Update Gabriël (& Marieke)

Vandaag dus weer bij de kinderarts geweest. Ze heeft hem onderzocht en de reflux bevestigd. Verder zijn ze nog altijd zeer tevreden over hem, hij groeit nog steeds mega hard (inmiddels alweer 3840 gram, dat is 490 gram in 2 weken tijd erbij) en alles doet het goed.
Buiten dat we verder moeten gaan met wat we al deden (gebruik van nutriton bij elke voeding, bedje en wagen schuin, 15-30 minuten rechtop houden na de voeding, tijdens het voeden een keer tussendoor laten boeren en inbakeren als hij naar bedje gaat) hebben we nu ook medicatie gekregen. Losec, dit moet het maagzuur neutraliseren zodat het geen pijn meer doet. Wij hopen heel erg dat het werkt en dat hij dan ook wat beter gaat slapen (max. 13 uur slapen per dag is natuurlijk niet genoeg voor zo'n klein kaboutertje).

Verder heb ik voor mezelf een afspraak gemaakt bij mijn vroedvrouw. Ik ben zo ontevreden over de 'controles' die ik krijg in het ziekenhuis en wordt er helemaal niet door gerustgesteld. Hoe kan je nou weten dat nu alles helemaal in orde is als je nergens naar kijkt? Gelukkig begrijpt de vroedvrouw het heel goed en heeft ze een lange afspraak voor me gepland zodat we alles kunnen bespreken en zij me wel kan onderzoeken.
Ik ben vooral bang dat er dus gewoon iets niet goed is met mijn baarmoeder en baarmoedermond. Ik ben bang dat die nog open staat enzo en dat ik straks dan met een of andere ontsteking zit. Misschien is de kans dat zo iets gebeurd erg klein, maar met alles wat er is gebeurd ben ik gewoon niet gerustgesteld met 'mevrouw bloed u nog? nee? nou dan gaat het goed, daaaaag!'
*zucht*

Verder gaat alles goed hoor :p

Liefs!
Marieke
 
Ha lieve Marieke,

Wat een onzekerheden als je net mama bent hè!
Ik hoop zo dat jullie aanpak gaat werken!
Maar waarom denk je dat er iets niet goed is met je baarmoeder(mond)? Heb je nog steeds last van iets? Hopelijk kan je vroedvrouw je onzekerheid wegnemen.

Veel liefs, Marieke

P.S. Volgens mij zijn Mariekes gewoon eigenwijs, want ik heb al die dagen dat Jasmijn thuis is nog geen middagdutje gedaan. Gaap ;-)
 
Ik ben van okt mama forum, onze zoon is ruim 10 weken en slaapt ook maar max 13u per dag en dat al vanaf week 2, hij heef took reflux en zn 2e medicatie gekregen, nu morgen weer naar ka. Hoop dat ze iets voor ons kunnen betekenen, want dit is neits, ze moeten groot worden van slaap en niet heel de dag wakker blijven en mopperen en huilen, want dat is hier heel de dag zo, en dat is slopend.

Hoop dat het snel aanslaat en dat je wat meer rust vind.
 
Nou tijdens de zwangerschap was mijn baarmoedermond verkort en een stukje open toen dat nog niet moest. Ze hebben echter nooit eerder naar mijn baarmoedermond gekeken en weten ook nog steeds niet of dat nu de reden was van de vroeggeboorte. Verder is het bloeden na de bevalling wel raar gegaan. We zijn nu 7,5 week verder en ik ben al ongesteld geweest? Ik heb 4 weken gebloed, toen een week niets en toen begon het weer en nu weer niets. Ik heb ook af en toe last van mijn buik. Ik weet het gewoon niet, misschien dat als ernaar wordt gekeken en alles goed wordt bevonden ik wel rustiger ben. Ik voel me gewoon niet geholpen door het ziekenhuis :)

Ik hoop ook dat de medicatie in combinatie met alles wat we doen gaat helpen. Is er bij jou ook naar meer gekeken (allergien e.d.)? Neem aan van wel want dat klopt toch niet he als die kleintjes zo weinig slapen. :-(

Liefs,
Marieke

Ps: ik denk het ook Marieke ;-)
 
@mariekes die middagdutjes kreeg ik ook niet voor elkaar. Maar je hebt het wel nodig. Uurtje op de bank voor de tv onder het motto slaap je niet dan rust je toch :)

Kun je snel terecht bij je vroedvrouw? Ik hoop dat ze je een beetje gerust kan stellen.
 
Ik doe mijn best ;-)
Ik ben op dit moment ontzettend blij dat ik niet werk en dat mijn vriend vakantie heeft. We kunnen dus zonder problemen heel veel niksen en hangen ;-)

A.s. maandag (9 januari) ga ik naar de vroedvrouw. Ze had wel eerder plek, maar geen lange afspraak en ze vond 15 minuten te kort :)

Liefs,
Marieke
 
Mijn moeder komt vandaag een plaid brengen, want die van ons zijn allemaal zoek (Lees: té goed opgeruimd, haha). Dan kan ik hopelijk toch af en toe lekker op de bank onder een dekentje kruipen. Gordijnen dicht en tukken maar! Hoewel ik nu een erg goede nacht achter de rug heb en aardig wat uren heb geslapen! Met dank aan ons lieve slapende meisje!

Veel liefs, Marieke
 
@MariekeSD Bekende ellende :) Ruim je een keer goed op kun je het vervologens nergens meer vinden. hihi. Ik zeg stoppen met heel netjes opruimen!

@Mrieke85 Fijn dat je vroedvrouw zoveel tijd voor je plant. Geeft meteen aan dat je serieus genomen wordt en dat geeft dan weer een gerust gevoel. Succes maandag

Liefs banka
 
Terug
Bovenaan