Update Bab - Inleiding 37,5 week

Hey allemaal,

Inleiden... het klinkt zo mooi maar het kan ook niet werken.... Lees: het is een drama....

Gisterochtend vol goede moed naar het ziekenhuis, twee keer de gel behandeling gehad die wel harde buiken opleverde maar verder niks. Uiteindelijk om 4.00 's nachts leek er regelmaat in de activiteit van mijn baarmoeder te komen en vanochtend had ik fikse weeen die ik behoorlijk weg moest puffen maar nauwelijks resultaat.... Baarmoedermond is zo goed als verstreken maar nog niet helemaal, een vingertopje ontsluiting.... De gel 's ochtends sloeg lekker aan en ik had het best zwaar en vol vertrouwen zag ik de geboorte van onze kleine wel zitten vandaag.

Vanmiddag weer voor de 2e keer gel gehad want de ontsluiting was nog steeds minimaal (lees: dit was al de 4e keer gel) en de verloskundige die dit aanbracht, besloot om me zonder overleg gelijk maar even te strippen.... WAT DEED DAT PIJN! En met als resultaat dat inmiddels elke activiteit die ik had in mijn baarmoeder, volledig verdwenen is....

Vertrouwen is weg en ik zit er ff doorheen.... Vervolgens krijg ik vanavond een CTG, waar ze me meer dan 1,5 uur aan laten hangen. 135 minuten is het CTG perfect en de laatste 5 minuten is het hartje van de kleine heel erg scrambled en moest ik langer blijven liggen.... Staren naar een CTG met nauwelijks buikactiviteit.... Komt de verloskundige langs omdat ik echt boos werd dat ik langer moest blijven liggen (frustraties kwamen er even uit) en wat zij zei, sloeg echt alles.... Ik moest nog even een paar minuten een goed CTG hebben omdat ze anders in de problemen konden komen in het geval mijn kindje bijvoorbeeld morgen dood zou zijn.... NEE DAAR ZIT JE OP TE WACHTEN....

Ik zit er ff doorheen en inleiden is niet het walhalla... Met ons kleintje gaat het gelukkig allemaal perfect!

Morgen of een rustdag of een laatste gel poging maar ik weet het ff niet meer... Gelukkig hebben de andere dames die ingeleid zijn sinds gisteren allemaal gezonde baby's gekregen en ik heb ze ook allemaal gezien... wil zo graag die van mij zien...

Gelukkig mag lief blijven slapen vannacht want ik mag helaas niet naar huis... morgen weer een dag!

Ps voor de dames op hyves, svp niks op mijn persoonlijke pagina zetten want heb nog geen zin om het aan de hele wereld uit te leggen... Het is al een teleurstelling genoeg...

Meid, balen zeg! Maar hadden ze je niet van te voren voorbereid dat het echt een aantal dagen kon gaan duren? Bij mij is dat heel duidelijk gezegd, dat het soms wel 4, 5 dagen kan gaan duren, en dan is het voor mij al mijn derde kindje. Kan me voorstellen als het je eerste kindje is dat het nog wat moeizamer gaat.

Maar leuk is het niet. En wat een ontzettend stomme opmerking van de verloskundige! Ja, die ctg's zijn irritant, al hebben ze een goed doel. Ik werd er ook helemaal gallisch van. Iedere twee uur moest ik weer een half uur aan dat apparaat en moest op mijn rug liggen, want op mijn zij pakte hij de hartslag van de baby niet goed.

Meid, echt waar, binnenkort hou ook jij je baby in je armen en lig je heerlijk met je baby naast je op de kraamafdeling.

Hey Moon,

Dat het even kan duren wist ik, maar het was gewoon de hele behandeling en alle acties bij elkaar gisteren... Gisternacht nog een heel goed gesprek gehad met een arts en vandaag even een rustdagje, morgen weer gel en dan gaan we kijken naar andere opties als dat niet lukt... Heb nu lekker een kamer voor mezelf dus kan me ook wat beter ontspannen en dat is vast goed! :)

Met de CTG moet ik idd ook bijna plat op m'n rug liggen dus je begrijpt als geen andere wat zo lang liggen met je doet... daar word je geen blijer mens van ;-)

Ik voel me in ieder geval alweer een stukje beter!

Kan me voorstellen dat je al je frustraties even kwijt moest!!! Lijkt me vreselijk om zo lang te moeten wachten en pijn hebben voor (nog steeds) niks....

Wie weet doet een dagje ontspannen je goed.....

Succes meid!

Kan me voorstellen dat je al je frustraties even kwijt moest!!! Lijkt me vreselijk om zo lang te moeten wachten en pijn hebben voor (nog steeds) niks....

Wie weet doet een dagje ontspannen je goed.....

Succes meid!

Terug
Bovenaan