zegt al genoeg over hun!
Ik zou sowieso zonder kinderen afspreken en naar hun huis gaan. Kun je weglopen wanneer je wilt. Als je het thuis doet zit je toch een beetje aan hun vast.

groetjes Maris

Hoi maris,

Tja, ik zal maar de wijste zijn en zal een gesprek aangaan, maar ik voel me prettiger in mijn eigen omgeving, maar zoals ik al zei. Ik wil wel een tijd afspreken hoe lang het ongeveer zal duren, zodat ik me daarop kan instellen en daarna moeten ze maar lekker gaan! Ze zullen wel weer bokken als ze horen dat ze bijv. maar een half uur de tijd hebben, maar dat gebok ben ik ondertussen wel gewend!

x

Wat een enorme soap ondertussen zeg. Echt een hele vervelende situatie. Door hun heb je nu ook nog eens ruzie met je man. En bedankt! Ik vind dat je nu een hele goede oplossing hebt, een tijd aan het gesprek stellen betekend wel dat je niet oeverloos doorgezaagd kunt worden. Vraag wel aan je man om echt achter jou te gaan staan en zijn ouders weg te sturen als het uit de hand loopt. Heel erg veel sterkte weer

groetjes Linda

Ja en je bent natuurlijk eigen baas in je huis, dus je kan altijd zeggen: daar is het gat van de deur.
Wel erg jammer dat het zo loopt!

liefs Maris

Hai,

Dat ze niet op de verjaardag van je kind zijn geweest vind ik echt niet kunnen. Hoe halen ze het in hun hoofd zeg om een kind te duperen! Ik vind het ook eerlijk gezegd vreemd dat je man dit pikt en vervolgens met de kids daarheen gaat. Hij valt je dan toch af vind ik. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je man hoe dan ook achter je blijft staan!

lfs ing

Heel sneu dat de kinderen er uiteindelijk de dupe van worden. En zeker jammer dat jullie onderling ruzie erover krijgen. Ik hoop echt dat jullie het nog enigzins kunnen uitpraten met elkaar en zo met goede bedoelingen het nieuwe jaar ingaan!!!

Ik wens je heel veel succes ermee!!

Hoi Miranda,

Wat onzettend vervelend dat het allemaal zo moet lopen. En   zeker erg dat de kindjes er ook onder lijden.
Ik hoop voor je dat het gesprek toch een positief einde zal hebben. In ieder geval dat er een oplossing uitkomt want dit kan zo niet verder gaan.
Bereid het goed voor en geef het een kans. Dan hoop ik voor je dat 2009 rooskleuriger zal beginnen dan het uiteinde van 2008.

Groetjes en hou vol!
Maike

Terug
Bovenaan