Update na ziekenhuisbezoek: aan de Clomid!

Hoi Krissy,

Fijn dat je nergens last van hebt. En dat je menstruatie zo licht verloopt.

Moet jij ook op of rond dag 10 naar het ziekenhuis voor een inwendige echo? Ik ben benieuwd wanneer je een eisprong krijgt.

Ik heb gisteravond mijn laatste Provera geslikt, dus ik ga ervan uit dat er snel een bloeding komt. En dan inderdaad ook aan de Clomid. Ik hoop dat ik net zo weinig last heb als jij!

Succes voor jou!

Groetjes, Marieke

Hoi Marieke,

Ik hoef niet naar het ziekenhuis voor een echo. In het ziekenhuis doen ze dat in dit stadium niet, omdat je met de medicatie verder op de normale manier zwanger kan worden en aan de menstruatie of positieve zwangerschapstest kunnen zien dat ik een eisprong he gehad.
Ik heb wel ovulatietesten gekocht en die ga ik gebruiken vanaf dag 11. Daarnaast kunnen we nu ik niet meer ongesteld ben ook weer gewoon 'klussen'.
Morgen krijgen we ook de uitslag van de zaadanalyse, hopelijk is die goed en maken we deze maand een goede kans.
Ik hoop dat je net zo weinig last hebt als ik!
Veel succes deze ronde!

Groetjes,
Krissy

Ha Krissy,

Mijn arts wil dat ik op dag 10 terugkom om te kijken hoe Clomid aanslaat. En, de kans op meer eitjes (en dus meerlingen) is groter, vandaar dat ze met een echo wil kijken wat de status is.
Blijkbaar denken ze daar dan toch per ziekenhuis anders over.

Maar, spannend die uitslag van de zaadanalyse. Ik hoop dat alles goed is, waardoor er nu hopelijk geen belemmeringen meer zijn!

Bij ons was het zaad in december matig, zowel kwaliteit als kwantiteit. Mijn man rookte toen nog bijna een pakje per dag, dus logisch dat het niet optimaal was.
Nu is hij al 3 weken echt helemaal gestopt en al ruim 1,5 maand daarvoor aan het matigen en het zaad was nu al beter. Dus, heel fijn!

Nou meid, veel succes! Ik blijf het grappig vinden dat we gelijktijdig in hetzelfde schuitje zitten!

Liefs, Marieke

Hoi Marieke,

Het is inderdaad grappig dat we in dezelfde fase zitten.
Vind het wel leuk om zo een 'maatje' te hebben, die precies begrijpt wat ik bedoel en dezelfde vragen had en heeft.
Mijn vriend heeft nooit gerookt en drinkt zelden, dus daar kan het niet aan liggen. Ik ga ook uit van een goede uitslag, maar toch blijft het spannend.
Indien de uitslag goed is, maken we evenveel kans als een echtpaar wat volledig op de natuurlijke manier zwanger wordt. Niets staat ons dan in de weg.
Ik hoop dat het deze maand lukt en anders gewoon op naar de volgende ronde.
Laat maar weten hoe de echo is geweest op dag 10, maar eerst even gaan vloeien, dan kan het tellen gaan beginnen.

Groetjes,
Krissy

Ha Krissy,

Ja, zo'n uitslag blijft spannend, maar als hij nooit gerookt heeft en zelden drinkt dan ziet het er wat dat betreft goed uit. Ik hoop dat de uitslag inderdaad helemaal prima is.

Hoe lang zijn jullie eigenlijk bezig? En, volgens mij gaan jullie net als wij voor jullie eerste kindje toch? Wij zijn er zo aan toe. In mei zijn we getrouwd en we zijn ruim 5 jaar samen. En... we zijn er meer dan klaar voor!
Mijn man is 38 en wil wel heel graag voor zijn veertigste vader worden. Ik ben ruim 31, dus op zich nog redelijk in de vruchtbare fase ;-)

Nou meis, maatje ;-), ik wens je nogmaals ontzettend veel succes!
En ik houd je op de hoogte!

Groetjes, Marieke

Ha Krissy,

Wat fijn zeg! Nou maar hopen dat de Clomid goed zijn werk doet en dat het snel raak is! Ik ga voor jullie duimen!

Ik heb nu een wat zwaar gevoel in mijn onderbuik, ik denk dat de bloeding wel gauw zal komen. En dan kan voor ons het 'circus' ook beginnen! Hopelijk gaat het slikken van Clomid net zo goed als bij jou!

Groetjes, Marieke

Hoi Marieke,

Sinds april ben ik gestopt met de Nuvaring.
Een kinderwens hadden we al, maar we wilden eerst de zekerheid van een vast contract voor mij.
Ik wist dat ik pcos had en dat het langer kon gaan duren, maar we hoopten dat het zou lukken.
Zelf ben ik 25 en mijn vriend 30. Ik ben wat dat betreft nog jong en zit in mijn vruchtbare jaren.
Ik ben er nu ook wel klaar voor en hoop inderdaad dat de Clomid goed zijn werk gaat doen.
Hopelijk zet het bij jou snel door en kan je jezelf gaan richten op wat komen gaat. Ik was blij toen ik de laatste Clomid genomen had gisteren en we nu dus een eisprong gaan krijgen.
Ik ga donderdagavond starten met ovulatietesten en kijken of ik een verhoogde LH-waarde zie.
Veel succes de komende week!

Groetjes,
Krissy

P.s. Misschien moeten we een nieuw topic starten, aangezien we al op pagina 2 zijn?

Terug
Bovenaan