updat over mijn schoonouders 3 (ofzo.... lees maar niet als je er geen zin in hebt hoor!)

Wat een soap inmiddels he? Ik bevat ook niet helemaal dat ik er middenin zit! Het doet me ook super veel pijn dat onze kinderen hiervan de dupe zijn!

Maar goed, na kerst gaat er een gesprek plaatsvinden (nog niks afgesproken, ws. volgende week zondagavond als de kinderen lekker liggen te slapen) en ik ga vooraf aangeven dat het een half uur/3 kwartier mag duren ongeveer. Loopt het goed dan is dat heel fijn en als het niet goed loopt mogen ze na ong. 3 kwartier gaan!
Echt, nogmaals, ik ben zo klaar met die mensen, ik doe dit echt voor mijn man en onze kinderen. Dat ga ik natuurlijk niet tegen mijn schoonouders zeggen, maar als ze heel diep nadenken weten ze dit zelf toch ook wel?? Sommige dingen zijn goed te maken met een simpel 'sorry, het was niet zo bedoeld', maar dit is voor mij echt niet goed te maken met 'sorry', ze zijn echt een stap te ver gegaan.
Als het goed komt zal ik voor de rest van mijn leven een masker voor ze opzetten, maar ach, zo vaak zie ik ze ook weer niet, dus dat moet wel lukken!

x van een tobberd!

Ik hoop dat jullie er toch uitkomen, want met een masker oplopen is niet makkelijk.
Mijn masker staat helaas al klaar voor Kerstavond... In sommige gevallen zit er niks anders op en dan kies je voor de goede vrede van je gezinnetje, maar in je achterhoofd zou je ze wel naar de maan kunnen wensen!

Kerstavond is bij mij helaas een verplicht nummer. Ik baal er wel van. Ik las net in de Libelle dat je ervoor moet zorgen dat tradities geen vastgeroeste gewoontes moeten worden. Dat lijkt er wel een beetje op hier. Maar ze zijn zo moeilijk te doorbreken, he!

Ik hoop dat je toch nog een beetje kunt genieten van de feestdagen. Ga je normaal gesproken wel altijd met kerst naar je schoonfamilie?

Groetjes Babybelle

We hadden voor dit jaar afgesproken dat de opa's en oma's voor de verandering naar ons zouden komen, kunnen wij lekker thuisblijven!

De kogel is door de kerk. As. zondag rond 19.30 (als de kinderen lekker in bed liggen) komen ze naar ons toe. De neef van mijn man zal ook bij het gesprek zijn (die is altijd heel redelijk en neutraal). Hoe bereid ik me hierop voor? Ik prent mezelf in ieder geval goed in mijn hoofd dat IK niks misdaan heb en dat ik vooral NIET moet zeggen dat ik het voor mijn man en kinderen doe!
Als het gesprek goed verloopt laat ik het lekker lopen, maar mocht het zijn dat het gesprek een verkeerde kant uit blijft gaan, ga ik na ong. 3 kwartier naar boven en ga ik lekker in bad en daarna verslag uitbrengen naar jullie! Ik laat m'n kop door hun echt niet gek maken! Ik probeer het gesprek dan netjes te beeinidgen en dan  moeten zij maar zien wat ze ermee doen.

x miranda

Nou, ik hoop echt dat het gesprek de lucht een beetje kan klaren. Al komt het misschien nooit meer helemaal goed, het blijven natuurlijk de ouders van je man, en opa en oma....

Heel veel succes!!

Terug
Bovenaan