Update Jasmijn

Lieve, trotse papa's en mama's,

Hierbij weer een (uitgebreide) update over onze lieve Jasmijn.

Vanmorgen hebben we een gesprek gehad met de kinderarts en er zijn weer wat zaken duidelijk geworden (en ook nog een heleboel niet...).

Helaas gaat het nog niet lukken om Jasmijn deze week mee naar huis te nemen en dat is vooral een financiële kwestie (GRRRRR). Jasmijn moet namelijk met een saturatiemonitor naar huis, om de zuurstofinname steeds te controleren. Het ziekenhuis en de verzekering zijn nu aan het steggelen wie dit moet betalen en wij worden daar min of meer (vooral 'meer') de dupe van. Hopelijk is hij toch dit weekend binnen en kunnen wij ermee oefenen en dan volgende week met z'n drietjes naar huis.

Ook zal Jasmijn met sonde naar huis gaan, omdat ze nog niet voldoende kracht heeft om al haar voedingen helemaal naar binnen te krijgen (ze krijgt nu 7 voedingen van 60 cc). Gisteravond zijn wij ook begonnen om dit zelf te kunnen.

Er is nog een hoop onduidelijk over de stand van haar kaakje. Een heel team buigt zich hierover, maar veel zal ook in de komende maanden/jaren duidelijk moeten worden.

We hebben wel gehoord dat het een heel lang ziekenhuistraject gaat worden. De eerste verwachting is dat ze de saturatiemonitor minimaal een jaar moet gebruiken, afhankelijk van haar ontwikkeling. Dit heeft allerlei praktische zaken tot gevolg, want een kinderdagverblijf (waar ze één dag per week naar toe zou gaan) accepteert uiteraard geen kinderen met monitor (en eventueel sonde). Daarnaast zou ik haar niet eens afgeven bij een kdv... Dat betekent misschien dat ik een dag minder moet werken, als dat mogelijk is. Ook betekent dit natuurlijk veel voor mijn ouders, die een dag per week zouden oppassen. Dat gaan ze waarschijnlijk nog steeds wel doen, maar ze moeten dan wel helemaal 'ingeleerd' zijn in het leren omgaan met de monitor en eventueel de sonde.
Gelukkig hebben we vrijdag weer een gesprek met maatschappelijk werk, want er komt nu wel veel op ons af, vooral in praktisch opzicht. En de maatschappelijk werker weet veel van de wetten, regels en sluiproutes. Hij is door de kinderarts al aan het denken gezet ;-)

Daarnaast moet er via een ergotherapeute van een revalidatiecentrum in Utrecht (De Hoogstraat) een speciale maxi cosi geregeld worden, waarin ze liggend vervoerd kan worden. Onze eigen maxi cosi kan dus op marktplaats ;-).

Het lullige is wel dat Patrice volgende week echt weer moet werken. Hij heeft nu vier weken verlof achter de rug en kan dat echt niet langer oprekken (hij heeft namelijk net een nieuwe en heel verantwoordelijke baan gekregen). Hopelijk ben ik volgende week weer zó mobiel dat ik zelf naar het ziekenhuis kan, want ik heb na mijn keizersnede nog helemaal niet gereden. Nou ja, gelukkig is het ziekenhuis wel dichtbij.

Het consultatiebureau is trouwens voor ons nog een ver-van-ons-bed-show. In overleg met de kinderarts hebben we besloten dat we alle controles en vaccinaties (en gehoortest) bij hen in het ziekenhuis gaan doen. Jasmijn is natuurlijk geen 'doorsneekindje', dus hier hadden we allemaal het beste gevoel bij.
Na een maand of 5 gaan we kijken of we eventueel naar het CB kunnen voor de gewone controles.

Bij haar eerste prikje (rond 22 januari), zal ze ook 24 uur opgenomen worden, om te kijken hoe ze daarop reageert. De kinderarts verwacht geen problemen, maar wil het zekere voor het onzekere nemen.

Vanmorgen kwam er trouwens wel een geweldige verpleegster naar ons toe (Arwen: het gaat om Lia, de 'tante Pollewop-zuster'. Misschien ken je haar). Ze woont vlak bij ons en wil ons heel graag haar mobiele nummer geven, zodat we haar altijd kunnen bellen als er iets is met Jasmijn. Dat doet ze gewoon privé, buiten alle artsen om. Ze heeft zelfs aangeboden om te komen oppassen als wij een keertje uit eten willen. Echt zó geweldig! Wat zijn er toch een hoop vreselijk lieve mensen op deze wereld!

Maar goed, voor nu hopen we maar dat de monitor snel binnen komt en we Jasmijn lekker mee naar huis kunnen nemen! Want ik kan haar echt niet veel langer missen. Het afscheid in het ziekenhuis wordt elke keer zwaarder. Ik ben me al zó aan haar aan het hechten en echt smoorverliefd (ik voel gewoon letterlijk kriebels in mijn buik). Ga dus maar hard voor ons duimen ;-)

Nou lieve allemaal... heel veel dikke kussen van ons drietjes!
XXX Marieke, Jasmijn en Patrice
 
Echt fijn om af en toe weer een update te lezen Marieke.

Zo te lezen zijn jullie straks deskundigen op het gebied van de monitor en sondevoeding. Super dat al die mogelijkheden er zijn, zodat de kleine dame spoedig mee naar huis kan.

Zijn ze op je werk op de hoogte van alle ontwikkelingen? Ik hoop echt dat ze je tegemoet kunnen komen met je uren. Het is ook mogelijk om ouderschapsverlof op te nemen hè? Dit is een wettelijke regeling en die stelt jou in staat om 26 x jouw wekelijkse arbeidsduur op te nemen aan verlof. Hiermee moet je een eind kunnen komen en jouw werkgever mag dit niet weigeren. Veel werkgevers bieden deze regeling onbetaald aan, maar er zijn zelfs werkgevers die voor de niet gewerkte uren toch iets uitkeren. Moet je maar eens navragen...

Ik zal Jeroen eens vragen naar Lia. De naam komt me heel bekend voor, maar ik heb er zo één, twee, drie geen gezicht bij. Wat ontzettend lief dat ze heeft aangeboden om op te passen en jullie wil ondersteunen wanneer nodig. Soms krijg je uit de meest onverwachte hoeken zoveel steun, dat je je er nederig van gaat voelen. Geniet ervan. Jullie verdienen alle hulp die jullie geboden wordt. En ook al kun je het je nu misschien nog niet voorstellen... straks een keertje lekker eten met z'n tweeën en even niet zorgen, zal best eens lekker zijn.

Spannend wat er nog allemaal uit de onderzoeken zal blijken en wat de tijd zal doen. We blijven gewoon allemaal onze positieve gedachten sturen... dat moet helpen!

Hier worden de vingers gekruisd dat de monitor dit weekend komt en dat Jasmijn snel mee naar huis komt. Met z'n drietjes onder de kerstboom, dat is onze wens voor jullie.

Hele dikke knuffels van ons en een kleffe, maar zeer lief bedoelde, kopstoot van Lise ;-)

 
Ha lieve schatten,

Bedankt voor je lieve berichtje! Ja, wij kunnen straks wel zelf in de zorg gaan werken; zó deskundig zijn we;-)

Ik heb bewust nog even gewacht met mijn werk op de hoogte te stellen, want ik wil eerst het gesprek met de maatschappelijk werker vrijdag even afwachten. Ik had tijdens het vorige gesprek met hem ook al ouderschapsverlof aangekaart, maar hij vertelde dat er misschien ook wel andere wegen zijn, om het ouderschapsverlof nog even niet in te zetten en dat dus te bewaren voor later. Ik hoop daar vrijdag meer over te horen.

En ja... alle steun is echt zó geweldig! Iedereen is vreselijk lief en steunt ons enorm! Met vooral alle lof voor mijn ouders!

Nou, wij blijven ook heel hard duimen dat die monitor snel komt en we Jasmijn gauw 24 uur per dag om ons heen hebben! Kom je dan een keer langs met Lise (en manlief mag natuurlijk ook mee!)

Dikke knuffels!
Xxx Marieke
 
Ooooh ik hoop zo voor jullie dat die monitor komt en dat jullie met Jasmijn onder de kerstboom kunnen zitten!! Wat fijn dat jullie zoveel steun krijgen ook uit overwachte hoeken soms!! Maak er gebruik van later!!

Heel veel succes met alles...en geef Jasmijn een dikke knuffel..!!

Liefs
 
Potverdrie dan typ ik toch een lange reactie en dan post hij het gewoon niet... Uiteraard is mijn hoofd een heerlijke zeef en weet niet goed meer wat ik had getypt, heel irritant.

Wij duimen in ieder geval mee dat alles goed en snel verloopt en dat alles maar positiever mag zijn dan er nu wordt gedacht ;-)

oh ja en heel erg fijn dat jullie zo goed worden geholpen (en dan extra nog door die verpleegster!) heerlijk :)

Veel liefs en dikke knuffels,
Marieke & Gabriël
 
Ook Lotte en ik duimen heel hard dat Jasmijn gauw naar huis mag, wat zal dat heerlijk zijn zeg! Maar ook best spannend wellicht... Maar zo te lezen krijgen jullie een goede voorbereiding, dus dat komt helemaal goed!
Poeh er komt zoveel meer op jullie af, zo met de ziekenhuisbezoeken, voorbereidingen voor de thuiskomst van Jasmijn en alles wat daar extra bij komt kijken aan regelzaken, petje af voor jou en je lief meis! Vind het super om je positiviteit en je liefde voor je frummeltje te lezen in je berichtjes!

Vanaf hier een dikke knuffel voor Jasmijn en haar mama en papa

 
Ook vanuit de betuwe duimen wij voor jullie!! Hopelijk kunnen de instanties er snel uitkomen en kunnen jullie voor de kerst Jasmijn meenemen!!

Heel veel succes de komende periode!!

Lifes Geert, Joyce en Stacey
 
Terug
Bovenaan