Update Dean en een vraag

Hahaha Nelly, moet er wel erg om lachen dat je lekker kunt opscheppen dat Dean tot 9 uur slaapt. Ik zou zo'n moeder kunnen zijn die daar erg jaloers op zou kunnen worden. Uitslapen heb ik al anderhalf jaar niet meer gedaan en als mijn mannetje eens wat langer slaapt dan schrik ik zelf om kwart voor acht wakker en sta ik direct naast mijn bed met het idee dat er iets ontzettend niet goed is. Tegenwoordig slaapt Julian weleens door tot 8 uur, nou dat is dan ontzettende luxe hier. Normaliter gaat om 7 uur de sirene, van de zomer was dat 6 uur...zucht....Tis dat Groningen-Zeeland zo'n pokke-eind is, maar anders wilde ik graag eens met je ruilen hoor!

Een knuffel voor Dean!
Ellen mv Julian

hoi hoi

sophie had hier in het begin ook last van..
vanaf het moment dat zij kon kruipen , kroop ze ook letterlijk het hele bed door en raakte ze verward met haar dekentjes ed..
we hebben er toen voor gekozen om haar enkel in haar slaapzakje te laten slapen en haar dekbedje weg te halen.
nu slaapt ze nog steeds enkel en alleen in haar slaapzak en slaapt over het algemeen prima.
ze kan het hele bed door en niets ligt dan in de weg

sophie slaapt ook op haar buik, en vaak ook met opgetrokken beentjes en haar kontje in de lucht.....( erg lief om te zien)

wie weet is het ook iets om te proberen bij dean om zijn dekentjes eruit te halen zodat hij zich makkelijker kan bewegen en minder verstrikt raakt..

ps en wbt zijn ontwikkeling...
hier hebben we er ook eentje die het allemaal wel best vind..
sophie loopt ook nog niet, (wel langs alles en ook aan onze handen en soms zelfs aan een handje)
ze staat soms ook helemaal alleen ...
tevens zegt ze ook nog niet heel veel woordjes( mama, niehh=nee, da=dank, daa=daag)
en wbt dat liggen drinken......heeeeeeeeeel herkenbaar..
hihih sophie laat zich het liefst bedienen..
tuitbeker kan ze zittend drinken maar die moet ik ondersteunen..
maar liggend drinkt ze uit alles..

dus ben eigenlijk blij dat dean ook niet zo snel is....... want ook ik maak me soms wel eens zorgen...

liefs tobi..
ps kan hij zich ook zo goed alleen vermaken en heel goed spelen, want soms denk ik dat sophie nog genoeg uitdaging vind in het spelen en daarom niet zo ondernemend is..
bedoel als je kindje zich niet zo goed kan vermaken, dan zal het eerder op onderzoek uitgaan en zich ws eerder gaan ontwikkelen...( althans dat is mijn eigen bedachte theorie)

liefs tobi  

Hihi Tobi, je eigen bedachte theorie zou best wel eens kunnen kloppen. Dean kan namelijk heel goed alleen spelen. Hij heeft bijvoorbeeld absoluut geen geduld om een boekje met papa of mama te lezen. Hij kruipt wel de hele kamer door en loopt langs de muren, tafels, bank, stoelen, etc. maar niet aan de hand. Volgens durft hij dat niet. Ik zal morgenavond het dekentje eens weg laten. Wellicht helpt het.

Ach, uiteindelijk loopt iedereen en eten ze allemaal zelfstandig. Ik ben allang blij dat hij alles lust, al moet ik het er wel zelf instoppen, hahaha.

Groetjes,
Nelly.

Hej Nelly, Dean kan toch heel goed kruipen? Stijn ook en daarom ziet ie volgens mij het nut van lopen niet zo in . Bovendien ligt z’n speelgoed op de grond dus moet ie toch weer laag zijn... Stijn kan nu wel los lopen maar kruipt zelf nog het liefste.

Sterkte met je bekken. Dat klinkt niet goed, als je zelfs je werk niet meer kan doen.

ps, kom jij nog op de oktober-mamma’s site? Hoe is het daar?

groetjes Stephanie

Met het naar bed gaan hebben we hier(nog geen)problemen.
Delano slaapt meteen en huilt eigenlijk nooit in bed.
Hij ligt ook op zijn buik en ik laat hem gewoon zo liggen,hij zal het wel fijn vinden denk ik dan maar.
Waarom zou je hem weer recht leggen als ik vragen mag?
De oudste heeft wel moeite gehad met slapen,ik bleef ook altijd even bij hem zitten.
Het was wel een fase,en sliep later weer heel makkelijk,er is dus hoop!
En dat Dean niet zo heel snel is,dat geeft toch niets?
Maak je geen zorgen,,het komt allemaal goed.
Delano zegt ook maar heel weinig,Papa,klaar,bah,die en Lala,en dat is het wel zo ongeveer,zelfs mij noemt ie papa!
Onze oudste praatte pas een beetje toen hij ruim  twee was,heel laat dus,maar zijn spraakontwikkeling  is daarna gewoon gelijk gaan lopen met andere kindjes van zijn leeftijd.
Echt,het komt allemaal goed!
Liefs Tanja

He Nelly,

Bevalt het een beetje nu je meer thuis bent? De ontwikkeling van Dean, dat komt echt wel goed, geen kind is het zelfde! Alles op eigen tempo!! Niks pushen, het komt vanzelf en ieder kind heeft een bepaalde fases dat de ontwikkeling even stil staat.
Tessa heeft soms ook wel moeite (ook fase geweest) met inslapen, hartverscheurend huilen als je ook maar 1 stap uit haar slaapkamertje zette. Nu gaat het weer stukken beter! Ze slaapt ook sinds een paar maanden lekker op de buik, beentjes opgetrokken en kont omhoog! Ik ben ermee opgehouden met haar om te draaien, ze draait toch steeds op haar buik en ze slaapt er lekker op (08:30 uur pas wakker is niet slecht!!!!!). Ze slaapt in een slaapzak met lange mouwen zonder dekentjes, die heb ik eruit gegooid toen ze zo begon te draaien. Dus kijk het even aan! Alles komt goed!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Nou, ik moet zeggen dat het gisterenavond en vanacht redelijk goed ging. En het is niet dat ik er zelf problemen mee heb dat Dean op z'n buik slaapt, maar hij weet zelf niet hoe hij terug moet draaien (als hij onder de deken "vast" ligt) en gaat dan hard huilen. Ik "moet" hem dus telkens weet goed leggen. Vanacht heeft jij onder een los lakentje geslapen en dat ging dus best goed. Hij heeft altijd een slaapzak aan zonder mouwen; anders kan hij niet duimen. We proberen het gewoon nog even zo.

Bedankt voor alle tips en reacties!

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan