Update na ziekenhuisbezoek: aan de Clomid!

Hoi,

Even een update vanaf mijn werk... Vanmorgen zijn we naar het ziekenhuis gegaan voor onze 3e afspraak.

Goed nieuws, het zaad van mijn man is al enorm vooruitgegaan, zowel de kwaliteit als de kwantiteit. Dat was voor hem een enorme opsteker, omdat het stoppen met roken (en in eerste instantie het minderen met roken) dus nu al zijn vruchten afwerpt. En ik ben er natuurlijk ook superblij mee.

Bij mij heeft de arts weer een inwendige echo gedaan, omdat ik vorige week vage en rare klachten had: rare afscheiding, licht bloedverlies en kramp. Er was niets op de echo te zien, dus wat dat betreft was ik wel weer gerustgesteld. Zij maakte zich daar ook geen zorgen over.

Wel vond ze dat mijn cyclussen echt te lang duren en ik ga nu dan toch aan de hormonen (Clomid). Eerst gaan we een bloeding opwekken met Provera en dan tijdens die cyclus van dag 3-7 Clomidtabletten slikken. Op dag 10 moet ik dan langskomen voor een echo.

Ik ben erg benieuwd hoe mijn lichaam daarop gaat reageren en vooral of het effect zal hebben. Maar, ik ben enorm blij dat er nu echt wat gedaan wordt. Dat is weer een hele geruststelling.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met Clomid!

Nou, vanmiddag dus snel nog even naar de apotheek en dan aan de slag ;-)

Liefs, Marieke

Dus

Hoi meid!

Gelukkig maar dat de gyn zich geen zorgen maakt, dan hoef jij dat ook niet te doen!

Wel prettig dat er bij jou meteen actie wordt ondernomen! Bij ons blijft het onderzoek, afwachten, onderzoek, afwachten...

Ik hoop echt zo voor jou dat het idd aan de lengte van je cyclus ligt! Dat zou betekenen dat als je nu kortere cycli hebt, je snel zwanger raakt!

Sterkte en heel veel succes!

Liefs Daisy

Hoi Marieke,

Anderhalve week geleden ben ik gestart met Provera en dat heb ik 10 dagen geslikt t/m afgelopen zondag.
Nu ben ik vandaag gaan vloeien. Donderdag t/m maandag moet ik Clomid gaan gebruiken en ben zelf ook benieuwd naar de bijwerkingen, die schijnen erg te verschillen per persoon. Ik zal je laten weten hoe ik het heb ervaren en of wij deze ronde geluk hebben. Ik krijg namelijk vanuit mezelf geen eisprong doordat ik PCOS heb. Heel veel succes en laat maar weten of jij ook zo snel gaat vloeien, na 10 dagen Provera.

Groetjes,
Krissy

Heyyy,

Ik zit inmiddels in ronde 3 met clomid. Heb 50 mg dosis en gelukkig reageer ik daar goed op. Alleen de eerste ronde last gehad van mijn humeur/ moet, maar nu merk ik het bijna niet...

Heel veel succes.

@ Daisy: ja, ik ben inderdaad blij dat er nu 'actie' wordt ondernomen. Ik ben zo ongeduldig en ben al helemáál niet goed in wachten. Maar ja, we wachten al ruim een jaar, ik hoop dat het nu beloond wordt. En ik hoop ook voor jou dat alles heel gauw goedkomt!

@ Krissy: Toevallig, we zitten in hetzelfde schuitje! Ook ik heb PCOS en een heel lange en heel grillige cyclus. Ik hoef maar 5 dagen Provera te gebruiken. Een goede vriendin van mij heeft vorig jaar ook Clomid gebruikt en ze vond het echt een 'eitje'. Ze heeft totaal geen last gehad van bijwerkingen en is na 5 rondes nu zwanger van haar eerste kindje. Dat vond ik dus erg bemoedigend om te horen.
Maar, zoals je zelf al schreef verschillen de bijwerkingen per persoon. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
En natuurlijk superveel succes! Ik hoop op snel een positief resultaat.

@ Missykip: Moest jij ook in ronde 1 naar het ziekenhuis voor een inwendige echo? En, heel stomme vraag, maar kun je nu je ovulatie berekenen? Want ik weet nu natuurlijk niet hoe lang mijn cyclus gaat duren. Ik ben dat helemaal vergeten te vragen in het ziekenhuis. Misschien heb jij antwoord?
In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat driemaal scheepsrecht is!

Liefs, Marieke

Ik hoop nu ook wel dat die HSG snel komt! Zit er nu echt op te wachten.
Nu zijn mijn mannetje en ik allebei ziek, ik hoop dat we het weekend weer beter zijn, want mijn ei komt eraan! Waarschijnlijk dinsdag of woensdag. Anders voelt het ook weer als zo'n verloren maand...

We zien het wel! Ik hoop dat je niet te veel last hebt van de clomid!

:Liefs Daisy

Voelen jullie je alweer beter? Ik hoop zo dat je die HSG snel krijgt, want al dat wachten is echt vreselijk. We wachten al zó lang....

Wat dat betreft ben ik dus wel blij dat er nu actie genomen is. Vandaag al de laatste Provera en dan maar afwachten wanneer ik een bloeding krijg. Volgens de bijsluiter is dat binnen 3-7 dagen. Ben dus erg benieuwd!

Maarre, heel veel succes! En wie weet, zoals ik laatst al schreef, is die HSG niet meer nodig, omdat het deze keer raak is!
Ik hoop het voor je!

Fijn weekend.

Liefs, Marieke

Hoi Marieke,

Slik nu al drie dagen Clomid en heb nergens last van.
Nog twee dagen te gaan en dan op naar mijn eisprong.
Nadat ik de laatste Provera had ingenomen begon ik op de tweede dag al te vloeien. Dus volgende week zal jij dan wel een bloeding krijgen.
Ik moet zeggen dat mijn ongesteldheid erg voorspoedig verloopt, weinig klachten en heb een voor mijn gevoel lichte menstruatie, dat is wel erg prettig.
Hopelijk heb jij ook dat geluk!

Fijn weekend!

Groet,
Krissy

Terug
Bovenaan