Update HSG en veel tegenstrijdigheden vandaag...

Pffff... vandaag eindelijk de HSG! Zag er echt heel erg tegenop en werd hoe langer hoe nerveuzer! Gelukkig is mijn vriend lekker nuchter en zorgde hij er wel voor dat ik niet doorsloeg, haha!

En dan die zenuwen toen we werden geroepen, Aaaarghhhh.....
Nou, daar wordt je dan een hokje ingestuurd om je van je broek te ontdoen en daarna door te lopen naar de röntgenkamer.
Mocht daar vast op het bed gaan zitten en werd mij uitgelegd wat er allemaal ging gebeuren en of er bij ons nog bijzonderheden waren afgelopen weken.

En daar gingen we... liggen, benen wijd en de eendenbek naar binnen. Even wat jodium op mijn baarmoedermond, voelt een beetje als kriebelen. Best een vreemf gevoel! Na de eendenbek het kapje voor over mijn baarmoedermond. Dat was wel even gemeen, zeker bij het vastzetten! Een beetje zo'n gevoel van kramp in je kuit, maar dan diep van binnen.
De eerste keer bleef hij toch niet zitten, dus een tweede keer proberen. Nadat de eendenbek weer was verwijderd, verdween gelukkig ook het nare gevoel voor een groot gedeelte.
Er werd eerst een foto gemaakt zonder vloeistof.
Op een scherm kon ik precies volgen wat ze allemaal deden en wat er gebeurde. Zo zag ik precies de contrastvloeistof mijn baarmoeder invloeien. Terwijl mijn baarmoeder zich vulde, voelde ik nog niet echt iets.De linker eileider liet als eerste wat vloeistof door. Echter heel weinig en daarna liep de vloeistof heel snel door mijn rechter eileider. Yes, die is open!!
Ik voelde intussen wel wat lichte kramp, maar echt nog makkelijk te negeren!
De linker eileider zat wat dichter, want daar bleef het bij een heeeeel dun straaltje vloeistof dat er doorheen kon. De gyn probeerde hem nog open te spuiten, maar dat deed echt zeer! Voelde me helemaal zweterig worden, ging vlekken zien, dus gaf maar aan dat ze even moest wachten. De gyn ging na het zakken van de krampen weer rustig verder, maar kreeg de eileider niet open. na mijn tweede teken van heftige krampen, hield ze op.
Ik mocht weer echtop gaan zitten, heel even wachten om de vloeistof wat uit te laten zakken en daarna mocht ik mijn broek weer aan gaan trekken.

Volgens de gyn was mijn linker eileider te aangespannen door alle spieren er omheen, maar de rechter was helemaal goed open! Geen reden tot paniek, ook bij dit onderzoek dus alles goed.

Vrijdag hebben we een afspraak bij de gyn, zodat ze de gemaakte foto's nog eens goed kan bekijken. Ook krijgen we dan de uitslag van het tweede potje van mijn vriend.
Verder krijgen we dan te horen of we even moeten wachten of dat er direct actie wordt ondernomen. Afhankelijk van de uitslagen... Als we eerst zelf moeten proberen om zwanger te worden, is dat maar voor 3 maanden. Ik dacht altijd dat het er 6 waren, dus dat valt alweer mee!

Al met al viel de hele HSG erg mee! Stond na 10 minuten alweer buiten, terwijl ze hadden verteld 15 tot 20 minuten bezig te zijn. Ook na de HSG heb ik geen enkele kramp gehad, zelfs geen kleine. Gelukkig!!

Oh ja, kreeg vandaag ook nog te horen dat mijn zusje gaat trouwen en dat vanmorgen mijn opa is overleden...

Al met al een heftig dagje vandaag...

Liefs Daisy

Lieve Daisy,

Dat klink inderdaad als een heftig dagje zeg. Vol met goed en slecht nieuws, maar vooral natuurlijk met de HSG en de zenuwen die je daar dan toch van hebt. Heel begrijpelijk.

Gelukkig viel het mee, op de paar heftige dingen na. Wel fijn om te horen dat alles er goed uit lijkt te zien. Dat geeft hoop voor de toekomst.
En, heb je aan de arts gevraagd of het inderdaad zo is dat je nu de komende maanden vruchtbaarder bent?

Spannend hoor. Ik ben benieuwd wat je vrijdag te horen krijgt. En op zich fijn dat je maar 3 maanden zelf verder moet gaan. Is een stuk beter te overzien dan 6 maanden.

Kortom, spannende tijden voor ons beide!

Veel succes en liefs,
Marieke

Pfffff.....Wat een dag voor je..........
Gecondoleerd met je opa en wat super van je zus!

Wat een heftig onderzoek is dat, of lijkt dat maar zo?
Wist niet precies wat een HSG onderzoek inhield, maar jouw verslag is erg duidelijk! Ik heb dit nooit gehad, komt dit na een kijkoperatie? Hahaha, zit ineens weer met een hoop vragen. Één van de redenen dat ze me gaan opereren is namelijk dat mijn eileiders verstopt kunnen zijn, maar dat is dan eigenlijk hetzelfde wat jij hebt moeten doorstaan. Maar jij dan in tien minuten en ik lig een dag voor pampus, hahaha!

Wel fijn dat het zo positief uitpakte....
Ben benieuwd wat je vrijdag te horen krijgt!
Succes, meis!

Liefs

Jeetje, gecondoleerd met je opa. Wat naar!

Het nieuws van je zus is natuurlijk super!

Vervelend dat de HSG toch pijn deed. Gaven ze bij mij toen ook aan, maar ik heb er helemaal niks van gevoeld (mazzel gehad). Want ik moest toen iemand meenemen om terug te rijden enzo, maar dat had ik toen best zelf kunnen doen. Totaal geen last gehad. Net zo weinig als bij zo'n inwendige echo.

Wij moesten toen 4 maanden wachten geloof ik. Tot we precies 2 jaar bezig zouden zijn. Daarna konden we starten met IUI.

Heel veel succes de komende 3 maanden! Ik hoop dat het gauw raak is!

Liefs,
Anita

@ Anita, ik ben benieuwd hoe het met ons nu verder gaat! De HSG begon bij mij pas echt pijn te doen op het moment dat de gyn probeerde door te spuiten. Gelukkig is het een erg lieve gyn die goed luisterde!

@ Star, ik heb nu de HSG gehad (klinkt ws. heftiger dan het is, viel me allemaal reuze mee, maar ze bereiden je op het ergste voor) en als ze wat raars zouden zien of als er twijfel is, volgt de kijkoperatie. Gisteren zagen ze niets vreemds, maar moet vrijdag terug voor de echte uitslag.

Liefs Daisy

Hoi Daisy,

Wat een rare dag moet dat voor je zijn geweest gisteren. Twee keer goed nieuws en een keer slecht nieuws.
Fijn dat de HSG er goed uitzag en gefeliciteerd met het trouwen van je zus.
Toch ook gecondoleerd met het verlies van je opa.
Hopelijk zijn de uitslagen vrijdag goed, ik ga voor je duimen.

Liefs,
Krissy

Hoi Daisy,

Heel fijn dat je een goede gyn hebt. Ik heb zelf geen vaste gyn en ik heb er eentje een keer getroffen die niet zo begripvol was. (ben te zwaar en moet afvallen - maar ja, als je al zolang iets wilt, dan zit je ook niet lekker in je vel, dus kon ik me er ook niet goed te zetten om af te gaan vallen).

Ik vond zelf die extra maanden wachten voordat er echt wat gaat gebeuren heel vervelend. Snap wel dat als er niks aan de hand is, dat je de meeste kans maakt op de natuurlijke manier, maar als je al zo'n tijdje bezig bent, wil je gewoon iets extra's.

Ik hoop voor jullie dat het gauw lukt!
Duim duim duim!

Liefs
Anita

Terug
Bovenaan